{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Annonce om parring på HG {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden set en del parringsannoncer her på HG, både fra hanhunde med og uden stamtavle.

Det er folk naturligvis i deres bedste ret til, og intet ondt ord om det! smiley
Men jeg undrer mig lidt, hvorfor særligt DKK-hanhunde bliver markedsført her på hundegalleri. Min personlige tese er, at ingen DKK-opdrætter vil lede på hundegalleri for hanhund, når de skal planlægge deres næste kuld.

Så af ren og skær nysgerrighed; hvis I skulle lave et kuld hvalpe, ville det så falde jer ind at lede efter hanhund i markedsannoncerne herinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annonce om parring på HG
  • #2   21. maj 2016 Heller ikke her smiley

  • #3   21. maj 2016 Nej smiley

  • #4   21. maj 2016 Jeg tror jeg ville sidde lidt og kigge hist og her smiley

  • #5   21. maj 2016 Men jeg tænker også, at det handler om hvorvidt man bare skal bruge en hanhund - eller om man skal bruge en hanhund der vejer ens tæves mindre gode sider op ..

    Der findes jo også DKK hvalpe efter ikke udstillede forældre hvor familien Danmark laver et hyggekuld

    Og tror folk i sådan et tilfælde vil lede via annoncer


  • #9   21. maj 2016 Nej smiley
    Men nu har jeg også min egen og jeg kender en del opdrættere i racen, så jeg ville vide, hvor jeg skulle kigge smiley


  • #11   21. maj 2016 "Jeg kunne også finde på at lave blandingskuld hvis jeg en dag fik den idé, at jeg ville have et kuld hvalpe."
    Lenschow, du er bare så modig . . . . . . eller rettere dumdristig smiley


  • #12   21. maj 2016 Man kan vel stadigvæk lægge et stort arbejde i det også, selvom man annoncerer herinde? Altså, det betyder vel ikke nødvendigvis, at man bare accepterer alt og alle, der responderer på annoncen?

    Det er jo ikke sikkert. det er det eneste sted, man annoncerer eller at man ikke også gør det igennem udstilling eller andre steder.


  • #13   21. maj 2016 Jeg tænker bare, at det da ikke kan være pengene værd at annoncere herinde? smiley går ud fra at DKK-avlere leder efter hanhunde på klubbernes hjemmeside/hundeweb/deres netværk end en side som denne.
    Blandingshunde kan jeg bedre forstår man annoncerer et sted som her smiley


  • #14   21. maj 2016 Som privat koster det jo ikke noget at annoncere.. Jeg ved ikke hvad en erhvervsbruger koster smiley

  • #15   21. maj 2016 Jeg kan godt følge din tankegang, men tror ikke, at det nødvendigvis er det eneste sted, man annoncerer. Man kan godt være på flere sider. Nu sidder der jo mange hundeentusiaster herinde, der også går op i deres hunde og måske gerne vil avle med sin hund (med omtanke). Ser det lidt som det samme som at annoncere sine hvalpe på dba og andre steder (som jeg ikke er imod). Man ønsker vel at ramme forskelligt publikum, men det betyder ikke, at man ikke er mindre seriøs imo

  • #16   21. maj 2016 ...jeg er nu enig med Ida...sitet er vel ligepræcist så seriøst som dets brugere...og hvis man ønsker at nå disse...uanset hvilken grad af seriøsitet man ønsker, så er det vel ikke skudt helt ved siden af.

    Jeg forstår også godt det er lidt..."nemt" i forhold til så meget andet avlshan-søgen. Men nemt er vel ikke automatisk dårligt?!

    Var min egen han gennemtestet...så skal jeg da ikke kunne sige om jeg ville udlåne ham til avl...han har DKK tavle, men om han ville klare sig godt på en udstilling er jeg godt nok tvivlsom på...synes jeg at han for racen så mere end kompenserer ved at klare sig godt på andre områder..ja det gør jeg faktisk -indtil videre og med forbehold. Men han taler nok -hvis til nogen- mest til avlere med en helbredsmæssig seriøsitet. Og jeg har svært ved at se det forkerte i det?
    Samtidig med jeg har svært ved at se hvor man skulle "eksponere ham" andet end i annoncer rundt omkring, når nu han ikke ligefrem bliver udstillet og hundeweb mig bekendt ikke ligefrem viser hvor hans fordele er? smiley


