{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

hjælp til tæve med hvalpe "snart." {{forumTopicSubject}}

Hej Hej HG.
Min Lille Pomse pige fra midt januar 2009 var ved hanhund her den 19-20/5 i år. En fin sort en.
Jillie er self PL testet fri, dog uden stamtavle.
og hannen er uden stamtavle.
Jeg har self en dyrelæge med på kanten, men tror hun er træt af mine spørgsmål. *griner*
Har fået mig fortalt at man kan se foster fra ca 24 dagen, og på 5 ugen bliver hun tyk. Hun har dog allerede "sat" den ene pat? Kan mærke der er kommet en "knude" i brystvorten, er det normalt det kommer så tidligt?
Når hvalpene bliver født, og skal hjemmefra er de self 3* ormekur og en vacc, men ville i også give chip,? Og ville i i så fald give 500 mere for dette?(altså chippen)
Med hensyn til fødsel ville i så lade hende føde hvor hun ville og så flytte hvalpene eller hvordan?
Puha håber på lidt svar.
Knus for en allerede spændt hundemor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til tæve med hvalpe "snart."
  • #1   7. jun 2010 hej, jeg har selv en tæve som skal have hvalpe på mandag ca. man plejer at kunne se hvalpe på scanning cc 3uger henne og når den er 5uger henne begynder hun at lægge sig ud. i uge 7 og 8 bliver hun rigtig stor, og mener at kirtlerne begynder at hæve en lille uge før hun skal føde.
    ved ikke noget om knuden.
    jeg ville lade hende føde hvor hun nu vil, men det bliver nok lidt afsidiges i f.eks. en kurv hun er glad for. så kan du flytte hvalpene når de er født.
    Held og lykke med kuldet smiley


  • #2   7. jun 2010 jo de skal chippes:)

  • #3   7. jun 2010 Der er da mange hunde der bliver solgt uden at være chippet... altså på f.eks. gul og gratis osv... Men er den lov med chip trådt i kraft...?

  • #4   7. jun 2010 loven om chippen træder i kraft pr 1/7... så de skal chippes inden de videreformidles

  • #6   7. jun 2010 maiken der er forskel på små og store hunde mht udvikling
    stamtavle klubber siger 15 mdr for små hunde

    det er meget forskelligt hvornår de ligger yver nogle har mælke et par uger før andre får først dagen før de føder,,knuder skal der ihvertfald ikke være


  • #7   7. jun 2010 jn&sn.

    Det er MINIMUMS alder de stambogsførende klubber anbefaler... det er ikke lig med en blåstempling, avlen bør have et højere formål hvis man bruger så ung en tæve, og med tavleløs avl kan det kun være griskhed der sætter ind der hvor fornuften burde være.

    Er helt enig med Maiken.

    Desværre er den bette tæve allerede drægtig, vi må bare håbe der kommer sunde, raske hvalpe ud af det, og at de alle vil få gode lange liv i deres kommende familier.

    Selvfølgelig skal de chippes, enhver med ansvarsfølelse ville ikke sælge hvalpe uden de er registreret.


  • #8   7. jun 2010 Annie: Hvis du sender mig din email adresse i en pb, skal jeg sende dig nogle bøger, der sikkert kan besvarer mange af dine spørgsmål.
    Har selv lige fået mit første kuld og har fundet rigtig meget støtte i dem.

    Held og lykke,


  • #9   8. jun 2010 lad nu vaer og start den igen med "ohhhh nej den er for ung bla bla bla" den er da 1.5 aar og faktisk er der stadig 1 maandede til hvalpene kommer saa synes ikek det er slemt specielt ikke for denne lille race..

    Anni.. den med knuden er rigtig nok ddet foele saadan og den er helt nede i selve brystvorten, lidt som om brystvorten bliver haard, de kan ogsaa allerede ved 2-3uger blive lidt mere lyseroede.. smiley
    du kan fra hun er 3 uger henne scanne hende og se om hun er draegtig og evt faa en ide om hvor mange hvalpe der er og naar hun saa er i den sidste uge foer hvalpene kommer kan du faa taget et roentgen saa du med sikkerhed ved hvor mange der kommer. det er en rigtig god ide naar det er din og hendes foerste gang for saa ved du om der mangler en eller flere at komme ud smiley

    held og lykke med det smiley


Kommentér på:
hjælp til tæve med hvalpe "snart."

Annonce