{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overbid
  • #1   12. mar 2006 :-((((( øv, slet ingen der ved bare lidt ????



  • #2   12. mar 2006 Altså man kan altid udstille en hund med stamtavle, hvorvidt den kan avlsgodkendes - er jo op til de forskellige racestandarter - hvis din race ikke skal have overbid, ville den højest sandsynlig ikke blive avlsgodkend.
    Der er ingen grund til bekymring - din hund kan sagtens leve fint med overbid.
    Og desværre - ja, bidfejl er tit arvelige.


  • #3   12. mar 2006 Der er tavle på hunden.

    Jeg hzr ladet mig fortælle, at pga overbiddet, vil tænderne gå op i overmunden og genere ganen/tandkødet, og derved selvfølgelig udsætte hunden for en masse gener smiley

    Men rart at høre, de lever fint med det, på trods af den kosmetiske del ;o)



  • #4   12. mar 2006 jeg mener at have hørt at masser af hunde lever fint med det - at det oftest er en kosmetisk ting!

    Men avl og udstilling er udelukket...


  • #5   12. mar 2006 hvis hunden ikke er særlig gammel, kan det sagtens nå at ændre sig. Bente har stærkt underbid og har fået fjernet 2 blivende hjørnetænder og hun har det fint.

  • #6   12. mar 2006 Chanti har et kraftigt overbid, vi fik at vide af vores dyrlæge at vi skulle holde øje når han skiftede tænder, især hjørnetænderne for neden de kunne gå op og genere ganen. Og ganske rigtig pludselig havde han et hul i ganen som den ene hjørnetand havde lavet, så den blev opereret ud fræst omkring knoglen. Men ellers ingen men, kun skal man være meget opmærksom omkring tandskift da det går meget stærkt.


  • #7   12. mar 2006 Ja, avl og udstilling, det er ihvertfald udelukket. Men det er et stort overbid, som IKKE ka nå at ændre sig iflg. dyrlægen.

    Mht. tandskifte, så troede jeg egentlig, at fortænderne i undermunden især ville genere i ganen, og ikke hjørnetænderne?

    Tak for jeres indlæg smiley



Kommentér på:
Overbid

Annonce