  • #17   21. maj 2016 Jeg ville kigge rundt, både herinde, på facebook osv. Det betyder ikke at jeg ville være mindre seriøs, for det ville jeg bestemt ikke. Hvis jeg skulle have et kuld, skulle det være så "perfekt" som muligt (ingen har perfekte hunde, men de skulle netop opveje hinanden)
    Måske det var anderledes hvis jeg var inde i den verden, men det er jeg ikke, og jeg ser altså intet galt i at kigge rundt, måske er hanhunden ikke den meste kendte i udstillingsverdenen, men har hvad jeg skal bruge. Jeg kan virkelig ikke se problemet i det, for man kan jo bare tjekke hundeweb osv. Det ene udelukker jo ikke det andet.

    Derudover hvis jeg havde en god hanhund, så kunne jeg nu også finde på at annoncere ham, hvis han skulle bruges, for så fik han lidt ekstra reklame, og de der overvejede at bruge ham kunne få info omkring ham, inden de henvendte sig. Jeg ville stadig sortere, holde det seriøst osv.


    Nu ville jeg så også med stor sandsynlighed kun bruge en evt hanhund i avlen, hvis han enten var så nær perfekt at han faktisk gav noget ekstra godt til racen, eller hvis jeg selv ønskede en hvalp efter ham, og i den situation, ville jeg jo aktivt søge efter en god tæve som jeg ønskede at lave en kombi med.

    Jeg kan altså ikke se det useriøse i at kombinere at være i udstillingsverdenen og alt det, og så at lægge annoncen ud på forskellige sider på nettet. Jeg ville da personligt helst nå ud til så mange potentielle partnere som muligt.


  • #26   21. maj 2016 Snobberi - ikke en skid andet smiley

  • #30   21. maj 2016 Hvis jeg skulle starte opdræt ville jeg faktisk syntes HG er et seriøst sted at søge efter han.. Da man ved at hvis der er noget mysisk ved annoncen så er der en eller anden der har kommenteret på det smiley

  • #35   21. maj 2016 Altså med min race ville det ikke give meget mening at lede efter hanner herinde smiley
    Havde man en labrador eller bordercollie ville det give mere mening..

    Jeg synes det er super nogle af de gode hunde de også bliver sat til parring her inde. Hr og fru dk, som blot vil lave et enkelt kuld, aner måske ikke hvor de skal lede eller få råd og vejledning. De vil kigge i diverse salgssider, og er der kun annoncer uden sundhedsoplysninger, så ved de måske ikke man kan sætte baren højere end sød og kær..


  • #38   21. maj 2016 My bad, jeg troede at det var forholdsvis dyrt at annoncere herinde (og dermed undrede mig over, om det var pengene værd).
    Hvis det ikke koster noget, forstår jeg bedre at der florerer relativt mange parringsannoncer smiley


  • #39   21. maj 2016 Og så vil jeg også lige tilføje, at jeg SAGTENS kan se meningen i at annoncere hvalpekuld herinde (og DBA o lign) - min undren gik udelukkende på parringer

  • #40   21. maj 2016 Jeg prøvede lige at oprette en annonce, som privat og det kunne jeg uden problemer og helt gratis, selv uden at have en hund oprettet smiley

    (Har slettet den igen)


  • #41   21. maj 2016 Det ved jeg ikke om jeg ville.
    Jeg er egentlig ligeglad med hvor hunden annonceres, bare den opfylder de krav jeg har. Altså DKK tavle osv.


  • #43   21. maj 2016 Ja, det er mig, der skriver det, Zarah - når nu det kniber for Pia med at skrive tingene ligeud, så du slipper for at sidde og lede efter hvor "snobberiet" bliver trukket smiley

    Se indlæg #26


  • #47   21. maj 2016 Sådan er jeg bare, Zarah - det der tøsetruntefornærmede antydningagtige talen udenom har (heldigvis) aldrig været min stil smiley

  • #48   21. maj 2016 Personligt så er Hg ikke et sted jeg vil kigge efter en hanhund.
    Jeg synes folk må reklamere lige præcis hvor de vil, og det kan være et fint redskab for nogle.

