{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

7 uger henne {{forumTopicSubject}}

Ja nu er der ikke længe til hvalpene kommer, maven er stor og spændt. Hun er lidt træt og ligger meget ned.

Men lige et spørgsmål til fødekassen, den kommer til at stå i mit gamle soveværelse hvor der er vinyl gulv og lunt gulv. Jeg har tænkt på at lave fødekassen bare som en ramme uden bund og så skære min gamle topmadras til, putte den i sengetøj og ligge i bunden, den er 5 cm tyk.

Hvor højt skal sikkerhedsrammen sidde inde i kassen? Og hvor dyb skal rammen være, så hvalpene er beskyttet mod at blive mast?

Og så lige et billede af den vordende mor smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7 uger henne
  • #1   18. jan 2013 sikken en dejlig mause

  • #2   18. jan 2013 Bunden i ødekassen skal være nem at gøre ren og skifte...

    Selve fødslen sviner og efterfølgende har tæven (sandsynligvis) udflåd et stykke tid. Hvalpe tisser og laver også, dog tager mor-hunden sig af hømmerne..

    Jeg har en fast bund, som jeg har lagt voksdug i bunden af... så der ikke er noget der kan gå igennem!
    Ovenpå voksdugen bruger jeg de der store tisse-lagner til voksne og øverst de originale wetbeds - da jeg synes de er tykkest og mest effektive smiley
    I et hjørne af kassen er der et tøååe med en varmeplade ovenpå...

    Mine rundstokke sidder i hhv. 12 og 16 cm's højde...

    Her er et billede af fødekassen smiley


    profilbillede
  • #3   18. jan 2013 Hovsa... glemte lige:

    Pas på med at bruge sengetøj da en hvalp kan forvilde sig ind i dette... og dermed blive ligget eller trådt på da den ikke kan ses!
    Vi har haft Ramis fødekasse i vores soveværelse i 3 uger så vi kunne høre at alt var i orden om natten...:)


  • #4   18. jan 2013 Hvornår skal hun føde?

  • #5   18. jan 2013 Støtter op om Lises beskrivelse. Særlig vigtigt med stiklagen, da væsken ikke går igennem. og vetbeds, fordi de forbliver tørre

  • #6   18. jan 2013 Uf det dur ikke mht sengetøjet! Men måske hvis jeg lagde en voksdug henover som du foreslår, det lyder som en god ide, herudover har jeg købt 100 af de der store hvalpetrænings underlag, som jeg så kan ligge hen over, ville det mon være okay?

    Vil det sige stængerne du har i kassen er 12 cm i dybden og 16 cm i højden?

    Ja det er en skøn mave hun render rundt med, vi er stadig meget spændte på hvor mange der er derinde smiley


  • #7   18. jan 2013 Hun blev parret 2 gange, den ene gang for 51 dage siden, 2. Gang for 49 dage siden smiley

  • #9   18. jan 2013 trine,ja smiley jeg købte mit hos dyrlægen

  • #10   18. jan 2013 eller, dett tror jeg da Lise mener smiley Det er stof på den ene side, plastik på den anden. Man bruger dem også indenfor hjemmeplejen. Pt har jeg vores liggende under min side af vores seng, da jeg selvsnart skal føde, og vil ikke have topmadrassen ødelagt af fostervand smiley

  • #11   18. jan 2013 Jeg købte her: https://www.abenaprivat.dk/Products.aspx?ProductGroupId=015001100020

    Købte dem der hedder 330222 (40x60cm) og de er godt nok effektive smiley

    Nej, Duts: Målene angiver i hvilken højde rundstokkene sidder smiley


  • #13   18. jan 2013 Super, godt med noget hjælp! Jeg snupper min gamle voksdug og ligger på. Hvad siger i ellers til mave størrelsen er den ikke stor ift der er 2 uger til fødslen? Hun ligner en kugle med tændstikben når hun går rundt og hun er jo ellers en meget slank hund, i kan også se hende i mit galleri, som hun så ud inden
    smiley

    Vi har væddet her hjemme om hvor mange der var. Jeg sagde 11, min dreng sagde 10 smiley


  • #14   18. jan 2013 Jeg synes vitterlig, du skulle få hende røntgenfotograferet, om ikke andet så for at få en ide om, hvor mange der er. Det giver en vis tryghed når man skal have hvalpe for første gang.

  • #15   19. jan 2013 Okay, ja jeg spurgte faktisk dyrlægen hvad han mente. Han sagde at det kunne vi godt gøre, men alt er forløbet som det skulle indtil videre, men hun har haft det godt under hele graviditeten osv, så han mente ikke der var nødvendigt, medmindre jeg absolut ville vide det. Og ja så kan jeg jo nok godt vente med svaret.

  • #16   19. jan 2013 Men mht fødekassen, laver jeg den som en ramme uden bund, hvor jeg sætter enten et stykke træ som inderkat eller nogle stænger, for at beskytte hvalpene. Og så skærer jeg min gamle topmadras til og putter den i et betræk i bunden. Så ligger jeg min gamle voksdug henover. Og herefter de der hvalpetisseunderlag. Og så håber jeg det går an. smiley Rammen til fødekassen, laver jeg på 120x140 cm og håber det går an.

  • #17   19. jan 2013 Det er en fin størrelse. Men under fødslen ville jeg ikke have madrassen liggende, medmindre den har vandtæt betræk. En tæve med veer skraber meget voldsomt og vil hurtigt få rodet rundt så et løst stykke voksdug ikke hjælper en pind.
    Når mine føder har de kun en masse aviser. Det bliver nærmest lavet til konfetti. Først når fødslen er overstået lægger jeg et lag aviser og så vetbed over.
    Du kunne jo sy et betræk af voksdugen, så hun ikke kan skrabe det væk.


  • #18   19. jan 2013 Det var da en rigtig god ide, tak for rådet, det kan godt være jeg vil gøre det. For det ville også være træls hvis madrassen blev ulækker, når de nu skal ligge på den så længe.

    Ville i ligge madras i hele kassen, eller kun noget af den? Man kunne jo evt lave betrækket med lynlås, så der ingen risiko var for at hvalpene forvildede sig derind og blev mast?


Kommentér på:
7 uger henne

Annonce