{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendes ?
  • #1   19. jun 2012 ja

  • #2   19. jun 2012 Udstillingskravet er væk og pl-testen ryger også. Fra hvilken dato må du ikke hænge mig op på.
    Så snart er det eneste krav at hunden har DKK- bog og en atest fra dyrlægen om at begge sten er nede.

    Jeg vil dog opfordre til man selv stiller højere krav til avlshundene!


  • #3   19. jun 2012 En ting er hvad kravet er..
    En helt anden hvad man gør.

    Personligt ville jeg ikke bruge en hanhund, der ikke var udstillet og sundhedstjekket med røntgen mv, alt efter race, samt, igen efter race, har vist noget rent brugsmæssigt.

    Jeg ville heller aldrig kigge i retning af en hvalp efter forældre, der ikke er udstillede og sundhedstjekkede.

    Min personlige mening er at hvis man VIL racen... VIL avle og VIL racen det bedste, så går man aldrig efter laveste fællesnævner.
    Udstilling er andres øjne på hunden.. man kan nemt se sig blind på egen hund og have svært ved at se fejl og svagheder, men det er man simpelthen nødt til at vide for at kunne lave noget ordentlig avl


  • #4   19. jun 2012 Er helt enig i man godt må stille højere krav smiley

    Har kig på en hanhund men han er åbenbart ikke patella testet, kan man gøre det nu selvom han er 3 år ?


  • #5   19. jun 2012 Det mener jeg bestemt man kan

  • #6   19. jun 2012 Tak for hjælpen smiley

  • #7   19. jun 2012 Så afstemningen på KSS' general forsamling bliver overruled?
    Skal ærligt indrømme jeg ikke har fuldt med de sidste måneder grundet manglende internet.
    Er det sikkert kravet består på ALLE DKK stambogsføringer i racen, eller er det kun for at komme på hvalpeliste osv.


  • #8   19. jun 2012 Og du kan altid lave en pl test. Den kan registreres efter hunden er fyldt 12 måneder og du kan lave testen alle de gange du vil.

  • #9   19. jun 2012 Synes det er rigtig godt de hænger fast i PL - ville jo være frygteligt hvis man ikke kunne vide sig sikker på det mere smiley


  • #10   20. jun 2012 At der er et fleretal mellem medlemmer er ikke en garanti.. De er desværre sket ved andre racer der har været til "forhandlinger" Således måtte Cavalier klubben forlade "forhandlingerne" og bedt om nyt møde.. da DKK vil fjerne krav om hjertescanning men medlemmer ønsker ikke at få det fjernet.... Så nu må vi vente spændt på hvad udfaldet af næste møde bliver...



  • #11   20. jun 2012 et er hvad medlemmerne i KSS vil og hvad DKK vil

    Bare fordi medlemmerne i KSS siger det vil noget er det jo ikke sikkert at DKK går med til det. DKK kan gå ind og overrule, det gjorde de ved os. og de var næsten ikke til at hugge eller stikke. vi fik vores HD og AD test, men der blev åbnet op for alle grader. dog fik vi sat en restrektion ind på at HD- D og E kun med A og B - og at AD grad 3 kun må parres med 0.

    men håber i får jeres PL test, og hvad i ellers ønsker ;O)


  • #12   20. jun 2012 Pl undersøgelser fra før det blev et krav fremgår også på hundeweb i dag.
    Det samme gør vores øjenundersøgelser som aldrig har været et krav.

    Muligt jeg tager fejl, men jeg er overbevist om den sidste afstemning handler om hvad der vil blive anbefalet og ikke handler om krav. At racerne har taget stilling til om man forsat ønsker anbefaling af tjek inden avl.
    Tager jeg fejl bliver jeg da kun glad. For det burde være krav.
    Men vi sad til gf og blev enige om at krav ville DKK ikke godtage, så ville vi have noget at sige så skulle vi formulere os i anbefalinger.


  • #13   20. jun 2012 jeps - det har også i vores klub gjord lavet vores egne etiske ANBEFALINGER for avl

    http://www.berner-sennen.dk/avlopdraet/dbsk's-etiske-anbefalinger.aspx



Kommentér på:
Godkendes ?

Annonce