{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hvor meget svinger fødslen? {{forumTopicSubject}}

Vores tæve er sat til at skulle have hvalpe den 3 juli på dag 65.
ligger fødslen ret fast eller kan hun føde på dag 60 el 70 hvor meget kan fødslen svinge?

Vi overvejer lidt hvad vi skal gøre, vi skal nemlig til fest på dag 58 en uge før termin på fanø hvor mine svigerforældre bor. og vi vil være væk i næsten to døgn.
vores hund er vant til at komme med på fanø og slapper fint af i bilen og på færgen.

Vi overvejer om vi skal tage hende med til fanø hvor vi kan kigge til hende af og til når vi er til fest og ellers er sammen med hende før og efter festen.

Eller om vi skal få en god kammerat til at komme og lufte hende hjemme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget svinger fødslen?
  • #1   27. maj 2010 hva er dte for en race?
    Ved vores race føder de som regel på dag 57-60...

    Men jeg tror ik jeg ville tage nogen steder når hun er så langt henne ej heller tage hende med.


  • #4   27. maj 2010 jeg ville heller ikke flytte tæven. Hvis I har en rigtig god kammerat som kender hunden og som vil være hos hende hele tiden så lad ham overtage hvis I gerne vil afsted.



  • #5   27. maj 2010 Lad tæven være hjemme under overvågning af hundekyndig person... om det såe r dig eller en anden hun er tryg ved sys jeg er ligegyldigt.

  • #6   27. maj 2010 personligt ville jeg slet ikke tage afsted, men ville blive hjemme ved min hund

  • #7   27. maj 2010 jeg ville også blive hjemme

    som regel siger man 63 dage efter ægløsning, men da ægløsning ikke altid falder sammen med parring, så regner man 63 dage efter første parring og så med et udsving, så det kan blive alt fra 57. dagen til 65. dagen.

    du skal ikke flytte en højdrægtig tæve og hun kan heller ikke være alene hjemme i flere timer.......ikke alle tæver viser tegn på opblokning og er fødslen i gang, kan hvalpene komme hurtigt


  • #8   27. maj 2010 jeg har nu altid også gået udfra dag 58-63 fra første parring.. 1 uge før forventet fødsel er tæven ikke alene hjemme ret længe og slet ikke de dage hvor det er på sit højeste,,hun sover hos mig og er ved mig hele tiden

  • #9   27. maj 2010 Det er en flat coaeted retriver på 5 år og hendes første gang. han hundens ejer sagde 65 dage.

  • #10   27. maj 2010 min har begge gange født på dato efter bogen af Esther Kofoed 's tabel hvornår er den parret? sidst der var en herinde der skrev, fødte den også på den dato der stod i bogen

  • #11   27. maj 2010 hej
    jeg har lige regnet efter og den dag vi skal i byen vil vores tæve være på dag 56. hun er blevet paret den 1 maj.


  • #12   27. maj 2010 Hvis det er første gang, så ville jeg blive hjemme. Det er ikke til at sige hvornår i forhold til ægløsningen hun er parret, og en tæve der går i fødsel kan opføre sig meget forskelligt.

    Så blev hjemme og giv hende ro.


  • #13   28. maj 2010 undskyld men måske den hanhunde ejer ikke lige ved hvad han taler om?? herinde er vi mange der har prvet at få hvalpe flere gange,,,mine kommer normalt ca på dag 60

  • #14   28. maj 2010 prøv denne tabel

    (link fjernet)


  • Birte S
    Birte S Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Hunde: 4 Svar: 7
    #15   30. maj 2010 Hej Jannie

    Jeg ville lade hende være hjemme med en person hun kan lide og stoler på, dag 56 for en stor hund lyder ikke som om fødslen er lige forestående, men det er synd at tage hende hjemmefra så tæt på fødslen.
    Men det kan også spille ind hvor tyk hun er, for er der mange hvalpe er chancen for at hun føder lidt tidligere efter min mening større.

    Normalt for store hunde ligger fra ca. dag 58-63, mine har mest født på 62-63 dag, mens da jeg havde pomeranianer fødte min tæve altid på dag 59 eller 60, så jeg tror at de små hunde oftere føder før de store, men det er mest en fornemmelse.

    Held og lykke med fest og fødsel.

    MVH

    Birte


  • #16   30. maj 2010 hej birte

    Tak for dit svar, rat lige at høre forskellen på store og små hunde. vi kan endnu ikke se noget på hende mun hun er jo også kun 4 uger henne.


Kommentér på:
Hvor meget svinger fødslen?

Annonce