{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

BARF {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal slagte 10 kaniner på mandag. Tænkte som om jeg kunne lave mit eget kallun af det? Og hvordan.
Tænkte først at tage alle tarme og blende og i små Poser i fryseren, eller lyder det helt tosset. Kan jeg også bruge mavesækken?
Vil bare helst ikke smide noget ud, hvis hunden kan få glæde af det. Håber nogen kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF
  • #1   6. aug 2021 Altså kallun erjo mave fra en drøvtyggere, det kan du næppe lave af kanin smiley



  • #2   6. aug 2021 Kaniner er faktisk det man kalder falsk drøvtykker, da den spiser sin egen afføring. ??
    Men hvis jeg ikke kan bruge mavesækken, hvad så med tarmene hakket op?


  • #3   6. aug 2021 Tænker da sagtens du kan bruge mavesækken (og alt andet fra kaninen) - min pointe var mere, at når kallun er en mave fra en drøvtygger, så bliver hakket kanin jo ikke til kallun - men hundemad kan det jo fint være alligevel smiley

  • #4   6. aug 2021 Kaninmaver og tarme er der altså ikke særligt meget ved. Du kan selvfølgelig godt bruge dem. Men det er jo ganske tynde tarmvægge og så bare det indhold de nu engang har af foderrester. Seriøst så har hunde altså ikke specielt meget at bruge det til. Når jeg slagter kaniner plejer mine hunde at få lever og hjerter. Pels, mave, tarme og lunger smider jeg altså ud.

  • #5   6. aug 2021 Mette - hvorfor smider du det ud? Tarme og pels ville jeg måske ikke besvære mig med, men resten ville jeg da give hunden. Det kan næppe gøre det ud for et helt måltid, men reiki fik den slags alligevel som snack/sammen med andet kød/indmad.
    Når der blev slagter gæs/ænder røg stort set alt vi ikke selv ville have direkte til hundene.


  • #6   6. aug 2021 Hmm hvis der ikke er den store næring i det, så ryger det ud. Gemmer selv lever, nyere og hjerter til leverpostej. Så må hunden nøjes med poter og øre.
    Får 20 dyr i fryseren i år, så der bliver rigeligt til vovse.


  • #7   6. aug 2021 @5: Tja, det er bare sådan jeg altid her gjort. Har nok aldrig kigget på det som 'hundemad'. Perle ville sikkert have guflet det i sig. Men jeg tvivler faktisk lidt på at Clinton vil æde det.
    Jeg får desværre ikke rigtigt nogen kaniner i fryseren i år. Begge kuld er slået totalt fejl: 1 kuld med 2 unger. Moderen blev taget af ræven da ungerne var 1 uge gamle. Så dem aflivede jeg. Og så et 'kuld' på 1. Pågældende ene fedebolle er så gået hen og blevet så tam at venindens søn er helt forgabt, sååå den kommer nok ikke i fryseren.
    Jeg synes min nye hankanin - Stiga - har underperformet lidt smiley Han får endnu en chance for at vise sit værd, men ellers er det vist ham der ryger i fryseren.
    Og så skal jeg have fundet mig to nye hunkaniner.
    Heldigt at jeg stadig har et par tilbage i fryseren af de 19 kaniner jeg slagtede sidste sensommer.


  • #8   6. aug 2021 Du siger bare til hvis der skal nye stabile avls dyr ind. Avler hollænder til udstilling kæl og slagt. Har faktisk pt en hun der ryger i fryseren pga blodfornyelse, hun kan sælges parret. Er udstillet med 93,5 point.
    Har unger flere gange om året hvis det har interesse.


  • #10   6. aug 2021 Hvor store bliver Hollændere? Jeg har kæmpeschecker;)

  • #12   6. aug 2021 Ligger mellem 2,5 og 3,2 som standard. Sætter hurtig kød, så kan slagtes 3,5 måned gammel meget praktiske dyr.

  • #14   7. aug 2021 Jeg tror da jeg napper din Hollænderhun så?? Skal lige på en pc så sender jeg en beskef:)

Kommentér på:
BARF

Annonce