{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Hjælp om muligheder/regler kontanthjælp! (lang) {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg står i et dilemma og håber der måske sidder en derude som ved noget om hvilke muligheder jeg har, eller hvordan reglerne er for kontanthjælp.

jeg bliver 18 år til februar, og derfor skal jeg jo melde mig ledig, da jeg ikke laver noget.
jeg fik en depression med angst for 2½ år siden, og er desværre stadig meget mærket af det, jeg har klaret praktik 3*3 timer i ugen, men kommunen stoppede min sidste praktik i august, og har bare gået hjemme siden. det har ikke været med min gode vilje, for jeg vil gerne videre med mit liv og vil virkelig gerne igang med noget, men da jeg har de problemer jeg har, og har gået hjemme så længe er det simpelthen umuligt at snige mig op på et ordentligt antal timer smiley

Jeg bor pt i Esbjerg kommune, som jeg bare skal langt væk fra! har en kæreste i Århus, som jeg gerne vil flytte sammen med, og vi søger lejlighed sammen, så der er intet problem.

Men nu hvor jeg kommer på kontanthjælp ryger jeg jo over i et helt andet system med helt andre regler. Jeg vil rigtig gerne gå i skole, men man skal have over 20 timer (tror jeg det er) for at være berettiget til SU, og da jeg indtil videre har haft rigeligt med 9 timer i ugen ved jeg ikke helt hvordan det skulle gå.
men er der en mulighed for at kunne få lov til at gå i skole på kontanthjælp, så jeg f.eks. havde to fag jeg skulle klare?

Det skal også siges at jeg i 7,8 og 9 klasse havde over 50% fravær så jeg har rigtig mange huller i det faglige, så vil rigtig gerne have udfyldt nogle af de huller, så det er ikke kun pga timer, men også fordi jeg ikke kan klare en uddannelse fagligt.
Jeg har en 9 klasses afgangseksamen, så er kun for min egen skyld..

Jeg kommer i det Esbjerg kommune kalder "gråzonen" men jeg har ingen ide om hvad det betyder.

Jeg bliver jo afhængig af de dumme penge, og er bange for at jeg bare får endnu flere nederlag, så jeg slet ikke kan komme videre med mit liv. Jeg er meget følsom pga. min depression, så der skal ikke meget til før jeg slet ikke kan overskue tingene mere.

Håber det er til at forstå og undskyld det blev så langt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp om muligheder/regler kontanthjælp! (lang)
  • #1   22. jan 2013 Du kan snakke med kommunen om at tage en uddannelse på revalidering smiley

    Også skal du være ærlig omkring dine begrænsninger og behov - de har muligheder for f.eks at få støtte-personer til dig som hjælper med at forbygge et evt nederlag ( jeg kender godt det med nederlag og hvordan det påvirker ens tanker og planer smiley )

    Håber du finder en god løsning smiley


  • #2   22. jan 2013 mange tak smiley vil også snakke med kommunen. Men Esbjerg kommune siger de ikke kan/vil hjælpe når nu det er Århus kommune jeg vil til. har en kontakt person pt. men hun kan heller ikke hjælpe åbenbart. og tvivler på Århus kommune vil røre mig med en ildtang før jeg faktisk bor der smiley

    Årh hvor jeg dog hader kommuner -.-'

    Skulle lige af med mine frustrationer! smiley

    Ja det kan være rigtig svært med de nederlag, især fordi jeg ellers altid har været en glad pige som passede sin skole, har altid været meget pligtopfyldende, men det er jo så lidt svært nu. Og tager tingene alt for tæt indtil mig, så det er det der bliver ved med at rive mig ned når jeg er ved at komme op. smiley

    Min kæreste er heldigvis fantastisk og forstår mig bedre end de fleste så det er dejligt smiley han kom også ind i mit liv da jeg havde det allerværst, så det kan kun blive bedre smiley


  • #3   22. jan 2013 Når du kommer i kontanthjælp er det ikke sikkert kommunen vil have dig da du bliver en belastning.. Har hørt om det før..

