{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Insemination. {{forumTopicSubject}}

Hvad tænker i om brug af inseminstion i stedet for naturlig parring, når opdrætter har både han og tæve?

Vedkommendes argument for at gøre det er at undgå skader, livmoderbetændelse og sikre sig at befrugtningen sker på de rigtige dage.

Jeg personligt synes det er en glidebane, der på sigt (måske) kan fremavle hunde uden naturlig formeringsevne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insemination.
  • #1   29. mar 2022 Jeg er helt enig, jeg syntes naturlig parring må være at foretrække med mindre afstande gør det meget vanskeligt, fx en hanhund i USA smiley men insimation bør aldrig ske hvis ikke tæven tidligere er parret naturligt.

  • #2   29. mar 2022
    Insemination bør, efter min mening, kun bruges hvor ex. afstande gør det umuligt at gennemføre en naturlig parring. Desværre er der flere racer hvor insemination efterhånden er 1ste valget.

    Jeg ville ønske der var KRAV om naturlig parring før man giver sig ud i insimination


  • #3   29. mar 2022 Jeg bruger gerne insemination. Også selvom jeg får parret naturligt samtidig. Jeg vil dog aldrig lade insemination stå alene, med mindre det er køle/frysesæd.
    I øvrigt er der en forøget risiko for livmoderbetændelse ved inseminering fremfor naturlig parring.


  • #4   30. mar 2022 Det er vigtigt at sørge for at en population bevare evnen til at parre naturligt. Det er i særdeleshed arveligt. SÅ det er kun noget man bør benytte hvis fx afstanden gør at en naturlig parring er umulig.
    Jeg synes der burde være nogle regler for det; det skal kun være noget man benytter sig af hvis naturlig parring er helt udelukket.


  • #5   30. mar 2022 Racen er i øvrigt bullmastiff. Ved i om de er særligt disponeret for ikke at kunne finde ud af det selv?

  • #6   30. mar 2022 Jeg har et par gange både insemineret + en naturlig parring et par dage efter, det har virket fint, jeg tror nok at lige med bullmastiff ville der kunne komme skader pga. vægten, det er ikke sikkert men det var da et argument jeg ville tro på.

  • #7   30. mar 2022 Hvis hunden er så tung at den kommer tilskade ved parring, så skal der sku da ikke avles på den!det er simpelthen en glidebane at få startet på.

  • #8   30. mar 2022 At de skulle være for tunge er da ikke noget validt argument. Han og tæver er vel ca samme størrelse smiley Elefanter parre da så vidt jeg ved naturligt også smiley
    Jeg tænker at vægten vel kun kan være et problem, hvis vovserne, der skal parre, er overvægtigt og ude af form smiley


Kommentér på:
Insemination.

Annonce