{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Dårlig opførsel!!!... {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en rigtig ubehagelig oplevelse i går. Vi skulle ud med vores hunde i hundeskoven i Espe. Der vi så nærmer os lågen stå der 2 ældrere damer med 2 Mynder og 2 Springer. Den ene siger så at hun godt vil ud før vi går ind. Det er jo helt i orden for mig, men så siger hun så: Er I godt klar over at denne hundepark er for venlige og flinke hunde? Og man skulle have kontrol over sine hunde for at kunne færdes. Det skal lige siges at vores hunde er ikke farlige og vi har kontrol over dem. Deres hunde kunne de næsten ikke holde og vores havde vi bedt om at de skulle sætte sig.. Så de sad pænt og ventede. Jeg sagde så til hende at hun kunne da ikke være bekendt og sige at det var for gode og flinke hunde når hun ikke kendte vores.. Hun sagde så, Hvordan vi kunne have sådan nogle kamphunde.. Jeg prøvede og beherske mig, men til sidst blev jeg vred på hende og sagde at hun kunne da ikke tage alle hunde over en kam p.g.a deres udseende.. Ja, men vi skulle flytte os så hun kunne komme forbi.. Så ville hun vide hvor langtid vi skulle være der... Jeg blev så vred over de foredomme hun havde. At hun kan tillade sig og sige det er for gode og flinke hunde.. Vi havde mere styr på vores hunde end hun havde. Det irritere mig så meget at alle muskelhunde skal tages over en kam..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig opførsel!!!...
  • #1   19. maj 2007 Blev bare så vred på hende.. At hun kan tillade sig og sige sådan noget.. Fair nok hun vil forbi før vi kommer ind, men ligefrem og svine os til.... Det følte jeg hun gjorde..

  • #2   19. maj 2007 Avi og Morten S

    Tja, du har valgt en race som mange mennesker har fordomme overfor, sådan er det. Den anden hundeejer kunne ha valgt at opfører sig pænere, men det gjorde hun ikke. Det må være op til dig som "muskelhundejer" at være god til at ignoerer sådanne folk, holde tungen lige i munden og tro på dig selv.


  • #3   19. maj 2007 Det afhænger meget af hvilke signaler man selv udsender om folk ændrer mening.......

  • #4   19. maj 2007 du skulle da bare have gået vidre...... Den anden dag jeg var i hundeskoven mødte jeg også en kamphund. og jeg vil da godt indrømme at jeg var lidt betænkelig ved det med hende den lille af min.... men de legede bare så godt sammen

  • #5   19. maj 2007 Tjah, det er typisk at det er dem der ikke selv har styr på deres hunde der flipper over at man har en velopdragen "muskelhund"

    Synes det er lidt trist at mange folks holdning herinde efterhånden er: "Du har valgt en muskelhund, find dig i at folk ik ka li den, og find dig i at blive jordet for dit valg af hund. Derudover skal du sige amen og be be når folk sviner din hund, og må absolut ikke tage din hund i forsvar - for hvis du gør det, så farer du jo op i en spids, og så ved vi alle hvilken type du er!"

    Undskyld det sure opstød*S*


  • #6   19. maj 2007 Camilla A, der blev vidst lige lagt nogle ord i munden på nogle der. Men det er jo et faktum, FOLK HAR FORDOMME overfor især muskelhundene, det må man jo for fanden ta med som ejer. Og jo man kan da sagtens som muskelhundeejer, forsvarer sin egen dejlige skønne og særdeles velopdragne hund, måske man kunne få omvendt et par hoveder.
    Men hvis man skulle flippe ud hver gang nogle kom med en lorte kommentar om sin "amstaff dræber hund" så kunne i jo ikke lave andet end at flippe ud hele tiden. Og det da da spild af tid, sys du ikke?


  • #7   19. maj 2007 Ps. er du klarr over hvor mange gange folk har kommet med en kommentar til mig om Paris Hilton wannabe når jeg har rejst med Nemo i tasken?? Fuck det sir jeg bare, dem gider jeg da ikke spile min tid på, de ved jo intet om mig eller mit valg af hund.

