{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå med blå - chihuahua
  • #1   14. jun 2007 Jeg har hørt at hvis man parrer en 'rigtig' blå med en 'rigtig' blå, så kan hvalpene få øjenproblemer og hudproblemer.. Men ved ikke om det passer? Vi må have nogle eksperter på banen =o)

  • #2   14. jun 2007 Ja det håbede jeg også på smiley VI har nemlig hele tiden troet at man ikke måtte, men da vi var i Tyskland og hente Roxana spurgte vi opdrætteren dernede, og hun sagde at man godt kunne, men at det enten kunne blive rigtigt godt eller skidt - altså at det gik begge veje.. Men synes godt nok også det er NOGET af en chance af tage!

    Rigtigt blå, er det ensforstående med at den er helt blå og fx. ikke blå med hvid? Eller tænker du mere på farver som bluefawn der ikke er "rigtigt" blå? smiley


  • #3   14. jun 2007 Det er blå MERLE, man ikke må bruge til alv.........altså Merle farvet blå/rød og lignende..........Merle giver problemer med øjne og bum bum.......prøv at google MERLE..........smil

    Min Maxie er blå uden at være Merle.......meget smuk!


  • #4   14. jun 2007 Jeg ved godt at man slet ikke må avle på merle! Jeg er stærkt modstander af merle chihuahuaer..

    Men jeg har hørt at man ikke må parre blå chihuahua med en anden blå.. Grunden til at jeg fandt ud af dette, var faktisk kun fordi jeg selv har en blå og en person engang fortalte mig det smiley Men kan ikke huske hvem og hvorfor!


  • #7   27. jun 2007 DFFD.. jeg kan da ikke forstå hvorfor de aflives =o(
    Man kan da bare neutrlisere, så de ikke bliver brugt i avl.. Hvalpen kan da godt få et dejligt liv selvom den er blå..... =o/


  • #9   27. jun 2007 Vil det sige, at I slet ikke mener man burde have bå hunde? Jeg vil lige oplyse at min blåp chihuahua ikke har hverken tynd pels eller andet af den slags.

  • #11   27. jun 2007 okay, det var jeg ikke lige klar over. Min fejl smiley Det er lidt træls der ikke er sådan noget på skrift man kan finde nogen steder vedr. to blå chihuahuaer.

  • #13   28. jun 2007 DFFD... Det tror jeg ikke lige hara fritid nok ril ;-), men jeg har bestemt mig for at spørge på den næste udstilling, dommeren må vide noget om det.

  • #15   28. jun 2007 Jeg har nu snakket med formanden for DRU som har været inde og undersøge det. Og han mener ikke at der skulle v ære nogen grund til IKKE at parre to blå chihuahuaer. Man har engang haft tale om at der kunne forekomme læderører (hvad det så end er), men han havde aldrig hverken set det eller andet. Han synes bare at jeg skulle gå i gang...
    Mvh Mie


  • #17   29. jun 2007 Han mener ikke at der er nogen grund til ikke at gøre det. Og så gjorde han opmærksom på, at lige meget hvad, kan man altid få stamtavle på hvalpe. For en stamtavle betyder jo ikke at en hund ikke harfejl, men at hunden har to forældre der begge er "ægte".


  • #19   30. jun 2007 Okay.. God weekend.

Kommentér på:
Blå med blå - chihuahua

Annonce