    Men det jeg selv søger i en hanhund er det meget usandsynligt jeg finder herinde - primært fordi der er meget få hyrder med den type hyrdehund jeg vil have smiley
    Og dem der måtte være skal jeg såmænd nok finde på andre måder.

    Så det handler nok meget om målgruppe og hvor man mener man har mest succes med at finde et match


  • #49   21. maj 2016 Jeg er af den klare opfattelse, at Thises øko-letmælk smager bedst, når den er købt i Irma, fremfor den, der er købes i Fakta. Det giver jeg gladelig 1,75 kr for. Folk med mindre sensible smagsløg kan gøre, som de vil (læs have a*alt samkvem med sig selv) smiley smiley

  • #52   21. maj 2016 Noget kunne tyde på, at vi mennesker er rigtig dårlige til at finde kvalitetsavlspartnere - eller har været det smiley

  • #55   21. maj 2016 For mit vedkommende har det intet med snobberi at gøre, men simpelthen fordi, der stort set aldrig annonceres med hanhunde i min race. Heller ikke i facebook-grupper (England undtaget).

    Jeg bruger mit netværk af opdrættere og garvede whippetejere, besøger udstillinger og nørder stamtavledatabaser.

    Da temperamentet/sindet i min race er meget svingende, kommer jeg heller ikke til at bruge en hanhund, hvor jeg ikke har mødt en del af anerne, eller hvor en jeg har tillid til kan sige god for ham.

    Jeg lægger gerne hvalpeannonce op både her og på DBA, hvis "hr og fru Danmark" skal se, at der findes alternativer til tavleløse hvalpe, mener jeg også man er nødt til at annoncere, der hvor hr. og fru Danmark kigger efter hund.
    Fra sidste kuld solgte jeg en hvalp gennem en annonce på DBA, de købere er faktisk dem jeg har mest kontakt med og som jeg i dag betragter som en del af vores vennekreds. De havde tidligere en whippet uden tavle.


  • #56   21. maj 2016 Det er noget mærkeligt det med ikke at ville oplyse prisen.
    Altså da jeg købte Zenta som hvalp var jeg ligeglad med prisen, jeg valgte hende og spurgte så hvor mange penge jeg skulle medbringe.

    Men jeg har også prøvet at søge hund til mine forældre og så finde en. En hanhund, Schæfer, nogle år gammel.
    Skrev frem og tilbage med ejer og hunden lød perfekt.
    Jeg spørger så om prisen og får et svar.

    15.000 kr...


  • #58   21. maj 2016 Præcis og jeg havde aldrig henvendt mig på hunden til 15.000 hvis jeg havde vidst prisen. Ikke fordi mine forældre er useriøse, men det var ikke i det prisleje de kiggede.
    De endte med en omplacering på 1,5 år med tavle til 3.000 kr. Der er altså forskel på 3.000 og 12.000


  • #60   21. maj 2016 Jeg har heller ingen problemer med, at folk spørger om pris, i annoncer skriver jeg den selv.
    Det er ikke det, der gør folk til hverken seriøse eller useriøse købere, de fleste af os har det trods alt sådan, at penge ikke er noget, der vokser på træerne smiley


  • #64   21. maj 2016 Hos whipperne ligger den på 8-10, jeg har valgt at lægge mig midt imellem smiley
    I Sverige svinger priserne mere, jeg gav 5.500 for Ghini for 5½ år siden og 12 for Yota, som jeg har omplaceret for knap 3 år siden.

    De langhårede dvæggravhunde ligger omkring de 10, de første jeg selv købte for 30 år siden gav jeg 5.000 for, det var forholdsvis mere end de koster i dag.


  • #72   22. maj 2016 Jeg sender lidt forskelligt med, bl.a. snor, halsbånd og dækken, som jeg selv fremstiller.

    Halsbånd, fordi jeg så er sikker på, at hvalpen kommer herfra med et halsbånd, den ikke kan smutte ud af, hvis den skal luftes på hjemvejen.

    Dækken, fordi det simpelthen ikke er muligt, at finde et dækken til en whippethvalp i fysiske butikker her i DK.

    De ting giver lige hvalpekøberne muligheden for at trække vejret og finde ud af, hvor man handler whippet-udstyr på nettet. Jeg giver også en række forslag i min pasningsvejledning.


