Tid til nyanskaffet Papillon hvalp Tid til nyanskaffet Papillon hvalp
Hejsa!
Min kæreste og jeg skal have en hvalp om 3 måneders tid. Vi har besluttet os for at anskaffe os en Papillon.
I den forbindelse er vi lidt i tvivl om hvor meget fri vi skal have lige når vi får den. Jeg læser til Datamatiker og Louise arbejder som HR konsulent, så den kommer til at være alene hjemme i omkring 7 timer om dagen - så den skal hurtigt vænnes til at være alene.
Vi har overvejet at få den torsdag, og så have fri fredag til mandag, mandag inkl. Vil det være en passende mængde tid? Jeg kunne jo forestille mig at man skal finde en god balance, da for meget nok kan vænne den til netop IKKE at være alene.
Med venlig hilsen
Patrick og Louise
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.602
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Vil sige mindst 2 ugers ferie - hvorfor ikke anskaffe den i sommerferien hvor kæresten i hvert fald har ferie fra studie?
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
Dette er ikke den mest anbefalede løsning, men vi har klaret den fint med ca 14 dage til at lære at være alene hjemme.. Jeg vil nu også anbefale jer at bruge lidt længere tid på at lade hende falde til ro... Det er muligt at I kan få hende til at være alene uden problemer kun ved at holde fri fredag-mandag, men hvis ikke det bliver trygt for hvalpen er der risiko for at den udvikler alene hjemme problemer - og de kan være svære at vænne hunden af med igen!
Så jeg vil anbefale jer i hvert fald 14 dage og gerne mere til gradvist at vænne hvalpen til at være alene
Held og lykke med det hele, det er en skøn race I har valgt!
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Det "plejer" at tage omkring 3 uger fra man får en hund, til den kan være alene nogle timer.
De første par dage skal den lige vænne sig til jer, og lære huset m.m. at kende.