{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avlsgodkendelse
  • #1   29. jul 2016 Du går ind på Dansk Racehunde Union og derefter på avl og sundhed..

  • #2   29. jul 2016 Der har jeg været inde, og finder ikke nogen information om hvad de skal igennem for at opnå det, men måske jeg har stirret mig blind??


  • #3   29. jul 2016 Du ringer til din opdrætter smiley denne vil sansynelig med glæde hjælpe

  • #4   29. jul 2016 Det er ikke aktuelt - jeg ville blot undersøge sagen derfor har jeg ikke kontaktet vores opdrætter men kan da spørge når vi henter vores chi på tirsdag. smiley

  • #5   30. jul 2016
    eneste jeg lige kan finde under chihuahua derinde er Patella test..

    der står :


    Avlsrestriktioner:





    Avlsrestriktioner:
    Merle, avlsrestriktion forbud

    Gældende for alle hunde i racen efter den 1. januar 2009:
    Der stambogsføres ikke afkom efter forældrehunde, hvor der findes Merle i avlsmaterialet.
    Hunde med Merle i avlslinjen kan ikke overføres fra andre klubber.




    Alder
    For alle hunde gælder:
    Tæver under 45 cm, må tidligst parres, når tæven er fyldt 18 mdr.
    Tæver over 45 cm, må tidligst parres, når tæven er fyldt 21 mdr.
    Hanhunde må tidligst parres, når hannen er fyldt 15 mdr.


    Patella Luxaration

    Afkom kan kun stambogsføres, såfremt begge forældre har en officiel Patella Luxation (PL) bedømmelse registreret i DRU inden parring med følgende krav til status:

    PL 0/0, 0/1 og 1/0 Må bruges i avl
    PL 0/1 og 1/0 Må parres med en PL 0/0
    PL 1/1 Må parres med en PL 0/0
    PL2 og PL3 Må ikke benyttes i avl
    Undersøgelsen kan tidligst foretages, når hunden er 12 måneder gammel og skal kun foretages én gang.


  • #6   30. jul 2016 Ja men så er DRU's avlskrav vel ikke større end en PL
    Du kan jo,på egen hånd undersøge for alt muligt,det er kun din fantasi og pengepung,der sætter grænser..


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #7   30. jul 2016 Medmindre de har lavet det om igen, så har DRU krav om udstilling samt PL attest.

    Ville nok læse op på hvad andre der er seriøse indenfor racen undersøger for, mig bekendt er der da mere der er værd at teste en chihuahua for.

    I princippet er det jo bare 'basis' krav, man må gerne tænke videre selv smiley


  • #8   30. jul 2016 Hej Zandra smiley

    Har I valgt fra en anden kennel end først planlagt? smiley
    Er bare nysgerrig da jeg mindes I ville have haft købt uden tavle smiley


  • #9   30. jul 2016 Hej Kathrine.

    Ja det har vi, blev lidt usikker når der var så mange der slog ned på hendes købskontrakt.

    Vi har valgt en avler som er godkendt og kun avler med tavle for at være sikker på at vi ikke får en dårlig oplevelse med vores hvalpekøb.

    Ligeledes er det en avler som ikke kun vil tjene penge på hvalpene, men også en avler som tager sig god tid til at sorterer i sine hvalpekøbere. Vi kom kun i betragtning fordi vi kendte en som kendte hende. smiley


Kommentér på:
Avlsgodkendelse

Annonce