  • #8   19. maj 2007 Jeg har to små jack russell terrier, og tro mig, jeg hører lige så meget om mine små hunde som jer med muskelhunde.
    Er rotterne ikke lidt store i år?
    terrier de er så hysteriske, de kan ikke opdrages, og meget af den slags.
    Nogle gange svarer jeg igen, men ellers glor jeg på folk og går videre uden kommentar, det virker rigtig godt, for så får dejo ingen respons på deres dumme bemærkninger.
    Ellers kan jeg finde på at sige, ja og rotterne går i snor,
    eller pas på de bider.
    Hundene er 24 og 28 cm. høje
    Mine hunde er velopdrgne er ikke hysteriske og går til lydighedsprøver


  • #9   19. maj 2007 •((¯`»Malene«´¯))• ~*TEAM Basserne*~
    Jo, jeg undskyldte jo oss for det sure opstød med det samme*S*
    Og jo, så skal man da flippe mange gange.... eller prøve at overbevise folk om at de tar fejl...

    Det der gør det hele lidt svært, er at der er nogen der overhovedet ikke vil lytte, men kun angribe valget af race. Der er da mange hunderacer jeg ikke er fan af, men det betyder da ikke at jeg sviner ejerne til når jeg møder dem på gaden?!? Det er der jeg synes det går galt, at folk føler at de kan tillade sig at svine mig fordi jeg har valgt den hund jeg har...

    Heldigvis er der også efterhånden en del mennesker der roser hundene smiley


  • #10   19. maj 2007 •((¯`»Malene«´¯))• ~*TEAM Basserne*~
    Er det chihuahua? MEGET stort ego i en MEGET lille krop, he he...


  • #11   19. maj 2007 Jeg synes bare det er ærgeligt at folk skal have de fordomme..
    Folk tager medier for alvorlige.. Jeg er jo heller ikke en stiv grønlænder, da jeg er halv.. Man må tage sine egne oplevelser med i stedet for hvad det er der bliver snakket om og bliver blæst op i nyheder og aviser...


  • #12   19. maj 2007 maj-Britt L
    Jah, ku godt forestille mig at der er mange fordomme om små hunde...
    Og ærlig talt, så er der også en del mennesker der vælger at sige "en lille hund har ikke brug for så meget opdragelse som en stor hund"... hmm... det er så de mennesker der giver de små hunde et dårligt ry smiley

    Har jo oss selv en terrier, det glemmer folk bare at tænke på fordi den er så stor, he he


  • #13   19. maj 2007 Avi og Morten S
    Ja, medierne bliver taget ALT for seriøst :S
    Det samme som indvandrer/flygtninge, de er jo også alle sammen voldskriminelle... hmm...

    Medierne burde lære at vise det positive af en sag også - men det sælger ikke (her snakker jeg generelt)

    Camilla M
    Ja, ved godt at man desværre kan forstærke fordommene - men hva faen skal man stille op?
    Hvordan skal man reagere når man elsker sin hund over alt på jorden?
    Hvad skal man sige?


  • #14   19. maj 2007 Jeg kunne ikke bare lade hende snakke sådan om mine hunde.. Og jeg synes selv jeg er præsentabel og min kæreste havde også sit arbejdstøj på.. Synes ikke vi selv udtrykte noget grimt.. Sagde enda at de havde nogle søde hunde..

  • #15   19. maj 2007 Jeg kunne ikke lade være med at forsvare mine dejlige hunde der ligger og putter med vores katte..;-) Hvis de havde oplevet noget aggressivt var det fair nok.. Men uden og kende dem.. Det synes er altså er og gå over stregen...

  • #16   19. maj 2007 Camilla A ja hehe, jden med chihuahuaerne hører jeg hver dag, er stoppet med at reagerer på det, for så kunne jeg jo blive ved de næste 15 år frem.

  • #17   19. maj 2007 Avi og Morten S
    Heh, min er blevet jaget ind under et bord af.... hold nu fast.... en GULDFISK der gjorde udfald inde i sit akvarie... SUUUUK... lille kylling, he he he

    Det værste er at man kan blive ved med at stå og forklare hvilken hund man har mellem hænderne, men folk beskylder en for a lyve, for de har jo hørt i medierne at de overfalder alt og alle... suk...

    •((¯`»Malene«´¯))• ~*TEAM Basserne*~
    Køn hund ellers, ka godt li chi'en, men den er for lille for mig... vil ha noget der når minimum til mine knæ, heh...

    Man bliver bare så opgivende over for folk til sidst :S


  • #18   19. maj 2007 Jeg håbede ellers de ville stå ved deres biler, for så havde jeg tænkt mig at de kunne snakke med dem og se at de bare ville kæle og hygge.. Og det tænkte jeg først bagefter det hele var sket.. Men de var kørt da vi skulle hjem..

  • #19   19. maj 2007 ja du kan kun takke medierne for det...

Kommentér på:
Dårlig opførsel!!!...

Annonce