{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.288 visninger | Oprettet:

Tidligere ejer forlanger hunden tilbage.. HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har en datter, og hjemme hos hendes mor købte de en hund i marts-april måned, der gik halvanden måned så kunne hun ikke tåle hun mere og spurgte om hunden kunne flytte ud til os sammen med vores 2 andre hunde. Vi gav det et forsøg for at se om han kunne tilpasse sig og det gik super.
Nu har han boet hos os siden juni ca. og vi har betalt forsikringer, dyrlægeregninger i form af vaccinationer( hun manglede at give ham en) og vi har fast gået til hundetræning 2 dage om ugen.
Nu er min kæreste og hans ex blevet uvenner over noget omkring datteren.
Og her til aften har vi så fået en besked om at hun henter hunden i morgen.
Vi har selvfølgelig sagt at det kan hun glemme alt om, da vi fik ham her ud sagde vi at hvis han skulle bo her, var det fast og ikke noget med at flytte frem og tilbage.
Hvad kan vi gøre, henvis gerne til tidligere sager eller regler?

Håber ikke hun kan have ret til at tage min lille hund, han har jo boet her størtestedelen af hans liv.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidligere ejer forlanger hunden tilbage.. HJÆLP!!
  • #2   14. nov 2013 Hvilket navn står på ejercertifikatet??

  • #4   14. nov 2013 Har I en kontrakt på at I har købt ham??


  • #5   14. nov 2013 Han er ikke købt men foræret.
    Han er ikke om registreret, men kan da finde et hav af vide der kan fortælle hvordan forløbet er, selv hendes egne forældre..


  • #8   14. nov 2013 Hvad fanden vil hun med en hund hun ikke kan tåle?
    Ud over at ramme hunden med al den flutning, bliver rammerne for hendes datter ribbet op igen og datteren skal nu hvad.. Miste hendes hund?
    Ingen får da noget brugbart ud af den ide..


  • #9   14. nov 2013 Ingen kommentarer til at ex'en kræver vuffer tilbage!!!

    Det er loven der gælder ang. ejerskabet af hunden, dvs. enten en købskontrakt eller ejercertifikat.

    Super ærgelig måde at lære det på smiley

    Håber det bedste liv for vufferen, pt. ser det ikke super positivt ud smiley


  • #11   14. nov 2013 Hvis i har haft alle udgifter på hunden og kan bevise det så er der ikke noget at komme efter hunden jeres

  • #12   14. nov 2013 Jeg ved det ikke Ginne, for os føles det som om hun skal se hvordan hun rammer os hårdest. Og hun har slet ikke forstand på opdragelse af hunde.
    Hun siger hun har talt med en fagperson som har sagt at det ikke er noget problem at tage en stor hvalp på 11 måneder ud af dens flok hvor den har boet det sidste halve år og så flytte hjem i et hus hvor han nu skal være uden nogen andre hunde, den tror jeg ikke på. Bare han ikke kommer med de andre i haven står han og piver helt vildt...


  • #13   14. nov 2013 Desværre er det ikke hundens tarv der er i spil her, men udelukkende lovgivningen....
    hvis ex'en har sit navn på ejercertifikatet eller en købskontrakt er det hendes hund smiley


  • #15   14. nov 2013 Ekskoner er noget fanden har skabt i vrede!

  • #17   14. nov 2013 Hun siger hun kommer med politiet i morgen kl. 16.30.


  • #18   14. nov 2013 Jamen så må du da hellere sætte kaffe over til 16.30.

  • #21   14. nov 2013 Kathrine. Vi har skrevet at hun ikke kan hente Karlo, og at det kommer til at gå rettens vej. Vi skal lige have fundet sms frem, hvor vi laver aftalen om overdragelsen af Karlo, problemet er at telefonen sletter automatisk.
    Så det roder jeg lige lidt rundt .


  • #22   14. nov 2013 Jeg har taget alle hunden med på tur i morgen, det er helt sikkert.. Men jeg kan jo ikke flygte fra hende..

  • #23   14. nov 2013 Måske Dyrenes beskyttelse/Hundens tarv kan give råd/vejledning??