    Med det sat på plads så nej, som udgangpunkt kan du ikke få kontanthjælp ved at gå i skole, det hedder SU.. Ring til en Studievejleder i Århus hvor din kæreste bor og forhør dig om VUC enkelfag og hør hvor meget du skal gå i skole for at være berettiget til at få SU osv. Forklar din sag så er jeg sikker på hun nok skal hjælpe dig.

    Det er muligt at læse 9 klasse op på VUC og få SU for det.. Ved ikke lige med 8, men så slår du 2 fluer med 1 smæk. For læst op på din skole og for SU (penge)

    EDIT - Mente selvfølgelig omvendt, Ring til VUC århus og spørg en studievejleder smiley


  • #4   22. jan 2013 desværre skal du have 20 eller 21 timer for at få SU på VUC, det snakkede jeg med min vejleder om for et års tid siden. Det er derfor jeg er ved at finde ud af om der er muligheder for mig, for jeg skal ikke gå hjemme længere end højest nødvendigt.

    Men tak for dit svar smiley


  • #5   22. jan 2013 Ja men du behøver ikke 'nødvendigvis' at deltage til alle timerne.. Og med depp/angst kan man godt lave tingene derhjemme (lektier/stile osv)

  • #6   22. jan 2013 Kim S - jeg tror nok at kommunen kun kan sige nej, hvis de bliver bedt om at hjælpe med indskud eller lign. i forbindelse med flytningen. Så hut jeg ved, så fanger bordet hvis man helt selv er istand til at flytte fra A til B.

  • #7   22. jan 2013 ja jeg kan sagtens lave lidt derhjemme, er ikke lektier jeg er bange for, så længe jeg ikke drukner i dem, for så bliver det også svært. (har jo prøvet 3 år hvor det meste af min skole foregik hjemme når jeg havde kræfter til det)

    Jeg skal jo kunne følge det/de fag jeg får 100% ellers får jeg ikke mine huller fyldt ud jo. smiley Men det skader jo ikke at spørge om der er muligheder for mig.

    Ved der var nogle der fik noget "skole" på kontanthjælp i århus, men det var vidst ikke noget jeg f.eks. kunne få lov til.

    Synes det er så indviklet! smiley


  • #8   22. jan 2013 har du overvejet E-learning ?
    Der kan du jo sidde hjemmefra og tage alle HF fag f-eks ? smiley


  • #9   22. jan 2013 Det er bedre at du for tilmeldt dig en skole og lærer noget selvom det kun er på SU end at sidde hjemme og intet lære på kontanthjælp

  • #10   22. jan 2013 Mhs. til flytning så har jeg ingen planer om at be kommunen hjælp, og min kommune har heller ikke nævnt noget som helst med at det kunne give problemer at flytte.

    Hvis jeg er heldig så får jeg noget de kalder efterværv (tror jeg det hedder) som gør at jeg er berettiget til at få den hjælp den pågældende kommune bruge til personer under 18, det kan være psykolog, kontaktperson, eller lign. smiley


  • #11   22. jan 2013 F&Z nej det har jeg ikke, for skal helst ud af døren, det er der mit problem lægger, vil gerne ud og ha noget socialt og kan godt lide at kunne få hjælp, hvor min lærer sætter sig og viser og forklarer det. smiley


    Kim ja det er meget bedre, jeg går ikke op i om det er su eller kontanthjælp for jeg kan leve for begge dele, det eneste der betyder noget der er antal timer, og når jeg ikke kan klare de timer der skal til for at få SU er det jo et ret stort problem smiley


  • #12   22. jan 2013 Jeg ville vente med alle de bekymringer til jeg flyttede og så gå ned og få en god snak med Aarhus kommune. Du skal ikke drukne dig selv i en masse bekymringer og hvis'er.
    Indtil du flytter- hvad med at få noget frivilligt arbejde fx på et internat, så du kommer ud og laver noget?


