{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

kan jeg tillade mig at anmelde? {{forumTopicSubject}}

jeg har et problem og har brug for hjælp.. vi bor i et lille lejlighedskompleks som minder lidt om rækkehus princippet bare med forskellige størrelser af lejligheder.. vi er så uheldige at bo ud til et hjørne, hvor folk går forbi hele dagen lang. dog er det slet ikke det der er problemet..
men vi har en genbo, som jeg er helt sikker på ikke er rask.
vi har et hegn på 1.25-1.30,og når hun går forbi så stopper hun op, og står og kalder på min hund'' hvor er min stakkels lille Nelly?'' .. og Nelly kommer jo glad hoppende, for det er da fantastisk at nogen vil snakke med hende..
ikke nok med det, så læner hun sig helt ind over hegnet, og stikker hele lappen ned for kæle med hunden. og der kan hun blive stående i et kvarter.. og hvis Nelly ikke gider mere og går, bliver hun fandme stående og kalder..
hvis ikke hun stopper op, så kaster hun bare alt muligt mærkeligt ind i haven som Nelly enten kan lege med, eller spise.. sidste gang var det en hel bunke aviser, fra aviscontaineren..
nogle gange når Nelly er ude i haven, så banker det også pludselig på.. og der står hun inde i min have og fortæller mig at min hund gerne vil ind!! og nej, min hund vil ikke ind. og når jeg så forklare hende, at Nelly godt selv kam komme ind, siger hun at hunden ligesom ikke kan komme igennem vægge, og påstår jeg ikke passer ordentligt på min hund. og dertil går hund og kigger ned på Nelly og siger '' ja du er dygtig, hvor det synd for dig'' indtil jeg meget hårdt får sendt hende ud igen.
jeg har sagt det tusind gange til hende, både på den pæne måde.. og den mindre pæne måde..
men intet hjælper. så nu er det kommet så hvidt, at jeg skal råbe af hende når hun går forbi, at hun skal lade mig, og min hund være, og bare passe sig selv... men det resulterer bare i, at hun råber og skriger med 'fuck dig' og det hele.. og hun nærmest kravler over hegnet for at provokerer..
Nu er hun begyndt med trusler om alverdens mennesker hun vil sende efter mig.. og anmeldelse til politiet om at jeg skal mishandle min hund osv. osv. osv..
jeg får dagligt et brev i min postkasse, at nu har min STAKKELS hund, igen prøvet på at komme ind, men jeg lod hende være ude i kulden.. så nu har jeg så skrevet en klage både til boligselvskabet, og til bestyrelsen, men deres svar var bare ''så længe hun ikke har ødelagt noget, så kan de intet gøre''
jamen forhelved! hun har sågar været inde i min have om natten for at tage en indkøbsvogn jeg havde stående fra dagen før.. og det er ikke det hun har taget den, men hun har været i min have midt om natten!
nu er jeg bange for at lukke min hund ude om aften, af frygt for at hun skal stjæle hende.. og har brugt timer på frustration og tårer fordi jeg ikke kan være i fred...
kan jeg melde det til politiet som chikane?.. kan virkelig ikke magte mere, har mest af alt bare lyst til at flytte..
det kan ikke være rigtigt at jeg ikke kan være i fred, og passe mig og min hund, uden daglig råben og skrigen foran hegnet, og underlige trussels breve..
hvad skal jeg gøre!?
håber virkelig på nogle hjælpende svar..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan jeg tillade mig at anmelde?
  • #1   6. mar 2012 synes bestemt du skal anmelde hende og håbe på at de vil hjælpe dig.
    Lyder virkelig ubehageligt smiley


  • #2   6. mar 2012 Gem alle brevene , film hende og anmeld det til politiet

  • #3   6. mar 2012 ja, anmeld hende til politiet, og få et polititilhold, allerbedst hvids du kunne bånd/filme det?

  • #4   6. mar 2012 Hooold da fast du har meget tålmodighed :OO Jeg havde da revet hoved af K for lang tid siden - Flot af dig !

    og - Anmeld ! og som de andre siger, gemt ALT - Og optag gerne jeres samtaler - Det er ikke ulovligt så hut jeg hvisker smiley


  • #5   6. mar 2012 Jeg ville helt klart informere politiet.
    Det er sgu da for meget. Jeg ved dog ikke hvor meget politiet vil gøre ved det smiley


  • #6   6. mar 2012 Kan se du er 17, bor du sammen med dine forældre? Hvad siger de til det?
    God ide som de andre skriver at optage eller filme det. Evt. sæt din mobil til at optage, og lig den i lommen når hun er der, hvis man må det.