  • #76   22. maj 2016 Emma - Jeg har stof liggende til dækkener, men jeg syr dem ikke før jeg ved, at hun er drægtig, hun skal parres mandag, så jeg håber snart, at jeg skal i gang smiley

  • #81   22. maj 2016 Udstilling giver jeg så intet for. Det er irrelevant i forhold til det, jeg vil bruge hunden til.

    Helt enig - og til denne her :

    et eller andet sted syntes jeg dog at arbejdet bag hunden burde afspejles i prisen på hvalpe.

    Tja, så skulle brugshvalpe jo være væsentligt dyrere end udstillingsditto - for at spæne lidt rundt i en ring, kræver jo alt andet lige ikke det store arbejde det tager at få en hund på toppen i en brugskonkurrence.
    Men sådan forholder det sig jo ikke med priserne smiley


  • #83   22. maj 2016 "Hvad koster en hvalp?
    Hvad får man med?
    Kan jeg en i rød?"

    Spørgsmålene indikerer helt klart en dårlig hundeejer. No sale!


  • #87   22. maj 2016 Hov hov, MB og Vark... smiley nu synes jeg I skyder mig nogle holdninger i skoene jeg på ingen måde har.
    Jeg skriver indlægget fordi det undrer mig, at det på nogen måde kan være værdiskabende (= give "kunder") at annoncere herinde - får så senere i tråden at vide, at det ikke koster penge.. Så giver det pludselig mere mening, at man har sådan nogle annoncer.


  • #88   22. maj 2016 men at en brugshund har opnået fine resultater indenfor sin sport, burde da afspejle prisen i forhold til dem som intet har opnået.
    og at opdrætter har gjort sig ulejlighed med at finde nye og spændende linjer.
    desværre lever nogen på andres gunst det er forkert


    De, der ikke er ud af ligeså resultatgivende linier er som oftest sværere at komme af med - jeg ved i grunden ikke mht prisen, om den divergerer ?
    Flax kostede 500 euro - Rick 1000 - Anthrax 1200 - Czhaplin 1000 .. smiley

    Man kan jo ikke bestemme hvor folk ønsker at købe - man kan råde men det er alt man kan gøre.
    Jeg frarådede en person at købe en hund fra en kennel - så fik jeg at vide, at jeg ikke vidste noget som helst om maller (!) og at han selv godt kunne se hvad der var godt og ikke var ... jaja ... han fandt ud af det på den hårde måde, da hans hvalp blev aflivet.
    Dårlige linier, bl af brugs og udstilling .. useriøse opdrættere der havde købt en han og en tæve og parret dem.

    Men ja - man kan ikke tvinge folk jo smiley


  • #90   22. maj 2016 Der er godt nok mange uskrevne -og for mig lettere ulogiske regler og kriterier for hvornår man er seriøs og hvornår man ikke er...

    I min verden, så er det vigtige at hunden er vurderet egnet, både af ejer, eksperter og dem der ønsker at benytte den...

    Men på den her tråd lyder det nærmest som om det er diskvalificerende hvis ejer selv prøver at gøre opmærksom på sin hund...og ISÆR hvis ejer prøver at gøre det på steder der ikke er "godkendte"...

    Man må således godt paradere sin egnede hanhund frem og tilbage så længe der bare er en egnet raceklubs-aktivitet i baggrunden...

    Men du må ikke smide en annonce op på et forum, hvor seriøse -som useriøse, brugere og evt. interesserede opdrættere befinder sig. For så indikerer det at du ikke går op ...øh hvad egentlig?! Hvad er det det indikerer?

    Jeg forstår meget langt hen af vejen både miljøet men selvfølgelig også især avlernes behov for at opretholde en vis standard....men jeg forstår virkelig ikke hvorfor standarden er bedre, jo "sværere" det er at få fat i den...eksklusivitet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel...og det er i sig selv, en rimelig tam måde at værdikategorisere noget.


  • #93   22. maj 2016 Isabelle men det bliver nævnt at det ER useriøst at oprette annoncen....og ja måske er det bare mig der synes det er lidt vendt på hovedet...

