{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.229 visninger | Oprettet:

Hund med 1 øje {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er ny herinde, og er førstegangs hundeejer. Jeg fik for snart en måned siden en lille cavalier hvalp, Mille! Hun er selvfølgelig blevet mit lille et og alt, og vi kommer tættere på hinanden hver dag.

Desværre skete der et uheld med en kat for en lille uge siden hvilket gjorde at hun desværre måtte få bortopereret sit høje. Det var en meget hård beslutning og en forfærdelig oplevelse. Mille havde mange smerter, og jeg tror det er længe siden jeg har grædt så meget.

Efter det var sket ville jeg prøve at finde billeder på nettet, for at se hvordan andre hunde havde klaret det. Jeg håbede også på at finde nogle historier, videoer eller lign. Bare for at få et indblik i hvordan andre har klaret det, eller hvordan det ville komme til at se ud, for det hele virkede skræmmende!

Der var ikke meget at komme efter... Derfor tænkte jeg at starte her, og se om i andre har erfaringer, billeder eller historier i vil dele!
Lige nu ligner Mille lidt en frankenstein-hund, men hun er kommet sig hurtigt og virker ikke videre generet af det manglende øje.

Jeg håber I vil lægge billeder op af jeres pirat-guldklumper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med 1 øje
  • #1   24. feb 2014 Halløjsa!
    Jeg har selv en et-øjet hund. Hun fik desværre cancer, så væk med øjet.
    Hun har været et-øjet i 2-3 år nu, og er ikke generet af det.
    - så kan du jo også se, hvor fint din hunds øje bliver.
    (Beklager kvalitet.. Det er taget med iPod.)


    profilbillede
  • #2   24. feb 2014 Har ingen billeder, men kender er par med en norsk buhund, der mistede øjet på en gren da den var ganske ung. Hun klarer sig helt normalt og er en ældre dame på 14 år i dag.

  • #4   24. feb 2014 jeg har ikke erfaringer med en-øjede hunde.. men min gamle yorkie blev ret så blind, pga diabetes. Det klarede hun rigtigt flot - idet hun stolede 110% på mig. Jeg kunne sagtens have hende gående løs osse.. i 'ukendt' terræn blev hun hvor hun kunne høre mine skridt - og så var det mit job at sige 'pas på', hvis hun kom for langt væk og kunne støde ind i noget. Sagde jeg det, så stoppede hun op, og rettede tættere på mig.
    Jeg har haft en del hel- og halvblinde marsvin.. osse uden problemer.
    Og jeg kender til en hest, der ikke kunne se på det ene øje - han sprang huse alligevel.

    Nu hvor hun ikke er så gammel, så tror jeg ikke det bliver det helt store problem, og at lærer at kompensere for det. ååh nu jeg tænker over det, så havde jeg vist en nabo engang, hvis hund fik et eller andet og mistede øjet. Jeg mener at huske at de valgte at give hende en protese. Men hunden selv, klarede sig helt fint.


  • #5   24. feb 2014 Haha, jeg fandt lige endnu et billede!
    - hun er så nuttet..


    profilbillede
  • #6   24. feb 2014 en af Danmarks tidligere bedste agilityhunde, Futte, mistede også sit ene øje. Det tog lige lidt tilvænning, men så løb han også på samme niveau som før.
    Eneste tidspunkt hvor hans handicap var synligt, var når han kom ud af tunnelen og ejeren ikke var hurtig nok til at sige hvad vej han skulle. Så tog det lige et halvt sekund ekstra for ham at orientere sig.

    Kender en havaneser som mistede øjet for nylig. Han har slet ingen mén af det i dag. Får bare lidt ekstra opmærksomhed når folk opdager det.


  • #7   24. feb 2014 Ej hvor er det opmuntrende at høre smiley havde planlagt at gå til agility med hende, hvilket lægen som tjekkede hende ikke kunne se noget problem med.

    Gravhund mester: hun er godt nok fin smiley helt vildt flot farve !

    Ida Kristine: Tak smiley jeg synes også stadig hun har sin charme.