  • #26   14. nov 2013 ja mange kvinder er nogen fuldstændig hjernedøde hævngerrige møg k*llinger når det kommer til forholdet til eksen mht til børn og nogen også med hund, hus what ever. Bare det rammer.. forstår ikke at folk kan være i besiddelse af så lidt moral.



  • #28   14. nov 2013 Min hunds gamle ejer ville ikke underskrive om registrerings papirene..

    men efter 3 måneder blev han registreret i mit navn, for det er vist noget med at man står som ejer og har ansvaret for hunden efter 3 måneder..

    Men ring til dansk hunde register de kan sikkert hjælpe jer..


  • #29   14. nov 2013 Be hende om at fise af

  • #30   14. nov 2013 hvis det simone siger er sandt så er der jo ikke nogen ko på isen kan man sige.. men som jeg ser på det, så er det jo lidt ris til egen røv at i ikke fik ham om-registreret også selvom at han var blevet foræret til jer smiley

    og så vil jeg bare lige have lov til at sige og undskyld mit franske... sikke en kælling, børn og dyr er sku ikke nogens kaste klud man bare kan vælge og vrage når man vil fordi man er blevet uvenner med ex-en -.- det sku da total grøn-stue det hun har gang i..


  • #31   14. nov 2013 han må jo være registreret ved dyrlægen i form af chip med navn....

  • #32   14. nov 2013 Camilla, hun har selv overdraget hunden til jer, så hun kan hoppe og danse så meget hun vil, det er ikke hendes hund mere, dette skulle I kunne bevise via dyrlæge regningerne! man tager jo ikke en andens hund til dyrlægen og betaler med et smil vel?

    En der bare passer en hund kan endda nægte at udlever hunden selvom den er registreret i andens navn.... Tilføjer: derfor bør man lave skriftlig pasnings aftale og notere perioden os...

    Forstår ikke I ikke har fået den registreret i jeres navn, burde der ha været styr på, tænk om den pludselig stak af osv....


  • #33   15. nov 2013 Sarah, Jeg har givet dig et *Klik* selvom det ikke kun er kvinder der er sådan, kendte 2 mænd der bestemt var dybt godnat!!! smiley

  • #34   15. nov 2013 Aino: ja min x er sgu heller ikke rask tror jeg men synes stadig kvinder er værre..

  • #35   15. nov 2013 Hvis I påstår at hun har overdraget hunden, og hun påstår at i kun passede den, kan kun en dommer afgøre hvem der ejer hunden.
    Kontakt DHR og se om I kan få den omregistreret, for så står I stærkere


  • #36   15. nov 2013 Hvordan og med hvilket navn har I betalt forsikringerne, og hvordan kan det være, at det er jer og ikke hende, der åbenbart har modtaget opkrævningerne?

  • #37   15. nov 2013 Altså diverse tidligere sager viser, at ejeren er den, som hunden har boet hos og den som har haft udgifterne på hunden - ikke den, som hunden står registreret hos.
    Hun kan ikke tvinge dig til at udlevere hunden, så vidt jeg lige kan læse mig til.
    Men du kan sige til hende, at hvis hun betaler regningen (som Maj-Britt skriver om), kan I tale om det. Ellers bliver hunden hos jer, slut. :o)


  • #38   15. nov 2013 Natravn der er i forskel på at være besidder i forhold til forsikring (og hundeloven) og så det at være ejer af en hund.
    Hvis man passer en hund er man besidder i en hund når det kommer til hundeloven og erstatnings ansvar


  • #39   15. nov 2013 Natteravn: Hunden er forsikret i mit navn og bliver betalt af mig, hun får IKKE nogen opkrævninger.

    Har lige haft ringet til dyrlægen, og da vi kun har fået klippet klør er han ikke registreret ved os hos dem endnu. Det ville han bliver når han skulle vaccineres her til december.

    Jeg håber meget på at vi kan fremskaffe smserne så er jeg ikke så meget i tvivl. Og så ringer jeg til dansk hunderegister senere i dag.