    Jeg har tænkt mig at mit kræ skal gennemtestes...samme kriterier som hvis han skulle bruges i avl...om han skal eller ej...det vil jeg ikke vurdere før jeg ved hvad jeg står med i hænderne.

    Men jeg vil selv mene at det er mig der er den "useriøse" hanhundeejer fordi jeg har svært ved at se (men kan da ikke udelukke det) at jeg nogensinde ville "gide" at lave en annonce for hans..tjeneste..
    På den måde ender jeg ...måske... med at sidde med en avlsegnet hund og være mere eller mindre ligeglad med om han kommer i avl eller ej....og medmindre nogen selv henvender sig, så aldrig overveje det reelt.
    I visse racer vil dette endda måske være et tab... men tilbage til pointen...

    Jeg synes det er mindre seriøst at være "ligeglad" med om hunden så ender i avl eller ej...end det er rent faktisk at gøre et aktivt forsøg på at få den i avl....interesse indikerer da mere seriøsitet end at sidde og klø r** smiley


  • #95   22. maj 2016 Ulla men i følge din egen optik, så kunne en person med en hund med de præcis samme resultater som din, både udstilling og helbredsmæssigt blive dømt som useriøs, hvis de formastede sig til at lave en annonce...

    Men ok, det er da også en måde at fremhæve sig selv og eliminere konkurrence på... smiley


  • #97   22. maj 2016 Det gør sig ikke gældende i min race, desværre...men det er irrelevant.

    Jeg har bare svært ved at se at du kan forsvare at sidde og miskreditere folk der laver en annonce på en hund med præcist samme kreditiver som din egen...blot fordi de laver en annonce...for annoncen i sig selv tydeligvis gør ejer useriøs, uegnet og endda åbenbart grådig i dine øjne?



  • #99   22. maj 2016 Jeg er da heller ikke i tvivl om at folk holder øje...og kontakter hvis de ser noget interessant.. smiley

    Jeg synes bare det virker rimeligt..ja dumt faktisk...at afskrive en god han, pga. noget for avlen så absurd ligegyldigt som at ejer ikke følger de uskrevne regler for hvordan man åbenbart gebærder sig indenfor visse kredse... så går man i min optik virkelig på kompromis med avlsarbejdet og tager det et helt andet sted hen...


  • #100   22. maj 2016 Jeg kunne godt finde på at annoncere her, hvis Thøffen skulle bruges i avl. Vi kommer nemlig ikke på udstillinger, og Thøffen er heller ikke egnet til udstilling, overhovedet.
    Til gengæld ville han været undersøgt for alverdens arvelige sygdomme, med godt resultat, hvis han blev udbudt til avl , og der ville være krav om det samme hos tæven. Samt FCI-tavle.
    Men nu skal han ikke avles på.


  • #105   22. maj 2016 Jeg syntes personligt det er useriøst at bruge en opdrætters tid på en masse fornuftige spørgsmål, for så at måtte trække i land fordi prisen er for høj..

    Så er det mere fornuftigt lige at få prisen at vide først og så tage den derfra..


  • #106   22. maj 2016 Synes isoleret set at det intet som helst siger om hverken hund, parring, opdrætter eller andet relevant, hvor en annonce er slået op henne....

    At det er ofte er forskel på hvilken type opdrættere, der annoncerer her er udelukkende et spørgsmål om kultur og ikke andet.
    Den slags kan vende på et øjeblik...


  • #107   22. maj 2016 Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår annoncer for avls hanner smiley jeg tænker lidt, hvad kan man som tæveejer bruge det til? Det må da være noget lig at finde nålen i høstakken at finde en annonce på en han som netop er af de linjer man skal bruge;)
    For mig er der ingen mening i annoncer. Hundeweb og internationale sider om hunde, linjer, m.m, så kontakter man bare folk der ejer eller har opdrættet hunde af de linjer man er på jagt efter og vupti netværket er etableret og man har dygtige hundefolk til at hjælpe med at finde den rigtige hanhund til tæven;)
    OBS der er rigtig mange gode hanhunde i verden som ikke er brugt til avl endnu, de er ofte mindst lige så gode eller bedre end mange af dem som annoncerer smiley


  • #110   22. maj 2016 Bodil - hvis ingen reklamere hvordan skal man så finde de hanhunde der er godkendt til avl?

