{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Hmm ikke med hvalpe??? {{forumTopicSubject}}

min tæve er blevet parret, og på onsdag er det 61 dage siden første parring...

men jeg synes ikke man kan se hendes mave er vokset??

hendes "brystvæv" har længe været "hævet"... og ved ikke om det bare er ønske tænkning at jeg kan se LIDT på maven... det tror jeg det er...

hun har dog døjet lidt med opkastninger nogle dage.. der kaster hun op en enkelt gang om dagen.. og andre gange slet ikke...

hun lejer og spiser som hun plejer.. har dog nogle "humør" svingninger.. hvor hun det ene øjeblik ligger og logre sammen med min chihuahua, og det andet øjeblik gør og knurre hun af ham, rigtig ondskabsfuldt...

kan hun være med hvalpe, og at det måske bare er EN lille hvalp (hun er parret med en chihuahua)..

eller ????

det skal tilføjes, at jeg har valgt ikke at tage hende til dyrlæge (har snakket med en jeg kender som avler en anden slags hunde, og hun har aldrig sine tæver til "graviditets undersøgelse" med mindre hun tror der er noget galt)...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm ikke med hvalpe???
  • #1   5. maj 2007 Nu ved jeg ikek hvor længe de er drægtige, men du kan jo gå tiden ud (evt en uge over) og hvis hun stadig ikke ser gravid ud eller har født er hun nok ikek gravid smiley

  • #2   5. maj 2007 Det spørgsmål er umuligt at svare på for os herinde..........hvis du vil være sikker, så kan en blodprøve eller en scanning hos dyrlægen give dig svaret.

  • #3   5. maj 2007 Hun kan godt være drægtig .. mange små hunde får kun en enkelt hvalp , og det kan næsten være umuligt at se --- Vores egen Schanuzer Kiki fik kun en enkelt hvalp i første kuld ..og der vat intet at se på hende overhovedet . Vi vidste dog hun var drægtig ..

    Hvis du er usikekr bør du kigge omkring dyrlægen , ellers vente til max 65 dage , er der ikke sket noget der , så få hende givet et tjæk da det kan være farligt fofr dem at gå for langt tid over ( her taler vi dage ) og ikke uger .

    Lad hende dog ikke uden opsyn de næste mange dage , er hun drægtig kan det jo ske hvornår det skal være ..

    Pøj pøj..


  • #4   5. maj 2007 ville det være en ide for mig at begynde at tage hendes temperatur hver dag??

    og i så fald, på hvuilket tidspunkt af døgent så?


  • #5   5. maj 2007 Jeg havde noget taget tæven til dyrlæge tiltrods for at der ikke virkede som om noget var galt. Går ikke ud fra at du har meget erfaring med avl endnu smiley

  • #6   5. maj 2007 Arh... "Jeg havde nok" skulle der sørme stå smiley

  • #7   5. maj 2007 Der kan godt, som de andre også skriver, gemme sig en enkelt hvalp i hende. Og så kan det være svært at se på maven.

    Jeg har prøvet en tæve, der fik 3 hvalpe, og det var meget begrænset, hvad der var at se på hende(rottweiler), ud over at hendes patter var hævede.

    Er hun hævet bagi, det er der nemlig mange tæver, der bliver op til fødsel, for at lette denne, altså gøre mere plads. De bliver ligesom slap deromme, hvis du forstår, mere blævret:-)
    Men hvis hun har opkastninger, så er der da et eller andet med hende, og hvis hun ikke er med hvalpe, så må der jo være noget andet galt, men de kan godt kaste op, når fødslen nærmer sig.

    Ville også tage til dyrlæge, hvis der ikke er sket noget på 65. dagen, og få ham til at undersøge hende, hvis hun stadig kaster op, og især hvis hun begynder at få det dårligt.....

    Held og lykke med det. Håber da, at der er hvalpe/hvalp.


  • #8   6. maj 2007 hejsa

    ja det kunne da godt ske at jeg skulle tage en doktor dyr..

    hun er parret 5 dage i træk (det læste jeg på nettet at det er det bedste)...

    dog er hun på 2. dagen, parret 3 gange (det er lidt noget lort, da det jo er bedst med kun en enkelt gang)... men hende og han hunden blev passet af en, som ikke lige var opmærksom..

    ja jeg vil synes at hun er rimelig slank... hun er i hvertfald ikke overvægtig


  • #10   7. maj 2007 nej det har hun ikke...

    men jeg kontakter doktor dyr i morgen tidlig, og lige får hende scannet/røngten billede, for at se om der er noget at komme efter...

    det er også først på torsdag det. er 61 dage siden første parring


Kommentér på:
Hmm ikke med hvalpe???

Annonce