  • #13   22. jan 2013 det vil jeg helt vildt gerne! men hernede hvor jeg bor har vi ikke internater osv smiley har ledt efter en hund jeg kunne gå tur med, så jeg kom ud og fik mig rørt osv. en det har desværre ikke givet held smiley

    Jeg synes det er svært ikke at bekymre sig, vil gerne videre med mit liv, og at flytte skulle gerne være en god ny start, ikke bare at gå hjemme et andet sted. jeg er jo også afhængig af en indtægt når jeg flytter. Men kan godt være jeg bliver nød til bare at tage det som det kommer. Esbjerg kommune er ihvertfald ikke til nogen hjælp, så dem har jeg opgivet for længst, desværre smiley


  • #14   22. jan 2013 Rikke - det lyder helt skørt , det er da deres egne lovgivning de så følger :S

  • #15   22. jan 2013 Rikke tak for svar, må jo bare tage det som det kommer så smiley

    F&Z det lyder godt nok underligt, synes ikke jeg har kunnet finde så meget om det. min søster siger man kun kan få det, hvis man har en uddannelse eller har været på arbejdsmarkedet og ikke kan klare ens job længere eller noget i den stil..


  • #16   22. jan 2013 Aarhus Kommune kommer du ikke så langt med, du kan kun få kontanthjælp hvis du står 100% ledig til arbejdsmarkedet eller bliver sygemeldt.

    Jeg var selv meget syg det sidste år af min gymnasium-tid, så jeg blev udmeldt af gymnasiet 2 måneder før eksamenerne afsluttede. Jeg kunne derfor ikke få SU. Jeg søgte om kontanthjælp, det kunne jeg heller ikke få, fordi jeg jo læste og skulle ha mine eksamener. De var ikke til at rokke med!
    Jeg kan ikke fortælle dig konkret hvad du skal gøre men blot forberede dig på, at Aarhus Kommune er tunge at danse med..


  • #17   22. jan 2013 Revalidering er også til folk med psykisk problemer.
    Man kan sagtens tage hf på en ravelidering, men skal selvfølgelig have sammen hæng med noget vider derfra.
    Har du ik fået lavet en udredning ved en psykiater om hvad du kan og ik kan.
    Lyder jo til du skal i arbejdets prøvning.

    Der er jo heller ingen uddanelse til 9 timer, lyder mere som en evt flex ordning du skal have lavet.

    Men er vigtigt du er samarbejdets villig, går du i form af psykolog/terpi.
    Hvad har din læge sagt dine muligheder er for at blive så ok som du kan.
    Er meget vigtigt og vise man også gør alt man selv kan.
    Og du holdet ved i hvad du kan og ik kan.

    Du skal jo have en ordenlig løsning på det, så du også kan hvile i dig selv.


  • #18   22. jan 2013 nej, revalidering er ikke kun til folk med psykiske problemer - det er til folk, som af den ene eller den anden grund ikke er klar til arbejdsmarkedet, men kan blive det med noget hjælp - om det er så er skole, kurser, tilskud osv.
    Så lige den der har du galt fat i... medmindre emnet er til fri fortolkning blandt kommunerne.

    For jeg sidder her og har gennemført en uddannelse på revalidering, og min psyke fejler sgu ikke noget... til gengæld har jeg nogen små fysiske skavanker, der sammenholdt med det antal år som jeg er endt med at være blevet fastholdt i systemet.. ja så ville der ikke være nogen arbejdsgiver med respekt for sig selv, som ville antage mig. Derfor blev jeg godkendt til revalidering, og så var næste skridt at jeg skulle have godkendt en 'plan' for hvad der så skulle ske.

    Revalidering åbner jo nok osse op for at man kan få lov til at bruge længere tid på en uddannelse, end hvad den reelt tager - netop fordi ydelsen er lavet til at tage hensyn til at man har brug for noget 'hjælp' for at komme videre.


