{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.718 visninger | Oprettet:

Når tæven får døde hvalpe. {{forumTopicSubject}}

Min Zindy fik hvalpe i går. 6 flotte kraftige hvalpe 2 tæver og 4 hanner. 8 og 10 timer efter de var født kom der endnu en tæve og en han. De var desværre begge døde. Det reagerede hun voldsomt på. Lynhurtigt tog hun dem i munden og løb med dem og ville ikke aflevere. Den første kunne jeg tydeligt se var død før den var kommet helt ud. Mine hunde er hvide så hvalpene er hvide og lyserøde. Denne var næsten sort med helt hvide trædepoter og snude så der var ingen tvivl, men den bagefter så fin ud, men den reagerede hun også omgående på. De levende hvalpe slikker hun rene i fred og ro. Hvordan reagerer jeres tæve hvis der er døde hvalpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når tæven får døde hvalpe.
  • #1   14. mar 2009 det lyder som om den første dødfødte, har været død i noget tid - derfra den mørke farve, det er forrådnelse. Denne hvalp har derfor sikkert sat fødslen i stå, da det er meget svært at føde en død hvalp og da det ikke er belvet opdaget i tide, så har det resulteret i at den sidste hvalp, som ellers var levende, også døde.

    har kun oplevet at tæven slikkede den døde hvalp


  • #2   14. mar 2009 Puha Vibeke. sikke da en oplevelse. Jeg prøvede det for tre år siden. Min tæve fik 3 velskabte hvalpe en en dødfødt - og flere timer senere en døfødt mere. Den døde der kom midt i fødslen fjernede jeg med det samme. Den opdagede hun ikke. Men den der kom flere timer senere, faldt ud af hende uden at hun havde veer, da hun rejste sig for at komme ud og tisse. Den blev hun bange for, og forstod ikke hvad der skete. Hun turde slet ikke gå hen til den.

    Jeg tror måske Zindy har prøvet at fjerne de døde hvalpe fra "hulen" så de ikke trækker rovdyr til. der er sommetider meget ulv i vores tamhunde


  • #4   15. mar 2009 Vibeke---Puha----Jeg har ikke oplevet at mine tæver har reageret sådan-----Men nok fordi, at jeg har taget disse hvalpe med det samme-----Det har så været meget store kuld over de 11 at der har været en død-----
    Men synes det er trist og alligevel fantastisk-----en masse liv og så en død og så liv igen-------Heldigvis har vi endtil nu været forskånet for infektioner bag efter-----Prøvet een gang hvor den døde ikke rigtig længere lignede en hvalp overhovedet-----Troede det var en moderkage---men der var kropsele----Puh ha------


Kommentér på:
Når tæven får døde hvalpe.

Annonce