Hundenyt: Anmeldelse af DOGS på Netflix

Hundenyt: Anmeldelse af DOGS på Netflix

16. nov 2020

“Hej Zeus! Syng for os” - siger en af hovedpersonerne i Netflix hundeserie fra 2018. I denne artikel følger en anmeldelse af den roste serie DOGS, der skildrer forskellige hunde og deres bånd til deres ejere. Her er der ingen grænser for kærligheden mellem de firbenede venner og deres ejere, og serien tager hele verden rundt for at se på forskellige hundeskæbner på kloden. Her er vi blandt andet i Syrien, på Island og i Italien for at følge forskellige hunde og deres respektive ejeres forhold. For er der en ting, som alle hundeejere kan blive enige om, så er det at hunden er menneskets bedste ven. Hvis du er lige så stor hundefan, som personerne i Netflix-serien, og har lyst til at følge med på updates fra serien samt andre serier, så kan du klicka här, og se om flere reviews og anmeldelser af andre shows på diverse streamplatforme. I denne artikel går vi dog i dybden med serien DOGS og anmelder den efter bedste evne. Læs med og se om netop denne serie kan være noget, du skal tilføje til din egen favoritliste, når det er tid til at se Netflix igen.

Unikke bånd skabes Syrien til Italien og USA mellem hund og ejer

Uagtet hvor i verden, du befinder dig, så synes reglen universel. Hunden er menneskets bedste ven. Der er ikke noget, der kan skille mennesket fra dets firbenede venner, og det kommer i særdeleshed til udtryk i denne serie DOGS fra Netflix. Her følger man seks forskellige historier fra hunde verden over, der både giver dig lyst til at græde, grine og kramme med din egen hund. Netflix er fantastisk dygtige til at skildre dynamikken mellem hundene og menneskene i serie, og mest af alt hvor meget de små pelsede venner betyder for vores hverdag. Vi er blandt andet på besøg hos en syrisk flygtning, der kæmper en desperat kamp for at blive genforenet med hans elskede hund - Huskyen Zeus, som han måtte forlade under borgerkrigen. Derudover møder vi Golden Retrieveren “Ice”, og hans italienske ejer, der elsker at sejle på havet og båndet mellem de to er helt specielt. Derfor kommer DOGS gennem alle typer af venskaber mellem hunden og dens ejer i seks afsnit, der helt sikkert er værd at kaste sig over, såfremt man er hundeejer.

Fantastisk skildring af hundenes betydning for menneskene

For Netflix er nemlig ekstremt passionerede i deres måde at udtrykke hundenes indflydelse på menneskene i serien generelt. Flere af personerne i seriens liv er bygget op omkring hunde og deres liv vil på ingen måde være det samme, hvis ikke de havde haft en hund i deres liv. Derfor er serien meget relaterbar for de mennesker, der er meget tæt på deres hunde. Man kommer over alle følelser i kroppen, mens man ser den seks-afsnits lange dokumentarserie om hundene. Derfor er det en kæmpe anbefaling, at man går i gang med at se DOGS på Netflix, hvis man har abonnement hertil.

Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg

Annonce