  • #19   22. jan 2013 Jeg har en psykolog som jeg har haft siden jeg var 13 (deromkring)
    min læge har givet mig piller imod det, og er desværre af den overbevisning at jeg kan klare alt fordi jeg er så klog og blablabla (Er ikke fordi jeg ikke tror på jeg kan komme derhen en dag, det håber jeg inderligt, men er virkelig langt fra hvor jeg er nu)

    jeg har kun prøvet at være i praktikker, der klarede jeg 9 timer i ugen fordelt på 3 dage, og jeg kunne ikke klare meget mere end det.. det ene var dog meget forskelligt da jeg arbejdede med heste og tit blev hængende lidt længere hvis der skete noget spændende, som hende jeg var hos synes kunne være sjovt for mig at være med til, og blev til jeg var færdig med det arbejde jeg skulle lave, så nogle dage var jeg der 1 time og andre 5 timer. Sådan et arbejde kan jeg ikke klare i længden, men fordi der var heste og hende jeg var hos var rigtig sød og det var frivilligt for mig at blive hængende lidt ekstra engang imellem så gjorde jeg det, for det var jo vildt spændende. smiley

    Var nu heller ikke en uddannelse jeg ville tage, for det er jeg overhovedet ikke klar til, men ville gerne tage nogle fag, som dansk, matematik og engelsk (måske ikke alle 3 samtidig) for at udfylde de huller jeg har fra folkeskolen i de fag.

    Min kæreste har også været på kontant hjælp i århus så ved også det ikke altid er skide fedt. Men med den "hjælp" jeg har fået i esbjerg er jeg den der er skredet så snart jeg kan komme til det. Det bliver nok ikke meget bedre, men jeg er ikke kommet en pind videre på 2½ år, udover hvad jeg selvfølgelig selv har gjort.

    2 ud af de 3 praktikpladser jeg har haft de sidste 2 år har jeg selv fundet, den ene var jeg på i 1 måned så kunne de desværre ikke have mig mere, den næste knap 4 mdr, så blev det sommer og hestene var på døgn fold = intet arbejde. den 3 var jeg vel på sammenlagt en måned, så havde jeg 3 ugers sommerferie (selvom jeg havde sagt at jeg ikke ville have så mange uger samtidig) og da jeg så kom tilbage styrtede hele min verden, min bror ville ikke længere se mig, min hund var lige død osv. Og så vælger kommunen at tage mig af praktikken som om det hjalp! smiley

    Undskyld hvis jeg skriver lange smørre og virker ret sur, men hvor er jeg bare træt af ikke at få hjælp smiley

    Gør virkelig alt hvad jeg overhovedet kan for at komme videre og få mig et liv, min største drøm er at tage en uddannelse som alle andre smiley
    Det er bare rigtig svært at komme så langt når jeg endelig kommer op, river nogen mig ned igen, og har ikke den stærke psyke til at sige F***k det og bare gå videre..


  • #20   22. jan 2013 Det siger jeg heller ik hvis du læser, skriver jeg at det også er til folk med psykiske problemer.

  • #21   22. jan 2013 nåeh... sætningen kunne i min hjerne bare læses som et statement til at reva = psyk-probs,

  • #22   22. jan 2013 Jeg tager også anti depressive piller, selvom jeg er meget imod dem, men efter at jeg gik helt ned i efteråret, hvor jeg bare var klar til at dø, som både min kæreste og mor desværre skulle høre på, og de turde jo nærmest ikke at lade mig være alene, måtte jeg indse at jeg ikke klarede det uden. Jeg har været på noget før som jeg ikke kunne tåle og det hjalp ikke optimalt derfor tog de mig af det igen og bestemte at jeg ikke skulle have medicin.

    jeg får alternative behandlinger, er lige begyndt på tempria (tror jeg det hedder) fordi jeg kender en der laver det, og nu håber jeg bare det kan hjælpe lidt.
    har også prøvet hypnose, som desværre heller ikke gav vildt meget.

