{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Lækker opskrift på svinemørbrad søges {{forumTopicSubject}}

Hej HG :o)

Min mand kommer hjem til aften fra en hård uge på Sjælland, og jeg har fået fingrene i et par svinemørbrad. Tror han ville sætte pris på noget lækkert mad...
MEN hvad dælen skal jeg lige gøre med dem, har I nogle kreative ideer? Også gerne til tilbehør


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lækker opskrift på svinemørbrad søges
  • #1   19. apr 2013 lav en lomme i den og fyld den med enten pikantost ell pesto ell. soltørrede tomater og så pak den ind i bacon i ovnen ved 200 g til bacon'en er færdig.

    dertil nogle små kartofler kogt og derefter lige stege lidt på panden med lidt olie, grønne bønner, hvidløg og citronskal - og dertil salat


  • #2   19. apr 2013 hmmm.... rul dem ind i bacon.....der er som regel noget med mænd og bacon... små kartofler, skæres ud i halve ligges i fad, smør pesto på..og ind i ovnen....de sidste 5 min smid en masse cherry tomater ind over....... det er nemt og smager godt....syntes jeg .... og så evt. en sovs og noget lækkert flute til... smiley bare et forslag... smiley


  • #3   19. apr 2013 Karin...he he....vi var da enige om nogle ingredienser... smiley


  • #4   19. apr 2013 Min kæreste lavede på et tidspunkt svinemørbrad som var glaseret. Det var samme glasering som en skinke, altså noget sennep og brun farin.
    Han havde selvfølgelig lige brunet mørbraden først og dernæst puttet den i ovnen.
    Dertil fik vi bernaise sauce og halve kartofler svøbt i bacon, lavet i ovnen.

    Det smagte vildt godt! Resterne af mørbraden blev spist direkte af køleskabet dagen efter i små hapser...

    Kan godt anbefales smiley


  • #5   19. apr 2013 Skær dem i skiver og lav dem som "dansk bøf" bare med salt og peber, bløde løg og det hele op i sovsen eller indbagt smiley

    Indbagt Mørbrad:
    Ingredienser

    400 g afpudset svinemørbrad
    500 g hakket kalv/flæsk 8-10 % fedt
    1 æg
    1 spsk hvedemel
    2 tsk tørret timian
    salt og peber
    Dej
    1 dl lunkent vand
    25 g gær
    1 tsk salt
    1 æg
    1 spsk raps- eller olivenolie
    250 g hvedemel
    1 æg til pensling
    1 tsk timian til pynt
    Champignonsauce
    1 spsk raps- eller olivenolie
    250 g champignon
    1 tsk timian
    3 dl bouillon
    ½ dl koldt vand
    1 spsk majsstivelse
    2 tsk Dijonsennep
    ½ dl fløde 9 %
    kogte kartofler, broccoli og gulerødder som tilbehør
    Tilberedning

    Rør en fars af hakket kalv/flæsk, æg, hvedemel, timian, salt og peber. Brun mørbraden et par minutter på alle sider på en tør pande med slip let-belægning. Opløs gæren i væsken, tilsæt salt, æg og olie og ælt mel i dejen lidt ad gangen. Ælt til dejen er glat og smidig. Rul dejen ud til en firkant ca. 30 x 35 cm. Læg dejen på en bageplade beklædt med bagepapir. Fordel farsen på den ene halvdel af dejen, læg mørbraden herpå og rul dejen sammen omkring kødet. Fold enderne sammen. Pensl med sammenpisket æg og snit dejen. Drys med lidt timian og bag ved 200 grader i ca. 35 min.

    Rens champignonerne og skær dem i kvarte eller i skiver. Varm olien i en gryde eller på en pande og rist champignonerne gyldne. Tilsæt timian og bouillon og kog op. Ryst vand, majsstivelse, dijonsennep og fløde sammen i en melryster. Hæld jævningen i saucen under omrøring og kog saucen op. Smag til med salt og peber. Server mørbraden i skiver med kogte kartofler, broccoli, gulerødder og champignonflødesauce.


  • #6   19. apr 2013 Ryan... mmmhh...lyder da lækkert.... faktisk lidt uretfærdigt at komme med sådan en opskrift lige inden frokost...og så lige på en dag hvor man har glemt sin madpakke... smiley smiley

  • #7   19. apr 2013 Og lige en anden version, mest for billedernes skyld, syntes personligt det er synd med peberfrugt i men der er fremgangsmåden i billeder:

    http://www.madenimitliv.dk/2011/08/indbagt-morbrad-med-butterdej.html


  • #8   19. apr 2013 Åh, sikke mange lækre opskrifter! :o)



  • #9   19. apr 2013 Det her smager også mums
    http://www.arla.dk/opskrifter/Krydret-morbrad/


  • #10   19. apr 2013 som alternativ til Ryan's dej i opskriften, kan du bruge en rulle butterdej, det er også lækkert smiley


  • #11   19. apr 2013 Havde godt overvejet, at jeg skulle bruge en færdig-rulle, hvis det var... så jeg kunne nå at bruge lidt tid på mig selv, så det ikke kun er made, der er lækker, hehe!

  • #12   19. apr 2013 Skær mørbraden i skiver, kom dem i en pose med olie, hvidløg, paprika, lidt vineddike, peber og andre krydderier, lad det trække nogle timer. Tænd grillen og sæt kødet på spyd sammen med f.eks. peberfrugt, løg, champignon, ananas, eller hvad man nu har af grønt. Dertil en fyldig salat og noget lækkert brød. Spyddene kan også laves i ovnen (brug marinaden til pensling).

Kommentér på:
Lækker opskrift på svinemørbrad søges

Annonce