{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Progesterontest - erfaring ?
  • #1   30. sep 2016 Den giver et 100% sikkert resultat for ægløsning, og fødsel her hos os sker altid på 63. dagen fra ægløsning.
    Vi starter fra dag 8-10 hvis tævens cyklus ikke kendes godt. Mine tæver har sen ægløsning.


  • #2   30. sep 2016 Okay .. jeg snakkede nemlig lige med min egen Dyrelæge - der ikke er reproduktions Dyrelæge, hun sagde nemlig at det ikke gav et 100% sikkert svar .. og så blev jeg i tvivl ..

    Min tæve er gået i løb idag og der er planlagt parring - men det er hendes først parring ..

    Men med fuldtidsjob er det jo lidt dejligt at vide sådan ca hvornår fra man skal begynde at tænke ferie fra ..


  • #3   30. sep 2016 Jeg gør det hver gang. Du får fuldstændig præcis svar for ægløsningen hvilket er super vigtigt.

  • #4   30. sep 2016 Måske din egen dyrlæge kun kender og udfører farvetesten og ikke kan udfører præcis måling af progesteron.

  • #5   30. sep 2016 Ginni - det kan godt være, at det er det hun kun gør smiley

  • #6   30. sep 2016 ja det tænkte jeg også Ginne. Den er ikke præcis nok.
    Blodprøve med måling af progesteron niveau er det eneste der er præcist


  • #7   30. sep 2016 Jeg kunne overveje den anden hvis hanhunden boede i nærheden, men skal man langt for at parre så ville jeg ofre den prøve

  • #8   30. sep 2016 Farvetesten er alt for usikker. Jeg troede slet ikke man brugte den mere!
    Har du observeret din tæve i sine tidligere løbetider, så du ved cirka hvornår hun er højløbsk?
    Her kan jeg tydeligt se det ved at tæven bakker hen til de andre hunde, flytter halen når nogen nærmer sig, kalder på hanhunde udenfor og bliver mere træt end normalt.
    Når jeg kender denne adfærd, ved jeg hvornår jeg skal starte med at teste.
    Men Nanna fik jeg startet for tidligt første gang. Så jeg måtte til blodprøve fem gange før vi kunne påvise ægløsning. Det var ikke sjovt.
    Efter den erfaring, har jeg lært at studere cyklus via adfærd, så jeg ikke laver fejlen igen. Med mine tæver kan jeg starte med at teste på dag 12 ca.


  • #9   30. sep 2016 Malene - har lige snakket med Dyrelægen, hun bruger blodprøve smiley

    Tidligere er hun gået fra at bøde rødt til lysere blod omkring dag 7-8 ca .. så tænker jeg starter op deromkring


  • #10   30. sep 2016 Jeg starter omkring dag 7 og så med 2 dages mellemrum cirka. Jeg har erfaret at jeg ikke kan bruge tævens signaler til ret meget. Jeg har tæver der viser tydelige signaler om at de er klar til parring - og så er deres tal omkring 2! Så fremover vil jeg altid teste inden parring.

  • #11   1. okt 2016 Jeg får også testet hos en reproduktions dyrlæge, første gang allerede fra dag 8, men her 2. gang først fra dag 12, da Ghini har ægløsning meget sent i løbetiden (dag 20-22).

    Jeg har ladet dyrlægen vurdere, hvor tit, der skulle testes.
    Første gang blev det 4 gange, anden gang 3.

    I første kuld fik hun 7 hvalpe, i andet kuld 6. Begge gange er hun kun parret en gang, hun tillader ikke mere, men er til gengæld mere end klar til den ene parring. Her anden gang havde jeg knapt sat min taske, før Ghini og hannen hang sammen smiley


  • #13   7. okt 2016 Alle progesteron tests udføres via blodprøve.. Og ja find en dyrlæge der har en der måler det nøjagtigt i tal. Den vil kunne sige hvornår du skal parre.. En farvetest fortæller kun når hunden HAR haft ægløsning ikke om det er for sent til parring

Kommentér på:
Progesterontest - erfaring ?

Annonce