  • #41   15. nov 2013 I må gå rettens vej. Bare det, at I ikke bare lige retter ind, kan være nok til at hun stopper.

    Hun vandt jo tydeligvis intet med sin trussel.

    Hun påstår hun ikke kan tåle hunden ... Det vil retten også se på ... for dette er jo årsagen til at hun gik af med hunden og dette har vel ikke pludselig ændret sig fordi hun bliver sur?

    Hun har det sikkert mest i munden. Sikke en "sejr" hun ville få ved at gribe ind i jeres liv og samtidig smadre uskyldige dyrs liv ovenikøbet.
    Når så hunden er kommet "hjem" til hende så står hun med en hund i lømmelalderen. Den er ikke vant til at være alene så den har separationsangst. Den kan nemt ende med at smadre alt den kan komme til i frustration ... Gad vide hvor længe hun så kan nyde sin sejr inden hunden må væk igen ...

    Hold fast, buk IKKE under.



  • #42   15. nov 2013 Camilla R

    Øhhhh der er da et eller andet som ikke passer i det du fortæller.

    I dit oplæg skriver du, at du har haft dyrlægeregninger i form af vaccination fordi han manglede at få en.

    I dit #39 skriver du, at han ikke er registreret hos dyrlægen, da han kun har fået klippet negle og at han først skal vaccineres til december.

    Jeg er et stort spørgsmålstegn, hvordan får du det til at passe sammen ??????


  • #44   15. nov 2013 Jeg ringede til dyrlægen her til morgen, ogkan huske at dyrlægen i maj sagde at han ikke skulle have 3 vaccine. Derfor fik han ikke denne og derfor har han kun fået klippet klør.
    Men vi havde booket tid til det. Beklager denne misinformation.


  • #45   15. nov 2013 Camilla - du burde kunne genfremsende den sms omkring overdragelsen til hende og dermed minde hende om at det var på hendes opfordring at I overtog hunden. Videre send den derefter til din kæreste - så har I begge en kopi på telefonen.

  • #46   15. nov 2013 kongelig barmutter: hvordan det? jeg skulle engang bruge en sms, der var slettet fra telefonen. Og kontaktede teleselskabet. De sagde, at der ikke var noget at gøre..

  • #48   15. nov 2013 Ah - undskyld.........jeg forstod det som om den var svær at finde, fordi det var en ældre besked og ikke at den var slette............

  • #49   15. nov 2013 Følg maibritts råd,så er jeg ret sikker på hun trækker iland......dumme kost....ej sorry smiley

  • #50   15. nov 2013 Hvis du følger Maj-Britt's råd, så er jeg sikker på at "damen" bakker ud.

  • #51   15. nov 2013 Vi har ikke hørt mere fra hende.
    Vi skrev til hende i går at han er en del af vores familie og at vi kunne gå rettens vej. Derudeover skrev vi til hende, at hvis hun mener han skal tilbage, skal hun betale de udgifter der har været ved at have ham boende, såsom logi 150 kr. om dagen, dyrlæge, forsikring, foder og træning som Maj-Britt foreslog.

    Derudover har jeg som tidligere skrevet kontaktet dyrlæge, hvor han nu står i deres system, Dansk hunde register, hvor der er tilknyttet en kommentar til ham, om at han har boet hos os siden d. 11 april og jeg ikke vidste han skulle registres der også. Politiet er kontaktet og kommer ikke herud for det, så det skulle jeg ikke bekymre mig om. Fogedretten har jeg også snakket med, og de siger at hvis hunden er givet videre er den som en genstand vores, hun kan ikke forlange at få ham tilbage. og der er ingen tvivl om at hun har givet os ham i sin tid, hvor vi også sagde til hende at skal han bo hos os er det for altid, og ikke bare til hun synes noget andet og det gik hun med til.
    Sms beskederne ser ud som om de ikke kan genskabes, desværre.

    Jeg takker mange gange for jeres råd og vejledning.
    Jeg kan dertil fortælle jer, at én ting er hunden, men vi kæmper på samme måde med hans datter, som åbenbart holder pause fra at besøge sin far, hurra for sådan en fin beslutning. Vi har nu valgt at søge om fælles forældremyndighed på hende, vi har ikke søgt tidligere, da det har kørt fint, men nu stopper det sku, og kampen må tages op.


