{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Øv!! Alene hjemme :-( {{forumTopicSubject}}

Lige en øv-brokketråd herfra! (og et enkelt lille spørgsmål)

Da jeg kom gående ned af min vej, kunne jeg høre hunde-gøen, og kunne også høre at det var min Nala der stod og gøede (maskin-geværs, uafbrudt gøen). "Hvad?!" tænkte jeg, for hun sover når jeg går, og sover næsten altid når jeg kommer hjem igen, til tider er hun halv-vågen, men for det meste kommer hun trissende fra sin seng når jeg kommer ind af hoveddøren.
Jeg kan slet ikke forstå hun gøer sådan, for hun virker helt tilpas, og alene hjemme træningen er (efter lidt opstartsproblemer lige da jeg fik hende), gået helt efter bogen.

Jeg møder så min overbo på vej op af trappen, og spørger hende om hun har lagt mærke til gøen - til det svarer min overbo, at det gør hun tit. What?! smiley Hun er så rolig jeg slet ikke kan forstå hun tit gøer.

Øv hvor er det surt!

Jeg må lige høre min overbo og nabo ad, hvor meget de har lagt mærke til - og om det er specielle tidspunkter - og samtidig undskylde meget, for det er jeg godt nok ked af, og jeg har slet ikke været klar over det.

Jeg har som regel radioen tændt til Nala og vinduerne er altid lukket, så der ikke kommer unødigt meget støj udefra.

Er der nogen af jer der har en smart ide til at optage hunden når den er væk? Der er et par stykker der har snakket om Skype - hvordan virker det?
Vil gerne se hvad det egentlig er der foregår, for det undrer mig helt vildt jeg aldrig har hørt hende før, og jeg er vildt ked af, hvis min hund er ked af at være alene, når jeg har været så overbevist om at der ingen problemer er!

Øv øv øv, jeg har så dårlig samvittighed over for både Nala, og mine naboer, det har jeg ikke lyst til at nogen skal udsættes for smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv!! Alene hjemme :-(
  • #1   28. apr 2014 Hvor er det bare trælst!
    Jeg træner og træner og træner selv med alene hjemme træning!
    Og vi er heldigvis kommet så langt nu, at jeg ikke længere har dårlig samvittighed når jeg går fra ham...
    Jeg optager ham, og på filmene kan jeg høre, at han kun piver lidt de første par minutter..
    Men indtil videre lægger han sig ikke. Han sidder foran døren når jeg går, og samme sted når jeg kommer igen...

    Jeg filmer ham med mit webcam, har et program på computeren, som kan optage smiley


  • #2   28. apr 2014 Hvad hedder programmet?

    Det er bare underligt, for jeg går og kommer på meget forskellige tidspunkter, da mit skema er meget forskelligt fra uge til uge, så det undrer mig jeg aldrig har hørt hende gø sådan før i dag smiley

    Jeg har nemlig ingen dårlig samvittighed haft, fordi hun gladeligt ligger og slapper af når jeg går og sover når jeg kommer hjem igen.

    Øv altså smiley


  • #3   28. apr 2014 Det hedder CyberLink YouCam. smiley

    Men jeg advare lige.. Det er MEGET hårdt, at komme hjem og lytte til de optagelser, når hunden hyler... For pokker hvor gør det ondt at høre på..

    Du kan jo sætte din webcam, så du kan se hele rummet hunden er i. Det gjorde jeg selv de første par gange. Men Baby bliver siddende og venter (han er ikke alene længe af gangen) så jeg har den bare til at optage, så jeg kan høre ham...


  • #4   28. apr 2014 Jeg vil bare gerne vide om det er fordi hun vil ud, eller fordi der er noget specifikt hun gøer af - for er det noget specifikt må jeg lave noget mere der kan sløre lydende og trætte hende endnu mere, men er hun ulykkelig ved det må jeg arbejde på det.

    Er bare så ked af det over det, det havde jeg ikke regnet med, troede virkelig ikke der var nogen problemer smiley


  • #5   28. apr 2014 Det kan jeg godt forstå smiley Man får så dårlig samvittighed...!
    Min familie og venner fatter det ikke "Hvorfor lader du ham ikke bare være, han skal jo lære det".... Men når man een gang har stået med en angst hund, så tager man bare ikk chancen igen!

    Held og lykke med hende.. For pokker hvor er det træls for jer smiley


  • #6   28. apr 2014 Det er det sidste jeg vil ud i.
    Hun var SÅ bange for at være alene da jeg fik hende, og havde smadret mange ting og hylet op førhen, så havde fri/fik hende passet indtil hun kunne være alene, og jeg havde trænet det godt, så troede virkelig jeg var home safe, for hun sover jo bare..

    Tak, og ja, det er skide ærgerligt, ikke det jeg havde mest overskud efter en lang dag smiley


  • #7   29. apr 2014 jeg har et kamera fra foscam pro det koster 600 og er koblet til internette og ens telefon. det gør man kan optage, holde øje live, lytte, snakke med dem og tage billeder.

  • #8   29. apr 2014 Annsofie - det lyder smart. Hvor kan man få sådan et henne?

