{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.613 visninger | Oprettet:

Hvid schæfer og hvid schweizisk hyrdehund {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har en Instagram profil på min hund, flere Amerikanere følger ham, og jeg har nu oplevet flere kommentere, at han ligner en hvid schweizisk hyrdehund og ikke en hvid schæfer.

Jeg får at vide at den hvide schæfer kun findes i USA, så da han er fra DK er det en hvid schweizisk hyrdehund.

Er det ikke en og samme race, kaldes blot forskelligt alt efter om de er DKK eller FCI registreret eller har I hørt den ovenstående forklaring?

Jeg undres også over hvordan de kan se det ud fra billedet, hvis de har ret, hvad er forskellen udseende mæssigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvid schæfer og hvid schweizisk hyrdehund
  • #1   20. dec 2019 Dch registrerer ikke hunde, de tilbyder blot hundetræning smiley

    Men jo, i DKK/FCI heddee den hvid schweizisk hyrdehund, i de fleste andre stambogsførende klubber hedder den hvid schæfer


  • #2   20. dec 2019 Sorry mente FCI;-)

    Men er vi enige om det er en og samme hund?


  • #3   20. dec 2019 Hvilken stambog har din hund?

  • #4   20. dec 2019 Han er uden, faderen er DKK

  • #5   20. dec 2019 Det er nok fordi man i usa har mange flere farver på schæfere at de pointerer de.

  • #6   20. dec 2019 A-S måske, undres bare over de blev ved med at påstå han er Schweizisk hyrdehund ud fra et foto.

  • #7   20. dec 2019 To ord for samme race. Forskellige klubber kalder den forskelligt - og ind til fornyeligt kunne individer frit flyttes mellem klubberne.
    Du kan ikke på hundens udseende se hvor den er er stambogsført. Men klart da der er flere forskellige typer i racen.

    Hvordan det forholder sig med racen i usa skal jeg ikke kloge mig på.
    Om de faktisk har tysk schæferhund i hvid? Og der med blot pointerer Han ikke er en sådan - så har de jo sådan set ret.

    Jeg ville også kalde din hund for en hvid schweizisk hyrdehund.
    Andre ville kalde den en blandingshund fordi der ikke er stambog på.
    Andre igen hvid schæfer..


  • #8   20. dec 2019 Hvis han er uden bog er han umulig at placere.
    Racen hedder hvid schweizisk hyrdehund i DKK.


  • #9   20. dec 2019 Farver i usa, sikkert ikke alle anderkendt.

    profilbillede
  • #10   21. dec 2019 Ginnie, han er da ikke en blandingshund bare fordi der ikke er stambog på ham, både tæven og hannen var renracet:-)

    I min optik er en blandingsrace/ hund en hund med to eller flere racer i sig.


  • #12   21. dec 2019 Faren havde stambog, moderen så vi, der var helt sikkert ik labrador i hende;)

  • #14   24. dec 2019 Palle med ny pels, det er det også her, en og samme hund og uanset hvad han menes at være, så er han skøn. Glædelig jul:-)

  • #15   24. dec 2019 I USA er min hund så renracet, fordi hun bare er blandet af to forskellige farver. Good to know smiley Jeg har også lært at hun er “optaget i DKK”, for hun har nemlig en startbog i DKK, og det betyder for nogle, at hunden er optaget i kennelklubben.

    Ihhhh, og så har jeg i så mange år, kaldt hende for en blanding. Øv bøv!



  • #17   25. dec 2019 Vi har et par hvide i klubben. En fra DKK og en fra DRU. DKK-udgaven har virkelig meget krudt i røven, men er også meget flyvsk i hovedet, og ejeren kæmper virkelig med den. Den fra DRU er mere .... tolle (hvis I ved hvad det betyder), og man kan bestemt ikke anklage den for at have krudt i røven. Den gør hvad der bliver sagt, og kan sine øvelser, men uden gejst.

    Men jeg så for lidt tid siden, at en DKK-opdrætter havde solgt til en DRU-opdrætter. Så når alt kommer til alt, er der nok ikke den store forskel på klubberne, men nærmere på linjerne.

    Min den store er blandet af grå og hvid. Og hun er meget hvid indeni. Og jeg har godt nok kæmpet med hende. Hun er klog, smuk og dygtig, men hooooold nu op, hvor kan hun være tung i røven! Og meget letafledelig.

    Om din hund er med DRU (hvid schæfer) eller DKK bag sig, eller måske lidt af hvert, og lidt andet langt bagude, er der jo ingen der kan sige. Nyd din hund for det den er. Men den er lige så meget det ene eller andet, som en lille sort måske ren lab er en Formel 1.


  • #18   27. dec 2019 A med Bomstærk og Tykke, tak for svar, som du beskriver en DKK hund så er han vidst mest det, han er meget livlig, sikkert også grundet alderen på 7,5 måned, og har svært ved at holde fokus i længere tid, så det arbejder vi på, men det er ikke let.

    Hans far havde DKK tavle, så lidt er der i hvert fald i ham.


  • #19   27. dec 2019 Jeg er vild med de hvide, men jeg skal bare aldrig mere have én med hvid i smiley

    Hende DKK-tæven vi har i klubben, er så fantastisk, og er den første hvide jeg har oplevet med rigtig meget knald på. Men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til deres flagrende sind smiley Men hun er gudesmuk smiley Og din ligner hende en smule, med lidt fehår bag ørerne og det der meget vågne balladeblik smiley



Kommentér på:
Hvid schæfer og hvid schweizisk hyrdehund

Annonce