{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Louise H
Louise H
Tilmeldt:
28. dec 2016
Følger: 8 Emner: 3 Svar: 8

Max alder for kuld {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en sød malteser tæve på ca 8 år som var avls hund før jeg fik hende da hun var ca 4 år og havde allerede der fået kuld, er ikke sikker på hvor mange. Når hun er i løbetid så tager hun det meget bogstaveligt og der er en lille coton de tulear hund på vejen som hun er meget glad for og jeg er lidt bange fo at jeg en dag står med en drægtig hund.
Så derfor spørg jeg, hvad er maks alder for en lille hund at få et kuld, når den har fået kuld før i tiden?
Og hvis hun er nået grænsen til det, skal jeg så få lavet en abort på hende hvis uheldet er ude (hvis man overhoved kan sådan noget på hunde) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max alder for kuld
  • #1   20. jan 2017 Du sørger bare for at holde din tæve fra andre hunde mens hun er i løbetid = ingen chance for at hun bliver drægtig.

    Skulle det ske kan man give hunden en abortsprøjte, det skal gøres indenfor et bestemt tidsrum, det ved jeg flere herinde har helt styr på hvornår det er smiley


  • Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 8
    #3   20. jan 2017 Jeg prøver alt hvad jeg kan, men hendes kælenavn er houdini, for ligegyldig hvor mange gange vi går haven rundt og tjækker efter huller i hegn og gør det højere osv, så finder hun en vej ud, derfor tænkte jeg på hvordan jeg skulle håndtere det hvis uheldet var ude smiley

  • Louise H
    Louise H Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 8
    #5   20. jan 2017 Okay, tusinde tak smiley
    tænkte det nok, men ville lige være sikker smiley


  • #6   20. jan 2017 Få hende sterilisere, hvis i ikke evner at holde hende hjemme.

  • #8   20. jan 2017 Er det kun når hun er i løbetid hun stikker af? - For så er det da netop bare at have hende i snor i haven i den periode.

    Er det generelt hun stikker af, ville jeg kigge på om hun aktiveres nok.


  • #9   20. jan 2017 Jeg tænker præcis det samme , snor på i haven og altid under opsyn, så er man igen sikker på at hunden ikke bliver drægtig, eller bliver kørt ned fordi den stikker af osv.

  • #14   21. jan 2017 Pil hegnet ned og opsætning et nyt, ordentligt hegn.
    Man har pligt til, i dansk lovgivning, at holde sin hund på egen grund.
    Hegnet skal både beskytte jeres egen hund samt andre hunde, bilister mv, der kan rammes alvorligt ved en løs hund.

    En parring gør ondt og øger risikoen for livmoderbetændelse, hvilket vil ende i en sterilisering. Så kan I lige så godt få hende steriliseret nu.


  • #15   21. jan 2017 I kan jo også lige tjekke den tråd om hvad det koster, at have hvalpe... Og hvad det kræver. smiley

  • #21   21. jan 2017 Og så er det jo ikke SIKKERT at det er den lille hanhund længere nede af gaden der møder hende først. Det kan lige så godt være den meget store Sankt Bernhard i den anden ende af byen og SÅ er din lille tæve for ALVOR i problemer smiley smiley

  • #22   21. jan 2017 Som de andre siger, snor på og så aldrig lade hende være ude uden opsyn. Det behøves slet ikke være så svært, og det er jo kun tre uger med mandsopdækning. smiley

  • #24   21. jan 2017 Tæve på 8 år er for gammel til hvalpe.
    Hegn haven ordentligt ind. Der kan ske mange grimme ting, når din hund smutter; den kan blive kørt ned, stjålet osv. Hvis den er i løbetid, skal du huske, at hanhunde kun tænker "løbsk tæve", de tænker ikke på om de vejer 15-20 gange mere end tæven!
    Jeg har 3 malteser tæver, og de bliver aldrig lukket ud i haven, uden at de er under opsyn, uanset om de er i løbetid eller ej.
    Du kan få tæven steriliseret, men hun skal stadig holdes hjemme.


Kommentér på:
Max alder for kuld

Annonce