  • #116   22. maj 2016 Helt ærligt, de aller fleste opdrættere hjælper hellere en gerne smiley hundeweb er da rigtig god;) du kan let og hurtigt se hvilke sundhedsresultater der er på linjen, du kan se hvilke hunde der har givet hvad, du kan udelukke rigtig meget ved at kontrollere hvilke hunde der ligger bagud hos hunde med meget HD fx smiley desuden kan du finde masser af opdrættere som har brugt hunde som du kunne være interesseret i;)
    Det er tidskrævende ja, men for mig at se betydelig lettere end at finde tilfældige annoncer smiley og husk, der findes rigtig mange gode hunde som altså bor hos ejere som ikke har tænkt på at de kunne bruges i avl, dem får du ikke fat i hvis du kun ser på annoncer smiley


  • #117   22. maj 2016 Står der også på hundeweb om de er godkendte til avl?

  • #119   22. maj 2016 Og er der billeder derinde?

  • #121   22. maj 2016 Okay smiley det er jo smart smiley

  • #124   22. maj 2016 Jeg har ikke brug for billeder for at udvælge en god hanhund, jeg har brug for afstamning og sundhed smiley jeg er egentlig ret ligeglad med hvordan hunden ser ud, når bare den er rask, af en passende afstamning og med et fantastisk temperament smiley hvis hunden ellers ligner racen nogenlunde så er det fint med mig;) men hvis hundens søskende og forfædre et fyldt med HD eller lign, så kan jeg ikke bruge hunden uanset hvordan den ser ud eller hvor gode sundhedsresultater den har;)

  • #125   22. maj 2016 Jamen tænk dog hvis man skulle ud i at tænke lidt selv, få ideer, tænke andre kombinationer end ens opdrætter ? Det ville da være noget nær en katastrofe !!!!
    Næ - det er bare hovedet godt op i _øven på opdrætteren - ny- eller alternativ tænkning er no-no-no-go ...

    Hold da op ....


  • #127   22. maj 2016 Ja og en eller anden dag er de alle døde af alderdom og så stopper opdrættet bare der ...

    Det giver virkelig meget mening smiley

    Og det der med at facebook - goooooooooooooooooood
    og hg - baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad

    Tja - det giver virkelig endnu mere mening smiley


  • #128   22. maj 2016 Jeg vil gerne se billeder også smiley

    Da jeg opdrættede hamstere og tamrotter der kom sundheden først, og valgte så imellem de sunde en han ud fra udseende og ejers egen beskrivelse af den


  • #130   22. maj 2016 Ej Martine, sikke da noget ævl, en opdrætter er ofte rigtig god at få hjælp af, nogle af dem har måske andre forbindelser end du har;) det kan oven i købet være at opdrætteren har ideer du ikke lige selv kom på;)
    Når jeg foreslår at man kontakter opdrættere så er det nu ikke bare din egen hunds opdrætter, men måske i højere grad opdrættere som har hunde i de linjer jeg kunne tænke mig at bruge, de ved måske hvor der går en hanhund som måske kunne bruges;)


  • #131   22. maj 2016 Bingo Emma - man er da nødt til at opdage kræet først, men det virker lidt som om, at hvis man ikke står weekend efter weekend og kigger udstilling, så kan man ikke finde ud af at slå en hund op på web, tjekke sundhed, søskende, linier osv ..


  • #132   22. maj 2016 Mange racer har en international database lignende den, der findes til whipperne
    Langt fra alle oplysninger kan findes her, men det er et godt sted at starte.

    Så kan man lave yderligere research på hanner, som man finder interessante.

    Her eksemplificeret ved stamtavlen på Ghinis forhåbentlig kommende hvalpe:

    https://whippet.breedarchive.com/animal/testmating?dam_id=97314&sire_id=83456


  • #135   22. maj 2016 Men Emma det virker bare så bagvendt på mig, find en tilfældig annonce og undersøg så om hanhunden tilfældigvis passer til din tæve;) for mig er der mere plan i at finde ud af hvilke linjer du gerne vil bruge og så finde en hanhund som kommer fra de linjer og hvorfor skal han være annonceret? Det er da lige så let bare at ringe til en opdrætter af linjen og så få telefonnumre til hanhunde som måske kunne bruges;)

  • #136   22. maj 2016 Ej Martine, sikke da noget ævl, en opdrætter er ofte rigtig god at få hjælp af, nogle af dem har måske andre forbindelser end du har;) det kan oven i købet være at opdrætteren har ideer du ikke lige selv kom på;)

    Og omvendt, ik ? Men det er noget ævl ?
    Jeg kan ikke se at man på nogen måde er "opdrætter" hvis det eneste man kan finde ud af er at ringe til opdrætter og spørge om hvad man skal parre med - hvad er ideen i at man ikke tænker selv ?