    Kys min...: ja det fik jeg også af vide, at det var en fordel for hende ikke at være så gammel. Hun virker også allerede som om hun har vendet sig til det, man kan intet mærke på hende i hverdagen (heldigvis)


  • #8   24. feb 2014 Ved der er en herinde der har haft hvalpe af samme race, hvor den ene hvalp fik fjernet det ene øje og man kunne dårligt nok se det på den... smiley

    Og så vidt jeg husker fungerede den da normalt... smiley


  • #9   24. feb 2014 Jeg har set en 3 farvet hvalp som fik fjernet et øje, og det kunne ikke ses da den var helt sort rundt om øjet, men kunne være lidt interessant at se nogle som er ruby/rød/lys i farven, for at se hvordan det ser ud smiley (uanset race)

    Men dejligt at den har det godt!


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   1. aug 2014 Tak for jeres indlæg. Min Doglas mistede sit højre øje i går. Jeg ligger med ham her, og forsøger at ikke at være så ked af det, og deppi. Han bliver jo glad og kærlig hund som altid, hvis bare jeg kan sørge for at mit humør og sind ikke påvirker ham. Tak for jeres indlæg - Jeg må op med humøret, og se frem sådan, som han lader til at gøre allerede smiley

    profilbillede
  • #12   1. aug 2014 Jeg har en pekingeser, der som unghund blev kradset i øjet af en kat, så det poppede ud, vores dygtige dyrlæger fik reddet øjet og synes....dengang, med advarede os om, at der kunne komme nogle skavanker senere hen med det øje. Nu er han 5 år, og han har fået en grålig hinde over det øje, og muligvis, mener dyrlægen, vil synet helt forsvinde på øjet. Dyrlægen forventer heller ikke, det vil give ham nogen problemer på sigt.

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #14   1. aug 2014 Han foretrækker mest at ligge "fladt" med hovedet. Lige nu er han på morfin, som lægen gav ham i morges. Han plejer at lege med andre hunde i samme størrelse hver morgen på hverdage. Specielt én anden hund, er han glad for at løbe rundt med. Håber han kommer til det igen, med samme glæde.

    profilbillede
  • #15   1. aug 2014 Jeg er sikker på, at din hund bliver helt frisk igen, og gerne vil lege. God bedring med ham.

  • #18   1. aug 2014 Hvor er det bare synd for den lille mille. Hunde og katte "taler" simpelthen ikke samme sprog.
    Men mille skal nok blive sig selv igen. Hun skal lige vænne sig til situationen. Der kan måske blive lidt med afstandsbedømmelsen (gribe godbidder).


  • #19   2. aug 2014 Hejsa smiley
    hvor er det rart at se at flere kan få noget ud af andres erfaringer, for det er en forfærdelig situation at stå i, og det er så svært at finde info eller billeder på nettet.

    Mille er omkring 8 måneder nu, og lever i bedste velgående. Hun har problemer med smal balance bum, men ellers kan vi intet mærke på hende. Det er rigtig at afstandsbedømmelsen halter lidt ind imellem men intet som hun ikke kan lære smiley

    det er svært at tro når man står midt i det men man skal nok få den samme glade hund som man havde inden det skete. Det er svære for en selv end det er for hunden smiley


  • #20   2. aug 2014 Jeg havde overset, at det er en gammel tråd. Så det jeg skrev, har du allerede selv erfaret. Mht balancebom - det kan min hund sikkert slet ikke, endda med 2 øjne smiley

  • #21   3. aug 2014 Helt i orden det var en super sød besked smiley



  • Brigitte P
    Brigitte P Tilmeldt:
    mar 2023

    Følger: 1 Svar: 1
    #22   1. mar 2023 Hej
    Jeg Ian godt se at det er et ældre opslag jeg kommenterer på nu.
    Jeg har en cocker spaniel som i går desværre måtte få det ene øje fjernet efter at have fået en torn i øjet smiley
    Det er absolut ikke pænt nu, men jeg vil gerne lægge et billede op når han er helet op hvis nogen er interesseret, for jeg kan godt se at der ikke er mange billeder eller historier om hvordan andre hunde klarer sig.


Kommentér på:
Hund med 1 øje

Annonce