{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl
  • #1   29. jun 2013 Det skal hunde heller ikke mere i DKK

  • #4   29. jun 2013 I nogle klubber skal man i hvert fald udstille og opnå en vis placering, for at hunden bliver avlsgodkendt.

  • #6   29. jun 2013 Gimli: det var det jo også indtil for et år siden.

  • #9   29. jun 2013 Nu ved jeg ikke voldsomt meget om katteavl, men katte er jo altså ikke hunde... det er en helt anden art med andre behov og med sikkerhed osse andre tanker man skal gøre sig omkring avl.
    Det er vel næppe alle katte der er egnede til udstilling (der findes osse hunde der ikke er begejstrede for udstilling, men tænker at en del katte sikkert vil finde det noget stressende i forhold til vores hunde, som jo er vandt til at være med "over det hele")

    Uanset grunden, så er det jo meget simpelt: det er en HELT anden klub der intet har med hundeklubber at gøre. Hesteavl foregår jo heller ikke på samme måde som hundeavl, og det gør avl af marsvin, rotter og hvad har vi (med tavle) heller ikke... forskellige arter har forskellige klubber og sikkert helt forskellige opfattelser af hvordan man bør gøre når man vil avle


  • #10   29. jun 2013 Michelle god pointe med:
    Katte sikkert vil finde det noget stressende i forhold til vores hunde, som jo er vandt til at være med "over det hele".

    Det giver meget god mening i mit hoved. smiley


  • #11   30. jun 2013 Der findes nu basis-stambøger og plus-stambøger til hunde. For at få en hvalp med plus-bog, skal forældrene være godkendt efterr specialklubbens anbefalinger, og for mange racer betyder det bl.a. udstilling.
    En stambog er ikke ret meget værd i basis udgaven.
    Kan man ikke få flere slags tavler på katte også?


  • #12   30. jun 2013 Synes også det er synd at man ikke skal avlsgodkende længere. Hvis de kan finde ud af en anden måde en udstilling, så er det fint, men der er bare blevet åbent for alle hunde må bruge i avl. Lidt den forkerte vej, hvis man gerne vil øge sundheden for racer...

  • #13   1. jul 2013 Malene, jeg ved ikke om der findes flere forskellige stamtavler ved katte, men jeg var med min veninde ud og kigge på en tavle kat, hvor jeg spurgte til hvordan man opnåede tavle på en kat kontra en hund, og sådan som jeg forstod det kunne man få en tavle kat, hvis forældrene havde åben stamtavle, og så skulle der ligge en navlebroks attest. Det lød meget nemt (Men der er jo ikke sikkert det er det?)
    Men jeg tænkte bare en kat kan vel også fx have dårlige tænder eller forkert tandstillig, eller andre skavanker?
    Derfor min undren...


Kommentér på:
Avl

Annonce