{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer om Frengle
  • #1   21. dec 2019 Vi har en nabo der har en smiley Den er vældigt sød, men meget mere beagle end fransk bull dog af sind. Jeg har mødt en del beagle blandinger og det synes jeg går igen i dem. Det har ejerne kæmpet lidt med, for det er en enormt selvstændig hund, med næsen godt skruet på og et højt energi niveau smiley Den er god med de fleste hunde, af hvad jeg har set, og er meget kælem/opmærksomheds søgende. Og så har den måtte få fixet cherry eye på det ene øje.

  • #2   21. dec 2019 Det er en blandingshund, som kan falde ud til den ene eller anden side. Worst case er at få en beagle (meget aktiv og styret af sin næse) i en FB’s krop (dum og med vejrtrækningsproblemer).

    Men hvis du på det seneste har vundet et par mio i lotto, så køb en beagle-fransk bulldog blanding. For blandinger ER et lotteri, og nogle gange taber man.


  • #3   21. dec 2019 Det er en blanding af fb og beagle.
    Har set en, om jeg fatter det mix.
    Blande fbmed en jagthund, en selvstændig en af slagsen. Fb'en er meget skamavlet efterhånden, og der er næppe brugt tid og penge, på tjek ved dyrlægen, ikke det der sundhedstjek, men grundig tjek, med røngten, for arvelige sygdomme.

    Det er en af de der fancy designerracer, der koster en formue, i forhold til dét de er, en blanding.


  • #4   21. dec 2019 Ville du overveje en renracet FB ellee beagle?
    Hvis ikke, så er en blanding af de to nok ikke oplagt.

    Yderligere har den franske jo meget at slås med helbredsmæssigt, og jeg ville ikke forvente, at det var de bedste individer, der blev brugt til blandingsavl. Vejrtrækningsmæssigt kan det jo næsten kun blive bedre når man blander noget andet ind i FB, men alle de andre sygdomme ville jeg ikke forvente blev bedre.

    Jeg har kendt en enkelt FB/beagle. Sød hund, meget ukompliceret med børn, andre hunde o.l. temmeligt selvstændig og ret aktiv. Havde allergi.


  • #5   21. dec 2019 Jeg har nogle stykker på mine træningshold.
    Beaglen viser sig altid tydeligt når den race er blandet i. Det er en race for de færreste. Egenrådig, stædig og kan sjældent gå uden snor.
    Ejerne på mine hold har ret store udfordringer rent træningsmæssigt samt mht alenetid. Beaglen er lavet til flokliv.


  • #7   21. dec 2019 vær forberedt på at du kan risikere at stå med en hund der har racetypiske sygdomme fra begge racer smiley

    Frengle er ikke en race, men en blanding.


  • #9   22. dec 2019 En fb er nu alt andet end dum

  • #10   22. dec 2019 C, så har vi forskellig opfattelse. Dem jeg kender, er ved gud ikke særlig kloge. Snu måske, men ikke kloge. Beaglen er i øvrigt heller ikke kendt for at være et geni, så en blanding af de to, bliver næppe den nye Rex smiley

  • #11   22. dec 2019 Jeg har ingen erfaring med denne blanding. Var til hvalpe træning med vores hvalpe her til formiddag og vi talte blandinger. Vores træner har haft en enkelt (hvilket jo i sig selv ikke er særligt repræsentativt) at den blanding på et hold. Hun tog fingeren til tindingen og sagde at den var skingrende sindssyg. Hun kom selv ind på det da der blev nævnt beagle.

Kommentér på:
Erfaringer om Frengle

Annonce