    Har perioder hvor alt bare kan være ligemeget, men er heldigvis kommet så langt at jeg nu har perioder hvor jeg bare er klar på at der skal ske noget og ikke gider mere, at jeg bare skal flytte for at få en ny start og komme væk herfra, der er flere grunde til jeg vil flytte. Desværre mister jeg hurtigt gejsten igen når jeg så ikke får noget hjælp, for jeg kan bare ikke klare det hele selv, desværre.


  • #23   22. jan 2013 man skal være hurtig på tasterne.. nu nåede i lige at skrive endnu mere smiley

    Rikke jeg tror også det kommer anden på hvem man har. Desværre har jeg været død uheldig, min første social rådgiver var rigtig nedladende, sagde jeg bare pjækkede og at jeg ikke kunne få sutteflaske hjemme ved min mor altid (på det tidspunkt gik jeg i 8 klasse)

    Den næste, gør ikke så meget, føler ikke hun forstår mig særlig godt. Hun kan ikke finde ud af det med hvad jeg kan klare, enten sætter hun det alt for lavt eller alt for højt, og når jeg så siger noget tager hun det som om det er fordi jeg ikke gider. Hun siger en masse men gør ingenting ved det. F.eks. fandt jeg selv en praktik plads i efteråret som hun sagde jeg måtte, så da vi ringede til hende tog hun den ikke, vi mailede og det svarede hun heller ikke på, så endte med at jeg ikke fik det. Nu hvor jeg vil flytte er det helt slemt, for hvorfor skulle hun dog hjælpe mig når jeg alligevel vil flytte. (flytter allertidligst til marts og vi har ingengang en lejlighed endnu) og det var allerede i nov hun begyndte på det.


  • #24   22. jan 2013 Puh ha ja det lyder ret indviklet, der skal jeg ik gøre mig klog med revalidering om du kan det. Men umiddelbart tror jeg ik.

    Jeg vil finde en voksen som kan tage med dig til møder, og som har tale gaven iorden.

    Det kan være ret hårdt, når du er hvor du er. Også at sku sætte sig igennem de steder.



  • #25   22. jan 2013 Rikke - du drømmer ikke om hvor mange år jeg har hængt fast i systemet.

    Der hvor den går galt, det er man jo ender i systemet fordi man i det øjeblik 'ligger ned', og får man så ramt en af de kedelige sagsbehandlere, så ender man så handlingslammet at man aldrig kommer op igen. Det er endda lykkedes mig at gå på et kursus, hvor kursuslederen tørrede sine fejl af på at det var min skyld, ovefor en ny sagsbehandler, sådan at jeg sad og brølede til mødet... og 'selvfølgelig' havde hun mere street-cred end jeg, så klart alt hvad hun sagde passede. Er man lidt overvægtig, så bliver det lynhurtigt til at man ikke gider lave noget, men bare sidde hjemme i sofaen og spise cheesypoofs.

    Det ændrede sig først da en meget god veninde mente at NU måtte det være nok, så hun tog med til HVERT møde. Faktisk tog hun mødtet efter det ovennævnte alene uden mig, men på fuldmagt. Så alene der har jeg lært meget om hvad jeg kan, vil og har krav på.. og hvordan jeg bedst når det ønskede fra sagsbehandleren. Da jeg så endelig rammer et par sagsbehandlere som rent faktisk gjorde noget, så tog det stadig 3 af dem, og den sidste tog det 1½ år hvor hun kæmpede for at jeg kunne få lov at lege med computere.

    At være i systemet er dælme ikke for svagpissere.. pardon my french.
    Det bedste du kan gøre, er at have masser af support i dit bagland - folk der kan hjælpe dig, og evt. tage med til møderne udelukkende for at tage noter. For jeg havde selv svært ved at huske/notere informationerne, og det var SÅ nemt bagefter at fyre af at det havde de aldrig sagt.


