{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Caroline C
Caroline C
Tilmeldt:
31. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Stambog fra Danish Dog Association {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en han-westie på nu to år med en stambog fra Danish Dog Association. Jeg går og har en drøm om at anskaffe mig en hun-westie og avle nogle dejlige hvalpe med dem.

Da jeg anskaffede mig min westie var jeg ikke opmærksom på hvilken forening kennelen var medlem af. Efterfølgende har jeg fundet ud af, at der delte (ofte kritiske) meninger til netop denne forening. Nu er jeg så blevet i tvivl om jeg også skal blive medlem af denne forening, og få stambog på hvalpene derigennem, når jeg engang når så langt. Jeg er naturligvis interesseret i at avle nogle sunde og raske hvalpe med stambog. MEN.. Har jeg overhovedet andre muligheder?

Er det muligt at få overflyttet min westie til en anden forening, og så fald hvilken? Jeg kan se at DKK ikke gør det.

Jeg har forhørt mig hos Danish Dog Association og hvilke krav de har til avl. De siger skal have foretaget en sundhedsundersøgelse hos dyrelægen, og så skal han avlsgodkendes eller have 1. præmie ved en udstilling.

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stambog fra Danish Dog Association
  • #1   31. okt 2018 Jeg mener ikke der er nogen der anerkender dda stambog. Den klub er startet af en gruppe mennesker der er smidt ud af samtlige andre danske klubber. Hvalpefabrikker.

    Så Du kan ikke lave hvalpe efter ham i andre klubber end dda. Og du kan næppe købe en tæve hos nogen opdrættere hvis de ved du påtænker avl i dda.

    Så ja. Det er lidt af en blindgyde.
    Du kan måske købe en tæve og så avle på hende med andre hanner end din egen i hendes klub.


  • #2   31. okt 2018 Køb en tæve fra DKK og find ud af, om hun hen ad vejen egner sig til avl. Det er jo ikke sikkert, at hun udvikler sig som ønsket eller har de ønskede sundhedsresultater i sidste ende. Derefter kan man spekulere over (DKK) hanhunde som vil passe til hende.

    Nyd din hanhund fra DDA og sats på noget andet end at du lige skal bruge dine egne to hunde til avl. DDA giver reelt set ikke nogen muligheder, og vil du oprigtigt gerne avle nogle sunde og raske hvalpe, så er mit bud, at du opnår dette på bedste vis gennem DKK.


  • Caroline C
    Caroline C Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   31. okt 2018 Tak for jeres hurtige svar.

    Jeg vil oprigtigt gerne avle nogle sunde og raske hunde.

    Har i nogle erfaringer med både at have en han- og hunhund sammen, uden at de hverken er kastreret eller steriliseret? Jeg tænker om hanhunden bliver helt "skør" når hunhunden er i løbetid?


  • #4   31. okt 2018 Var det ikke bedre at holde din han ude af avl og så købe en tæve, hvor du virkelig sørger for at købe med henblik på virkelig god avl?
    Der er jo flere ting i det; dda er en MEGET lille klub og derfor er avlspuljen lille. Så at finde en tæve, som passer linjemæssigt med din han er svært. Udover det så er der ingen garanti for, at en tæve vokser op og kommer til at passe avlsmæssigt med din egen han.
    Og så er der jo dét, at dda er lavet af avlere, som ikke er helt fine i kanten. Så måske din han ikke nødvendigvis er egnet til at avle videre på?


  • #5   31. okt 2018 I hvilken grad hanhundene bliver "skøre" afhænger af individet, men det er klart, at har man fertile hunde sammen skal de i løbetiden adskilles fuldstændig eller den ene skal passes.

  • Caroline C
    Caroline C Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   31. okt 2018 Tak for svar Julie.

    Jeg finder en skøn tæve fra DKK og så tager jeg den derfra. Der går jo trods alt nogle år før hun er klar til hvalpe. smiley


  • #7   31. okt 2018 Jeg har været inde på deres hjemmeside - hvor kan man se, hvilke opdrættere der er i klubben - er der ingen?
    For så kan det da blive enormt svært at finde en partner til sin hund smiley


  • #8   1. nov 2018 Hvis det var mig, ville jeg overveje om jeg skulle kastrere min hanhund.

    For det første går der ikke et par år før din kommende tæve bliver kønsmoden.
    For det andet har du jo besluttet at du vil avle under DKK, og der kan din hanhund ikke være med.
    For det tredie, er det ikke sikkert at opdrætter af din kommende tæve, vil risikere at sælge til en familie med en intakt hanhund uden DKK tavle.

    Derudover, har jeg fra flere opdrættere ladet mig fortælle, at det kan føles som at bo i helvedes forgård, hver gang tæven er i løbetid. Og det er ikke kun et par dage hver gang!


  • #10   1. nov 2018 Jeg har erfaring med at have han og tæve i samme hus.
    Da vi boede småt blev Asger sendt i pasning. Efter vi er flyttet i hus har vi fint kunne have han og selv højløbske tæver sammen. Vi lukker døre efter behov og fordeler flokken efter det.
    Asger tar det rigtig pænt. Det vil være individuelt hvordan hanner tar den slags.


  • #11   1. nov 2018 Der er selvfølgelig store individuelle forskelle smiley Vores første hanhund hylede og skreg 24/7 når der var tæver i løbetid i kvarteret, og det var ikke til at holde ud, hverken for ham eller os.

    Vores nuværende hanhund er kastreret pga pungbrok, og det passer mig ganske udmærket, for med hunde i 45+ kg. klassen kan en lukket dør ikke gøre det smiley Og det er heller ikke nemt at finde pasning i 2-4 uger til en hund i den størrelse.


Kommentér på:
Stambog fra Danish Dog Association

Annonce