  • #9   6. mar 2012 Yasmin, Chelsy &Rocco: Ja jeg er 17, men jeg bor alene sammen med min kæreste smiley
    Og hans grænse er nået for længe siden, det er min dog også, men har haft nogle virkelige alvorlige skænderier med hende.. også hvor flere af naboerne har hørt med..
    Hun er da gået så hvidt, som at hun spøttede efter ham på gaden den anden dag.
    jeg er også bange for at politiet måske ikke vil tage det seriøst fordi min kæreste er 20, og jeg kun snart 18. og hun er i slutningen af 50'erne, starten af 60'erne.. det burde jo være hende der er den 'voksne' og vi de 'respektløse unge mennesker' men det er bare helt omvendt..

    F&Z ! : jeg har slet ikke meget tålmodighed, men har bare prøvet så meget, og intet har virket.. det er ikke længere sjovt at bo her mere, eller være i vores have..
    og tak til alle.. ja, det kan godt være jeg må frem med telefonen og filme, eller lydoptage vore 'samtaler'=skænderier.. desværre for mig selv har jeg smidt alle brevene ud, det jeg bliver trist, og føler mig magtesløs når jeg ser dem. men det kan godt være, at jeg bliver nød til at gemme alle hendes underlige breve..
    det er også en smule ubehageligt, at en der måske er psykisk syg, rette alt sin vrede på netop os..


  • #10   6. mar 2012 Anmeld hende, det kan kun gå for langsomt. Ærgligt, at du har smidt brevene ud, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
    Det kan godt være, at du kun er 17 og hun er langt ældre, men derfor skal hun stadigvæk lade jer være i fred. Er hun tilmed psykisk syg, så burde det tale til jeres fordel når hele maskineriet bliver sat igang...
    Jeg ville godt nok tage fløjshandskerne af, især når hun ligefrem kan finde på at dukke op i jeres have om natten. Føj da...


  • #11   6. mar 2012 Syntes du skal ringe til politiet og spørge hvordan du skal forholde dig....det der skal i bestemt ikke finde jer i.
    Og jeg syntes det er en god ide, at du passer ekstra godt på hunden....hun kunne måske finde på, at tage den :o(
    Må du evt sætte et højere hegn op ?


  • #12   6. mar 2012 Enig med alle, anmeld til politiet, gem alt bevis materiale fra og med nu, forsøg at optage hende når hun står ved dit hegn, tag billeder af alt.
    At du "kun" er 17 år burde ikke have nogen inflydelse hos politiet hvis du forklarer dem sagen stille og roligt uden at blive gal. Hun må da være psysisk syg.
    Har du talt med de andre naboer om hende, de har måske oplevet noget ligenden eller kan bevidne hendes opførsel hos politiet.
    Held og lykke, og ja pas på din hund, hun er jo gal .


  • #13   6. mar 2012 Trine Nina J: ja, jeg giver dig helt ret, hun skal klart lade os være i fred, lige meget alder fra begge sider, ja jeg må hører politiet ad.. desværre, synes bare hele den vej er lidt uoverskuelig, hvis der så ikke bliver gjort noget yderligere, end en mere ballade.

    Susie: Vi ville rigtig gerne have højerer hegn, og har snakket om det tusind gange. men eftersom vi bor til leje, og der er nogle sjooove regler her, så må vi desværre ikke. jeg har haft fat i formanden, men han mener ikke det er nødvendigt, det er nemlig noget jeg skal søge om, så boligselskabet betaler det, og de har ikke så mange penge til mit beboerområde, så det har jeg også prøvet.
    med hensyn til hunden, så lover jeg at hun bliver holdt godt øje med..
    Men det er bare så ærgeligt, for ellers er vi okay glade for at bo her.. men det er gået hen og blevet utrygt, da hun overhove ikke er til at regne med..
    SUK, hvor er det opgivende nogle gange..


  • #15   6. mar 2012 Mamma C.: det er også lige præcis derfor jeg er blevet mere og mere utryg, det er ikke spor rart.

  • #16   6. mar 2012 Wickie S: som jeg også har skrevet i indlæget, så har jeg både skrevet til formandet, beboerrådet, og boligselvskabet.. og de mener at de intet kan gøre, så længe hun ikke har ødelagt noget, så jeg ved ikke, hvad de havde tænkt sig, man så egentlig kan klage over til dem, hvis ikke det er en ret at være tryg der hvor man bor, og at man kan få lov til at være i fred..

