{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Bilferie med hund - gode råd og anbefalinger {{forumTopicSubject}}

Vi påtænker at i år skal være året hvor vi tager vores første bilferie ud af Danmark med hundene.

Lige nu kigger vi ikke for langt væk, da det jo er vores første tur, så vi kigger primært på Holland eller Tyskland. Kæresten er dog også vild med ideen om Sverige. Lige nu er idden lidt fjern da vi ikke kender stederne, eller kender nogle med hund der kender dem. Alternativt bliver det nok bare et sommerhus i Sønderjylland eller på Fyn.

I Holland har jeg fundet et feriehus i Bunschoten-Spakenburg, op til Eem-Søen. Jeg har dog aldrig været i Holland så jeg kender ikke til området eller om det er hundevenligt. Er der nogle der kan anbefale dette sted eller andre i Holland?

Tyskland er jo generelt hundevenligt, så er der nogle gode steder I kan anbefale?

Udover stedet er der jo en masse praktiske ting vi skal have styr på, som lovgivning omkring kørsel med hunde i de lande man kommer igennem, lige nu er de i bagagerummet med gitter op til os. De skal også have pas og rabisvaccine. En akutdyrlæge skal lokaliseres i det område vi beslutter os for, men det tænker jeg at feriestedet eventuelt kan være behjælpelig med. Ruten skal planlægges med pauser til luftning. Er der andre ting I tænker jeg kan have glemt?

Slutteligt, er der andre anbefalinger I har til bilferie med hunde, steder, tips eller andet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilferie med hund - gode råd og anbefalinger
  • #1   26. jan 2020 Sverige har krav til bur i bilen, og husk at melde til tollverket hjemmefra at du har vovse med.

    Svenskere er de bedste! Hundeforkælelse er -25% uanset om det er udstyr eller spiseligt, de har altid fuld kontrol over deres hunde eller har dem i snor. Jeg har vandret en del i Sverige de sidste 20 år - jeg kan ikke én eneste historie med en løs hund uden kontrol. Jeg kan ikke huske sæsonerne, men de har jo fri perioder hvor hundene må være løse medmindre der er skiltet andet som fx parker.

    De har nogle fantastiske naturreservater og jeg elsker deres vandfald og roen. Mmm...

    Jeg har kun gode erfaringer.


  • #3   27. jan 2020 Jeg har været i Tyskland og Holland med hundene flere gange. Det er meget hundevenligt og der var mange hoteller og boliger hvor man må have hunde med.
    Alt efter årstid så se efter Aircondition og evt indhegnet have eller gode lufte muligheder i nærområdet.
    Vi var i Sydfrankrig i 2018 og det var pokkers varmt. Man orkede knap at gå en lille tur i dagtimerne. Men hundene klarede det nu fint.

    Pas og rabiesvac skal selvfølgelig være i orden.
    Samt transportbur/sikkerhedssele.
    Husk vand og vandskål smiley
    Et nyt navneskilt med 0045 foran tlf nr eller imidlertidig adresse kunne også være godt for en sikkerheds skyld.


  • #5   27. jan 2020 Kig på Mosel-området. Fantastisk smukt med gamle byer og natur. Muligt at nå uden overnatning på vejen. Vi boede hos Weingut Hein i Piesport, kan varmt anbefales hvis I skulle være til tysk hvidvin.

  • #6   27. jan 2020 Ziva tak for anbefalingen, måske Sverige skal overvejes, hvis vi kan finde et godt bur der passer i bilen smiley

    Trine, det område vil jeg kigge nærmere på, elsker bare at Tyskland er så hundevenligt smiley

    AG perfekt, er lidt facineret af Holland, så hvis ikke i år så næste år, og det med ekstra navneskilt er et super godt tip! Tak smiley aircondition var allerede et søgekrav med to pelsede bamser i sommerferien smiley

    Rotterne godt at høre at jeg ikke er den eneste der tænker worst case, min kæreste syntes jeg bar skør for at ville finde dyrlæger i området men også to på ruten smiley bedre at være forberedt.

    Julie det vil jeg undersøge nærmere tak smiley



Kommentér på:
Bilferie med hund - gode råd og anbefalinger

Annonce