  • #52   15. nov 2013 Hvor er det synd, at hun opfører sig sådan, både overfor barn og hund. Jeg håber kampen lykkes for Jer på begge områder

  • #54   15. nov 2013 Få lavet fast samvær, det kan hun vist ikke løbe om hjørnerne med mener jeg....

  • #55   15. nov 2013 Føler med jer, vi står i den samme situation smiley

  • #56   15. nov 2013 Det er jeg ked af at hører Sarah, det er bare ikke sjovt.. Er det i forhold til hunden eller barnet?


  • #57   15. nov 2013 Åh nej Sarah smiley

  • #58   15. nov 2013 Nogle mennesker, burde bare ...... Ja jeg tror faktisk bare jeg tier stille, for har absolut INTET pænt at sige om sådanne mennesker som bruger både dyr og børn som ting i deres "krig" for at såre modparten!

  • #59   15. nov 2013 Camilla: tager den lige privat.

  • #60   5. dec 2013 Tak for debatten. Vi har i dag tabt i retten og vores lille hund bliver hentet i morgen..:-(

  • #61   5. dec 2013 Det havde jeg godt nok ikke forventede ville ske, når hun selv har overdraget den til jer smiley har det været den manglende registrering der gav denne afgørelse?

  • #63   5. dec 2013 Hvordan kan det være? Virkelig trist :o(

  • #64   5. dec 2013 Åh nej! smiley Har fulgt med på sidelinjen, og var så sikker på i ville få lov at beholde ham!!:(

  • #66   5. dec 2013 Hold da op en hurtigt retssag?
    Hvordan blev "dommen" dette?


  • #68   5. dec 2013 Ulla - Hvor læser du alt det med at klage over dommen, ny dom, hurtig ankesag og alt det der? :o)

  • #70   5. dec 2013 Det ved vi jo ikke noget om, så vi bør nok ikke udtale os om forløbet, uden at kende til det. :o)
    Synes det er ærgerligt at 'dømme' folk, ud fra noget man blot gætter sig til.

    Hun har jo ikke afleveret hunden, så hvem siger, at hun ikke har klaget/tænkt sig at klage, efter dommen i dag?

    Kunne være rart, hvis TS kom på banen her, i stedet for at folk begynder at gætte sig til egne konklusioner. :o)


  • #71   5. dec 2013 Jeg havde ikke udleveret hunden.

  • #72   5. dec 2013 smiley
    Hold da op regeringen har været effektiv.
    I årevis, og så sent som i foråret har de talt om at nedbringe ventetiden ved civile retssager, da gennemsnits ventetiden lå/ligger på ca. 12 mdr. og nu kan de klare det på under tre uger fra der ligger en stævning. Wauv. Hvor er det henne i landet?

    Når det er sagt. Så er det da godt nok en øv situation alt for mange mennesker havner i omkring deres hunde. smiley


  • #74   5. dec 2013 hold da op det er trist .(



  • #75   3. jan 2014 Beklager jeg slet ikke har været på.

    Dommen blev at hundens ejer er min kærestes datter på 13 år. Altså der hvor hun er skal hunden være. (hun bestemmer)
    Dommeren gad ikke høre på det vi havde at sige og de udtalelser vi havde med fra træneren. Hans eneste kommentar var hvorfor udleverer i ikke bare hunden?

    Det er i Svendborg retskreds. Der blev truffet afgørelse og hunden blev hentet dagen efter.(vi måtte ikke engang selv kører ud og afleverer ham). Vi har endnu ikke klaget, da denne sag handler om noget helt andet og det er at min kæreste og jeg ikke har set hans datter i næsten 2 månederne nu. Og dette kæmper vi for lige nu og det tager virkelig hårdt på det hele specielt her hen over jul.

    Jeg takker for alle de søde kommentarer.

    Godt nytår til jer alle.


Kommentér på:
Tidligere ejer forlanger hunden tilbage.. HJÆLP!!

Annonce