{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

sterilisation? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer meget at få Betty steriliseret, men mit spørgsmål går på: hvornår er det bedst (alder) synes tit at tæver bliver nogle sure madammer efter første løbetid, ville en tidlig sterilisation (altså inden første løbetid) hjælpe på det??

Og er der nogen der ved, hvad en sterilisation koster her i kbh?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisation?
  • #1   17. aug 2007 Vi fik at vide af dyrlægen at det var bedst mellem 1 og 2 gang.. Dermed kom de over hvalpe perioden.. Sally blev også lidt sur efter hendes første perioden, men vi valgt bare at fortælle hende at det ikk er ok, og hun er tilbage til sit gode legesyge sind.
    Ved desværre ikke hvad det koster i KBH.. I aalborg koster det vist mellem 3000 - 4000 kr..


  • #2   17. aug 2007 Jeg ville bestemt ikke anbefale at få foretaget en neutraling før første løbetid.

    Jeg ville vente til hunden er voksen eller er en MEGET fornuftig unghund.

    For enten om man kan lide løbetiderne eller ej så er de med til at forme hvalpen til den voksne hund.


  • #3   17. aug 2007 Personligt ville jeg ikke gøre det før efter 3 løbetid da en tæves psyke ikke er udviklet før efter 3løbetid.

  • #4   17. aug 2007 Lykke & Michael :

    Det er samme pris her i KBH ; )


  • #5   17. aug 2007 * Ninna Oline & Michael *

    Ok.. Så er vi slet ikke så forskellige.. heh


  • #6   17. aug 2007 nope ; )

  • #7   17. aug 2007 Viores dyrlæge ville først gøre det mellem 2. og 3. løbetid da hun skulle være mere moden først..



  • #9   17. aug 2007 Hvor underligt.. Vores dyrlæge har anbefalet at det blir gjort inden deres første løbetid da man så nedsætter risikoen for brystkræft..??

    Money har lige overstået sin første og vi lader Stella kommer i sin første i håb om hun blir mere "moden"..


  • #10   17. aug 2007 Jeg tror det er meget forskelligt hvad de forskellige dyrlæger anbefaler.

    (link fjernet)

    Som de skriver i artiklen er der nogle tæver som efter en sterilisation kan blive inkontinente - og hvis det er tilfældet skal hunden have medicin hver dag......


  • #11   17. aug 2007 Mange tak for svar, høre gerne fra flere:)

    Helene: det er nemlig også noget af det jeg har hørt.

    men skal nok lige ha´ en snak med min egen dyrlæge.


  • #12   17. aug 2007 Forskellige dyrlæger = forskellige meninger.

    Jeg ville ikke sterellisere min tæve før 3. løbetid, alene af den grund at der var en enorm forskel sindsmæssigt lige før 3. og lige efter. Altså efter 3. løbetid vilede hun mere i sig selv, var mere sikker på sig selv og sin staus. Inden kastede hun sig for alle, hvalpe, unghunde, hanner, tæver, seniorer ja selv kaniner.

    De tæver jeg har kendskab til som er blevet ster. mellem 1. og 2. løbetid, har teet sig som unghunde hele livet.
    Og omvendt mellem 3. og 4.

    Om det har noget hold på sig, eller rent tilfældigt skal jeg ikke kunne sige, det er bare hvad jeg har oplevet.


  • #13   17. aug 2007 Lidt sent at svare, men bedre sent end aldrig.
    Lotus blev steriliseret efter 3 løbetid, men hun er sadig en "hvalp", så det tror jeg ikke har noget at sige. Vi valgte så at få hende steriliseret på "den dyre måde", altså gennem endoskopi. Der bliver lavet 3 små huller og derigennem undersøger dyrlægen livmoderen og ser om hunden har problemer med den. Hvis den ikke har, brænder dyrlægen æggestokkene over og fjerner dem gennem det tynde rør, han har nede ved livmoderen. Jeg VED ikke hvor mange dyrlæger der laver dette indgreb, men Lotus fik det gjort hos Thomas Egelund på Karlslunde Dyreklinik. HAN mener selv at det er vejen frem, for hundene har ikke det store ar og dermed større risiko for infektion og ydermere kommer de sig meget hurtigere.


  • #15   17. aug 2007 Mette:

    Den metode har jeg aldrig hørt om.

    Vil det så sige at tæven er helt fri hormonelle forstyrrelser ???

    En venlig hilsen
    Ninna Oline.


Kommentér på:
sterilisation?

Annonce