  • #26   22. jan 2013 Min kæreste har lovet mig at tage med. Han kender ikke reglerne så godt, men har selv været på kontanthjælp, og han kender mig bedre end nogen anden og er god til at sætte foden i jorden og sige nu er det nok.. smiley

    så slipper jeg også for at forklarer ham det hele når jeg kommer tudende hjem. pt betyder møder nemlig tude turer for mig, så glæder mig ikke til at skulle have økonomi blandet ind i det også smiley

    Pt er det min mor der tager med, men hun er heller ikke god til at sige stop og kender heller ikke reglerne så ved ikke hvor god hun er at have med, men en god støtte smiley


  • #27   22. jan 2013 Ja sikke en du har været ved, det lyder bestemt ik rart at skal snakkes sådan til. Det skal du ik accepter.

    Men mit bedste råd er virkeligt at finde en som kan sætte sig ind i din sag og tage med dig.


  • #28   22. jan 2013 der findes vistnok noget gratis hjælp til regler... ellers kan du måske efterlyse en sagsbehandler herinde, der lige kan give dig nogen hints - der MÅ jo være en bruger på hg som kender reglerne.

  • #29   22. jan 2013 Nej det var virkelig ikke særlig fedt, havde det jo skidt nok i forvejen. På det tidspunkt havde jeg ikke min depression endnu, men havde det rigtig dårligt fysisk, havde været indlagt to gange på sygehuset af samme grund, men de blev enige om det var psykisk. så det var overhovedet ikke fordi jeg bare sagde jeg var syg, for så bliver man altså ikke indlagt.
    Senere fik jeg så min depression.

    jeg tager min kæreste med hver eneste gang, han er den bedste til at være der. både fordi jeg stoler 100% på ham, er tryg ved ham og fordi jeg ved han kan sige når nok er nok. smiley


  • #30   22. jan 2013 De fleste kommuner vil du blive sendt i aktivering med det samme på en kontant hjælp, så din mulighed er nok en sygmelding igen.

    Jeg er selv igang i systemet, men må sige jeg havde en god sagsbehandler. Nu skal jeg desværre have ny fordi jeg har gået sygemeldt et halvt år. Men føler virkelig de vil hjælpe mig. Har ind da selv store indflydelse på hvad da skal ske hele tiden.


  • #31   22. jan 2013 Udenfor: Det håber jeg lidt der er, for reglerne er alt for indviklede og som du kan læse i tråden fortolker sagsbehandlerne reglerne lidt som de nu engang synes de skal fortolkes smiley


    SÅ HVIS DER ER EN SAGSBEHANDLER DERUDE SOM VIRKELIG KENDER REGLERNE KOM FREM KOM FREM! smiley


  • #32   22. jan 2013 Sara det lyder rigtig dejligt for dig! smiley er glad for at du har fået en som virkelig vil hjælpe dig, håber jeg bliver ligeså heldig.

    Ja se selv sygemelding har jeg ingen ide om. som 17 årig er der jo ikke noget der hedder sygemelding smiley
    Vil det sige jeg kommer til at gå hjemme og så intet må lave og så får penge samtidig? skal jeg have været på arbejdsmarkedet, fagforening eller lign før jeg kan få det?

    Synes det er svært at være syg som 17 årig, men hvor glæder jeg mig ikke til at være 18 og syg smiley det er uoverskueligt med alle de regler!


  • #33   22. jan 2013 Ja alt det ved jeg så ik, jeg er kommet fra arbejdets markedt. Men vil jeg godt tror du kan, men det skal din læge gøre.
    De hjælper en med alternativer, arbejdets prøvning sådan nogle stedet med forskellige ting. De er jo inde om du kan klare et arbejde om du skal på flex og alle de ting.


  • #34   22. jan 2013 Men tag fat i din læge han må ku hjælpe dig

  • #35   22. jan 2013 okay tak for det.

    tror for at være ærlig ikke min nuværende læge vil det, for hun er i den overbevisning at jeg sagtens kan smiley selvom det føler jeg jo overhovedet ikke selv.

    men får jo ny læge hvis jeg flytter uanset så kan det være den nye læge kan hjælpe smiley


  • #36   22. jan 2013 Sådan en læge havde jeg også, jeg kunne bare få smerte stillende en kamp i to år.

