{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hvalpene starter på "fastføde"
  • #1   24. jul 2017 Vandet skal være kogt og så afkølet af hensyn til bakterier i den første uges tid. Så bliver overgangen så blid som mulig.
    Mange hunde tolererer ikke mælkesukker, så A38 ville jeg springe over. Det gør intet godt for hunden. Deres system fungerer ikke som menneskers.
    Jeg bruger enten starter mousse eller helt pureret tørfoder blandet op i kogt vand. Langsomt gør jeg konsistensen fastere og fra ca. femte uge, kan de spise tørfoder.
    Jeg giver råt kød som supplement fra ca. fjerde uge.


  • #3   24. jul 2017 Jeg starter med hakket råt kød rørt med varmt vand. Kogt, men ikke for varmt, men så det får en behagelig temperatur. Efter nogle dage begynder de at få opblødt hvalpefoder.

    Mine får også A38, og jeg ved, at det er omdiskuteret, men jeg har brugt det til alle kuldene, og det fungere godt. Jeg bruger det bl.a. til at røre Vital Animin i, det ryger så nemt ned på den måde, for hvalpene spiser altid op, når den står på A38.



  • #4   24. jul 2017 Jeg har aldrig opblødt hvalpefoder, mine får hvalpemad på dåse, råt hakket kyllingkød, kylling i lidt størere stykker med ben, torskerogn, fisk m.m
    Opblødt tørfoder bliver så sært syntes jeg, jeg vil gerne have at hvalpene bliver vandt til forskellige strukture;)


  • #5   24. jul 2017 Mine startede på hakket råt. Vi købte forskellige hvalpemiks og gav dem fra 3 ugers.

  • #6   24. jul 2017 jeg blændede tørfodder med kød og kogende vand, så lod jeg det køle ned og serverede for de sultne små munde smiley

  • #7   25. jul 2017 Ved mine to første kuld har jeg opblødt hvalpefodret og moset det godt sammen med hakket kalv eller dåsemad til grødagtig konsistens

    Denne gang har jeg kun opblødt det let og blandet med hakket kød, de små baryler, begyndte at hugge deres mors tørre foder 2 dage før de blev tre uger og har været ekstremt madglade lige siden.


  • Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Tilmeldt:
    apr 2012

    Emner: 1 Svar: 161
    #8   25. jul 2017 Jeg blender hvalpefoder i mælkeerstatning..
    De får hakket kød som de første måltider, derudover får de så alt muligt kød, æg, pålæg, grønsager osv over de sidste 5 uger..
    Jo mere forskelligt jo bedre..


  • #9   28. jul 2017 Jeg har fra de var 3 uger opblødt hvalpefoder i vand (kogt). Stille og roligt har jeg kommet mindre og mindre vand i.

  • #11   2. aug 2017 Nu har de fået opblødt og blændet deres mad i ca 1,5 uge og er nu 4,5 uge gamle.
    Hvor længe bliver i ved med og blænde og er der ellers nogen gode metoder ?

    Ved ikke om det er for tidligt og give dem fodret hvor det kun er opblødt og har fået lov og stå og suge smiley


  • #13   2. aug 2017 Så du tænker at jeg godt kan give dem tørfoder der er blødt op uden og være blændet ? smiley

  • #16   2. aug 2017 Jeg blænder ikke på noget tidspunkt foderet, men opbløder det.

    Mine hvalpe har adgang til vand fra de kan gå, i begyndelsen dog kun små lave skåle, og når jeg så ser, at de kan styre det, så lidt større skåle. Og selv om de stadig for mælk hos mor og opblødt foder, så drikker også vand.


  • #18   2. aug 2017 Hvalpene har her til morgen fået tørfoder som har stået i vand ca 10 min og hvor vandet så er hældt fra derefter fik de det serveret smiley
    Det var helt bestemt et hit ! ???????? Tror vi vil forsøge os på denne måde en uges tid og så se om de er klar til at få helt normal tørfoder.

    De er alle sammen super gode til at drikke vand i vandskålen så det er ikke noget problem


Kommentér på:
Når hvalpene starter på "fastføde"

Annonce