Tid til nyanskaffet Papillon hvalp Tid til nyanskaffet Papillon hvalp
Hejsa!
Min kæreste og jeg skal have en hvalp om 3 måneders tid. Vi har besluttet os for at anskaffe os en Papillon.
I den forbindelse er vi lidt i tvivl om hvor meget fri vi skal have lige når vi får den. Jeg læser til Datamatiker og Louise arbejder som HR konsulent, så den kommer til at være alene hjemme i omkring 7 timer om dagen - så den skal hurtigt vænnes til at være alene.
Vi har overvejet at få den torsdag, og så have fri fredag til mandag, mandag inkl. Vil det være en passende mængde tid? Jeg kunne jo forestille mig at man skal finde en god balance, da for meget nok kan vænne den til netop IKKE at være alene.
Med venlig hilsen
Patrick og Louise
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Vil sige mindst 2 ugers ferie - hvorfor ikke anskaffe den i sommerferien hvor kæresten i hvert fald har ferie fra studie?
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
Dette er ikke den mest anbefalede løsning, men vi har klaret den fint med ca 14 dage til at lære at være alene hjemme.. Jeg vil nu også anbefale jer at bruge lidt længere tid på at lade hende falde til ro... Det er muligt at I kan få hende til at være alene uden problemer kun ved at holde fri fredag-mandag, men hvis ikke det bliver trygt for hvalpen er der risiko for at den udvikler alene hjemme problemer - og de kan være svære at vænne hunden af med igen!
Så jeg vil anbefale jer i hvert fald 14 dage og gerne mere til gradvist at vænne hvalpen til at være alene
Held og lykke med det hele, det er en skøn race I har valgt!
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Det "plejer" at tage omkring 3 uger fra man får en hund, til den kan være alene nogle timer.
De første par dage skal den lige vænne sig til jer, og lære huset m.m. at kende.
Derefter starter i så småt op med alene-hjemme-træningen.
Her er et link til hvordanman træner alene-hjemme
http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 159 Svar: 12.792
I vores travle samfund, er det ikke realistisk altid at være sammen med sin hund. Med rette mængde træning og aktivering, kan de fleste hunde lære at være alene. Men det kan tage måneder at komme op på 7-8 timer.
Jeg tænker at to-tre ugers træning er passende, men at det altså ikke hedder 7 timer herefter. Det hedder måske fire timer. Så må man bruge ferie, flex, hjememarbejdsdage, familiehjælp osv. Det er meget vigtigt ikke at gå for hurtigt frem, da det kan fremprovokere angst. Og en direkte angst hund er svær at få omvendt.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
Så lidt tid med en lille ny hval, er slet ikke nok. I risikerer bare, at I ødelægger mere ved hunden end I lærer den.
2-3 ugers ferie er det mest optimale!
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
Dvs du må have en anden løsning i baghånden, fx familie og venner, flextid, naboen eller en betalt hundepasser;)
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.873
Renlig skal i ikke forvente så hurtigt. Hvalpen er slet ikke færdig udvokset som 8 ugers jo, og derfor holder blæreren heller ikke så længe. Det tar ofte et par måneder til et halvt års tid til hvalpen kan holde sig og har fuld kontrol til at være renlig i 7 timer om dagen. Nogle er hurtigere, men forvent det ikke.
jun 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 11
Vi forsøger at planlægge det så godt som det nu engang kan lade sig gøre.
Jeg kan forstå at de fleste tror den vil være 8 uger - dette er ikke tilfældet. Den kommer højst sandsynligt til at være 12 uger før vi får den. Er det så stadigvæk nødvendigt at være hjemme mindst 2 uger i træk?
@Hundenørd in spe, Tak for det! Vi har ikke helt låst os fast på noget sted endnu.
jul 2012
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 211
jun 2013
Og det med at den ikke har kunnet holde sig i de timer den er alene hjemme kan den jo ikke gøre for, det må vi tage med
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jun 2013
jul 2012
jun 2013
Jeg er ret sikker på at det er uundgåeligt det sker før eller siden hvis man som de fleste mennesker studerer eller arbejder - og så vidt jeg ved kan det godt lade sig gøre at have en hund på trods af man har et arbejdsliv samtidigt.
Du har ret i at i en perfekt verden ville den kunne komme ud døgnet rundt, og gøre som den havde lyst til hele tiden, men det sker vidst sjældent. Som alle andre levende væsner overlever den nok - og har det stadigvæk nok også ganske godt alligevel
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
jeg har næsten lige fået en internathund, selvom hun ved tidligere hjem, har været van til at være alene, rådede de os stadig til at tage fri. jeg fik 11 fridage til at gøre e hund på 13 mdr ind i rutinen bagefter havde min kærste 5 fridage,
med andre ord du ville ikke sælge hende til os, hvis ikke vi havde fri til at tage os ordenligt imod hende..
såå det bliver i altså nød til at planlægge lidt bedre
dec 2007
jun 2013
Det er i øvrigt godt nok noget af en anklagende tone du har gang i
dec 2007
dec 2007
jun 2013
Jeg synes langt de fleste herinde er dejligt konstruktive som efterspurgt, og så er der jo lige et par undtagelser som dit eget indlæg.
Jeg synes tråden skal holdes positiv. Hvis du vil hjælpe så vær konstruktiv og rådgivende i stedet for fordomsfuld og anklagende. Tak!
dec 2007
jul 2012
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.873
Jeg hentede mynte som 9 ugers. Jeg havde to ugers ferie og en uge på nedsat tid, så det var opstart til 5 timer. Der var uheld og hun var først helt renlig i arbejdstiden som 9 måneders. Jeg er ikke i tvivl om at havde vi haft tiden til at få det på plads fra start, var hun blevet hurtigere renlig..
Tid til nyanskaffet Papillon hvalp