  • #9   29. apr 2014 bare søg på navnet i google så kommer det frem


  • #10   29. apr 2014 Okay, tak smiley


  • #11   29. apr 2014 Hvis bare du skal lytte til om hun gør og hvis du har nogle fridage, kender du så ikke nogen med en babyalarm som du kan låne? Så kan du jo være i nærheden af din bygning når du lytter smiley

    Og nu hvor vejret er godt, så kan du jo tage en kop kaffe og en bog med og sætte dig på en bænk i nærheden smiley (se det fra den lyse side smiley )


  • #12   29. apr 2014 Det var faktisk en ganske god ide, tak smiley

  • #13   29. apr 2014 Jeg har tidligere linket til appen presence, hvor man sætter fx ipad til at optage og så faktisk får livefeeds til iphone OG alarmer hvis der er aktivitet.

    Sådan opdagede jeg at mine hunde var begyndt at gø mens jeg var væk- pga naboens lortekat, der kørte psykisk terror på dem i stuevinduet..

    Det var i øvrigt en ganske fin måde at få naboen til at holde op med at klage over at mine hunde larmede smiley
    Efter hun havde set en 5-6 klip af hendes kat der var skyld i problemet , stak hun fint piben ind igen OG trak klagen retur.

    Det ville jo have været noget hejs at få afsløret at HUN ikke overholdt boligforeningens reglement smiley


  • #14   29. apr 2014 Jeg satte min bærbar til at filme i dag, mens jeg lige skyndte mig i netto.
    15 minutter, og Nala havde en lille koncert på 5 vov, pga en lyd udefra.

    Så nu optager jeg når jeg er væk lidt senere, og ser om det samme gentager, for hvis det er tilfældet må jeg udmatte hende og sløre udendørslydene, og så arbejde med hendes tolerance over for lyde udefra, selvom hun egentlig nu er nået til at tage de fleste lyde i stiv pote smiley

    Det er ikke sådan når man har boet i forstæderne inden vi flyttede til København, der er maks noget at gø af 3 gange om dagen!

    Turbovovserne, den dumme kat. Den havde det sikkert skideskægt smiley


  • #15   29. apr 2014 Den dumme kat ved nu at damer med vandpistoler er sådan nogle man skal holde sig fra smiley
    Kattens ejer ved at det er meget svært af få rød frugtfarve af en hvid kat og at det derfor er rigtig klogt at overholde boligforeningens regler på området og lade være med at lyve om hvis kat det er der pisker løs rundt på områdets tage smiley

    Har du nedrullede gardiner når du tager hjemmefra? Det kan nogle gange øge tolerancen overfor lyd-stimuli..


  • #16   29. apr 2014 Mine gardiner er ikke kommet op endnu men er indkøbt og klar til at sættes op, skal bare lige have fundet min boremaskine og en hjælper smiley

  • #17   29. apr 2014
    Jeg gætter på at du lige er flyttet ind siden du ikke har fået dem hængt op, eller??

    En flytning kan jo godt nulstille alene hjemme-træning smiley


  • #18   29. apr 2014 Flyttede ind i august og har trænet alene hjemme helt fra bunden med Nala i min lejlighed smiley

    Har bare haltet bagud med en masse smiley


  • #19   29. apr 2014 Nu har jeg ikke lige læst tråden helt igennem, men hvis du vil kunne se hende "live", findes der en app der hedder presence, men det kræver nok du har en tablet, eller en ekstra telefon.. Jeg har den app på min iPad og iPhone, min iPad sætter jeg så til at filme, og så kan jeg på min telefon se hvad han laver hele tiden og høre om han "snakker", det er super smart, fik tippet af en anden bruger herinde og jeg er rigtig glad for det! smiley

  • #20   29. apr 2014 Den app var så foreslået, undskyld smiley

  • #21   29. apr 2014 Jeg har desværre kun min bærbar udover telefon.

    Men det ville nok ikke gøre noget positivt at se hende live, for er med det offentlige så det tager mig næsten altid en time at komme hjem.


  • #22   29. apr 2014 Har optaget hende 5 timer mens jeg var til teoriundervisning her til aften.

    Nu har jeg sat den til at køre i baggrunden på fast forward, og på halvanden time har hun gøet 2 gange, hvor hun gøer sådan 5 gange eller sådan noget. Det er ikke voldsomt, og hun brugte de første 40 minutter på sin frosne kong stuff-a-ball, og har ligget og sovet siden det.


  • #23   30. apr 2014 Nå, nu har jeg set den meeeget lange video færdig.
    På 5 timer var der 4 gange gøen i ca 30 sekunder, resten af tiden sov hun eller gnavede i sin stuff-a-ball, og hun er helt afslappet, så det er lyde.

    Lige nu har jeg også Janco herinde, som ellers er min mors, og han startede faktisk alle gangene med at gø, så vil prøve at optage hende når hun er helt alene, og se om hun er mere rolig eller om hun gøer mere.

    Men synes det er ganske okay, og hun er tydeligvis helt okay med at være alene, hun synes bare også opgangen er hendes sted at holde folk væk fra smiley


  • #25   30. apr 2014 Haha det var en lang aften, men den korte bare i baggrunden.
    Optog med mit webcam på min bærbare, det var lidt et sats om den kunne optage så længe, men det kunne den altså godt smiley

    Jeg tænker, at hvis det er på det niveau er det OK, det er trods alt en andelsforening med tilladelse til hund, og mange har hunde her.
    Jeg er glad for at have fået bekræftet at hun ikke er ulykkelig over at være alene, det er det vigtigste for mig smiley


  • #27   30. apr 2014 Meget bedre, det er rart at vide sig sikker på hun er rolig og tryg alene smiley

Kommentér på:
Øv!! Alene hjemme :-(

Annonce