    Så fik jeg ny læge og gik psykisk ned, og han har bare hjulpet mig så meget.
    Så ja det kan virkelig betales sig med ny læge hvis de ik strækker til.


  • #37   22. jan 2013 har haft en rigtig dårlig læge der ikke ville hjælpe med noget som helst.

    Fik så hende jeg har nu, har været rigtig glad for hende, første gang jeg var hos hende græd jeg af lettelse, blev så glad. er hende der har givet mig de piller jeg får nu. Så det er ikke fordi hun ikke hjælper. Hun synes bare jeg kan meget mere end jeg kan. smiley

    Men håber virkelig der kommer en om det er sagsbehandler, læge eller en tredje der gør noget, så ville jeg blive så glad! blev selvfølgelig ikke bare rask af den grund, men lige nu føler jeg at jeg løber panden mod en mur smiley


  • #38   22. jan 2013 vil starte med at sige tak for alle indlæggende. smiley Det har hjulpet mig en del selvom ingen har kunnet komme med nogle muligheder der 100% var der, men bare det at i vil hjælpe og kan fortælle jeres historier, så jeg kan se det faktisk kan lykkedes og at jeg ikke er den eneste der bøvler med kommunen er dejligt! smiley

    man er selvfølgelig stadig meget velkommen til at komme med råd og historier og hvis man har forstand på reglerne så skriv det endelig!

    men tænkte lidt på, hvordan ser i på det at en som mig fik en hund? jeg havde en hund i 7 år (sammen med min mor) som blev aflivet i sommers pga kræft. Men på et tidspunkt når jeg føler økonomien og boligsituationen er faldet på plads vil jeg gerne have en lille hund igen, for kan mærke at min hund gav mig rigtig meget, og intet kan give mig det jeg får ved hunde. Jeg har jo min kæreste og han er 100% med på at få hund og vil hjælpe osv. Men hvad synes i om en som mig som har svært ved arbejde/uddannelse får hund? smiley


  • #39   22. jan 2013 Måske er der hjælp at hente på www.k10.dk. En god hjemmeside for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet. Pøj-pøj og god bedring!

  • #40   22. jan 2013 Snelle: Mange tak smiley

  • #41   22. jan 2013 Håber inderligt det kan hjælpe dig smiley


  • #42   22. jan 2013 Tak det betyder meget for mig smiley synes det er dejligt at man tænker på hinanden også selvom man ikke kender hinanden, gid alle var sådan.

  • #43   22. jan 2013 Jeg er helt enig! smiley Det kræver virkelig et godt helbred at være syg smiley

  • #44   22. jan 2013 ja det må man sige smiley er glad for at jeg har min kæreste, uden ham havde jeg ikke været hvor jeg er i dag.. er så glad for at være i en familie hvor man hjælper hinanden og hvis man mangler lidt penge så står de klar, men de kan jo ikke forsørge mig smiley men det er en stor hjælp!

  • #45   22. jan 2013 Støtte, omsorg, kærlighed, nærhed og følelsen af at være brugbar, så kan vi klare det meste .... både gamle og unge smiley

  • #46   20. aug 2013 Revalidering- er det ikke kun til videregående uddannelser?? Altså hvis man fx har en HF, Stud,HH eller en erhvervs-uddannelse?

    Jeg ville jo mene at TS, skulle på en FOR-revalidering ( kontanthjælps-sats) og i gang med et eller andet der på sigt kan ende som adgangsgivende til en videregående uddannelse...

    Ved at der i Køge er fx der her tilbud, som du ville kunne "passe ind" i
    (link fjernet)
    Eller det her?
    (link fjernet)
    Måske du kan jagte det link afsted til din sagsbehandler og høre om ikke de kan tilbyde noget tilsvarende?


Kommentér på:
Hjælp om muligheder/regler kontanthjælp! (lang)

Annonce