    Man kommer aldrig foran ved at gå i andres fodspor - enhver kan finde ud af at købe tæve, og få sin opdr til at fortælle hvem der skal parres med når den tid kommer.

    Nope - find selv dine hanhunde (avlspartnere) og søg derefter hos din opdrætter om det er helt i skoven, det du har fundet frem til.

    Det andet er jo bare kopiering ... ikke opdræt.


  • #137   22. maj 2016 Er man vild med udstilling, så vil man aldrig vælge Thøffen.

  • #138   22. maj 2016 Kirsten - Det kan jeg godt lide at der også er billeder smiley Så har man en ide om hvordan hvalpene vil komme til at se ud smiley

  • #139   22. maj 2016 Bodil -

    Det er jo ikke det, der er pointen.

    Man leder ikke efter hanhund på hg (hvis man er seriøst åbenbart, så er det fb der dur) - men HVIS man nu alligevel er inde og give sit besyv med i en tråd og får øje på en hund og tænker "hey, det ser da ret interessant ud - den vil jeg lige undersøge nærmere" .. hvad er problemet i det ?

    Andet end at en masse mener at man burde have fundet den på en ligegyldig udstilling ???


  • #148   22. maj 2016 Jeg tror at det handler om snobberi og ikke en skid andet. Sorry!
    Det er da bedøvende ligegyldigt om man fandt hanhunden herinde eller på FB. Hunden er sku da den samme.


  • #153   22. maj 2016 Men lige for boxerens vedkommende er det altså ikke HG der rykker.

    Ved ikke om der er nogen racer, HG "rykker for" ?

    Men det er jo heller ikke pointen - pointen er, at I er en del, der mener at man aaaaaldrig skulle annoncere sin hanhund på HG for så var det "useriøst" .. aj men smiley

    Hvad nu hvis jeg købte en eller anden tissefin og passende perfekt på dine linier, boxer - og smed ham i en annonce herinde - så dur han pludselig ikke alligevel ??


  • #157   22. maj 2016 Hvis man på hundeweb finder en hanhund til at porke ens tæve (altså hund), så befinder man sig på trinet lige under skaberen selv. Er kontakten til hanhunden imidlertid formidlet via hg eller Ydre-bøvelses lokalavis, ja så er fanden løs. Samme hund smiley

  • #159   22. maj 2016 Carina - jeg er HELT enig smiley

  • #160   22. maj 2016 Som jeg læser det, er det langt fra de fleste i denne tråd der mener at det er "useriøst" at oprette en parringsannonce. Til gengæld virker det til at flertallet ikke selv ville bruge HG i deres søgen på en hanhund (som mit oprindelige spørgsmål gik på)

  • #164   22. maj 2016 Isabelle...nej, du skal slet ikke føle dig truffet af at nogen opponerer mod en mening du tydeligvis ikke deler smiley :)

  • #166   22. maj 2016 Isabelle... for mit eget vedkommende, handler det bare ikke om hvor MANGE der har den holdning, men om hvor forkert jeg synes den er... i dette tilfælde er jeg bare meget uenig smiley

    Og jeg må indrømme jeg ikke har for vane at "tælle" hvem der har hverken lignende eller modstridende holdninger smiley


  • #167   22. maj 2016 Isabelle, du har ret. Jeg elsker selvophøjethed, men jeg er også lidt betaget af eventyret om kejserens nye klæder. Kombinationen er dog som altid second to none sådan rent underholdningsmæssigt.

  • #169   22. maj 2016 En sød anekdote, der ikke helt fjerner mit fokus på visse opdrætteres lidt overgearede selvtilfredshed.

Kommentér på:
Annonce om parring på HG

Annonce