  • #17   6. mar 2012 Cæcillie T, prøv at sende beviser og evt vidnes udsagn fra andre naboer med til boligselskabet så må de da reagerer.

  • #19   6. mar 2012 Cæcillie...du skal ikke tænke på om det bliver besværligt...og værre kan det vel næsten ikke blive. Du skal tænke på, at i har også ret til et privatliv og i skal ikke trues og opsøges i tide og utide af jeres nabo og være bange for, hvad hun kan finde på.
    Hvis hun er så syg, så kunne det være, at hun havde brug for noget mere hjælp. Politiet kan evt vudere det, hvis de møder op hos hende ...jeg syntes ikke i skal være bange for at ringe til dem og fortælle hvordan i har det....måske kender de hende allerede i forvejen .


  • #20   6. mar 2012 Nej, jeg ved hunikke er tilknyttet nogle steder.. derudover har hun også haft travlt med at fortælle mig af diverse kommuner kan 'rende hende' som så fint udtrykker dig.. hun påstår sågar at have arbejdet på en lukket afdeling.. og der kunne jeg simpelthen ikke lade vær med at grine, og spørge om hun var sikker på at hun ikke havde været indlagt der i stedet.

    men ja, du har ret, det kunne godt være lidt sindforvirring der driler hende, for hun kan komme med de mest mærkelige indput under en diskussion.


  • #21   6. mar 2012 Mamma C : det er vidst ikke første gang at hun har opført sig underligt her i 'kvarteret'.. da vi nænvte det første gang til beboerformanden, var kommentaren bare at vi skulle ignorere hende.. men det kan vi sq da ikke blive ved med !

  • #23   6. mar 2012 Susie :
    jeg er ikke bange for det bliver besværligt, men det irreterer mig bare grænseløst . at det skal kører så skide langt ud for at vi kan få lov til at være i fred ..
    men jeg ved godt hvad du mener..
    kan godt se at jeg må ned til politiet snarest muligt.. suk.


  • #24   6. mar 2012 Køb sådan nogle sensor lys og så sæt sensorerne så de vender op mod hegnet (hvis du forstår)
    Du kan også købe babyalarmer/overvågning?

    Hvis du nu kan fange hende i gang med at "kravle over hegnet" til din hund så kan du bruge dette som bevis.
    Sæt et skilt på havelågen hvor der står "privatområde, indtrængning vil blive meldt til politiet" Eller "videoovervåget have" - måske det kan skræmme hende væk?

    Gem ALT og fang hende på video og husk selv at lyde professionel! Tag billeder af hunden og vis at du har dit på det rene (at den er passet osv).. gem eventuelle regninger fra hundemad, legetøj osv)
    Hvis du vil "fælde" hende skal du samtidig kunne vise at hun ikke har hold i sine påstande smiley

    Jeg var nok desværre flyttet for længst smiley

    Hov: husk også ikke at anklage hende for noget som du ikke har set! (fx vognen i haven hvis ikke du har set det, men bare ved indeni at det er hende)

    vis alle beviser til boligforeningen og sig at hvis ikke de smider hende ud så politianmelder du hende - det er nok heller ikke et godt image at have!


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #25   6. mar 2012 Før det hele kører op i politianmelde kvinden, er her måske et forslag til en løsning.
    En af mine venner bor også i et bolig selvskab og er den glade ejer af en rotte på 60 kg. Hunden har et skønt sind, men han ville heller ikke have at folk bare stak fingrene ind over hegnet og gav hans hund mad og legetøj.
    Han satte et ekstre hegn op inde i haven, en havl meter længere inde end det andet, Satte lås nr to på havelågen så langt nede at den ikke kunne nåes når man ragte ind over lågen.
    Nu kan folk ikke nå hunden ude fra hegnet på 120 cm. når rotten bliver nød til at stoppe ½ m før hegnet. Det hegn han har sat op i haven er ca en meter højt, men så længe det ikke rager op over det andet må du gerne.
    Hvis folk vælger at kravle over hegnet og videre over det næste, kan du nemlig anmelde dem for ulovlig indtrængning.
    Vidio overvåg den tossede dame hvis hun kaster ting ind i din have, så kan politiet også stoppe det.
    Men suk tossede folk er der nok af, vi kan nok ikke helt undgå dem.


  • #27   12. jun 2013 Hvor forfærdeligt.
    Jeg bliver lidt nysgerring.
    Hvordan er det hele endt?


Kommentér på:
kan jeg tillade mig at anmelde?

Annonce