{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Energi tilskud til svag hvalp og varmelampe {{forumTopicSubject}}

Har hørt om Puppyboost, men kan ikke få fat i noget nu.. Hvalpen er født natten til fredag på dag 56/57.

Er der noget man selv kan lave.. har læst i en anden tråd at man kan koge noget vand og blande 1 strøget tsk fuld groft salt i og en strøget spk sukker i og give den det.. ,,ville det være en god ide?

<Vi har god varme i rummet, faktisk så varmt at manden ikke kan holde til det..hih.. men hvalpenen kommer først.. men tænker om en varme lampe kunen være bedre?

Er der evt nogle i omegnen ( bor på stevns) der ligger inde med en og evt noget puppyboost, så må o meget gerne skrive..

PÅ forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energi tilskud til svag hvalp og varmelampe
  • #1   15. okt 2011 Aner ikke hvor Stevns er! - Bor i Viborg, og har en varmelampe - Men ellers hjælper almindelige lamper også ofte. Min store kat elsker at ligge under min sofalampe om aftenen, da den varmer super godt!

  • #2   15. okt 2011 Find en svinegård i nærheden de har ofte varmelamper til dyrene.

    Har i ikke en vagtdyrlæge der har puppyboost.


  • #3   15. okt 2011 Prøv Ølby Dyrehospital i Køge. De har også åbent om søndagen i butikken

  • #4   15. okt 2011 Ellers prøv Birgitte Schjødt i Lille Skensved. Hun plejer at have noget på lager::
    canicold@canicold.dk


  • #5   15. okt 2011 ok.. tak ringer til ølby dyrehospital i morgen..
    God ide med en svinefarm.. tror faktisk vi kender en der avler svin.


  • #6   15. okt 2011 Puppyboost, gad vide hvad det er.

    Prøv at koge noget varmt vand og køle det ned til lunken og kom lidt druesukker i, det gav jeg min lille Cheire som kun vejede 97 gr. ved fødslen. Ellers prøv med lidt varmt mælk og en æggeblomme i, det giver også et boost, så den kommer i gang med at kunne die ved sin mor.

    Har en varmelampe, men bor ved Holbæk.


  • #7   16. okt 2011 Du kan give den "tigermælk", som jeg har flasket adskillige dyrebørn op med gennem årene.
    Den består af ymer, (ikke A38) piskefløde, rå æggeblomme og honning. Og honningen skal røres ud i tempereret vand, ikke kogende, da det så bliver ødelagt.


  • #8   19. okt 2011 Lille opdatering....

    Hun er her endnu.. Jeg fik via dyrlæge Birgitte Schjødt fat i noget puppyboost og noget furyboost. Som hun så fik.. Og så fik jeg en rigtig god snak med en avler og nogle gode råd derfra...:=) Og fik fat en en varmelampe. Hat heldigvis en stor fødekasse så den lille ligger lige under lampen i varmen og de andre kravler ud i hjørnerne..:=)

    Jeg flasker hende stadig meget.Men lader hende die hos sin mor så tit hun har lyst. Hun skal dog stadig hjælpes,men bliver bedre og bedre til at suge. så håber stadig. Har dog indset at det nok er flasken resten af tiden. Men bare hun overlever, så gør jeg også. Men gud hvor er det hårdt, når man har en masse skavanker selv:( hun får mellem 9 og 12 måltider om dagen + lidt hjælp ved siden.

    Hun tabte sig 25 g de første 2½ dægn, men nu er det heldigvis begyndt at gå den anden vej.. Hun nu 6 g fra hendes fødselsvægt.

    Hendes 3 søskende er blevet nogle store propper på hhv 380, 330 og 280 g og så lille fis på nu 140 g.. så der er stor forskel.

    Det var en "lille opdatering herfra..


Kommentér på:
Energi tilskud til svag hvalp og varmelampe

Annonce