{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Idag har jeg haft Tjalfe i 2 år {{forumTopicSubject}}

Ja d. 09.09.2005 blev jeg ejer af en skrækkelig rundkørsel ved navn, Tjalfe.

Tjalfe er en meget imponerende hund. Han kan tåle ALT!
Han overlevede at blive påkørt af en hvid kassevogn ca. 2 uger efter jeg havde fået ham.
Min far skulle passe ham og bor på en privatvej, hvor folk ikke har adgang uden et ærinde, men lige den dag, skulle der suse en kassevogn forbi og den kunne Tjalfe ikke modstå, så han ville "fange" den, hvilket resulterede i, at han røg ind under og hvad der så skete aner vi ikke, for min onkel (som var den eneste, der så det) kunne ikke se mere pga. den hæk, som han løb igennem.

Nå, men en meget forkommen hund slæbte sig ind på græsset og lå helt stille og vi måtte helst ikke røre ham, så afsted til dyrehpsoitalet, som ikke kunne se om han havde brækket noget, men han var krumrygget i over ½ år efter og de kunne stadig ikke se noget.

Føren af bilen kørte bare videre og Tjalfe har intet lært af det den dag idag. Han vil stadig meget gerne jagte biler.

Derudover har han være ved at drukne, fordi han skulle jage en and, som uheldigvis ikke kunne flyve, så den baskede længere og længere ud og Tjalfe efter, som igen havde mistet hørelsen.
Han løb ind på under en såkaldt badeanstalt og jeg efter på badebroen. Det var mørkt og jeg kunne slet ikke se ham og der var højvande, så jeg bølgerne gik helt på til badebroen, så skulle han være kommet ud på den anden side, måtte han have dykket og godt nok dykker han ned på bunden efter hvad som helst, men ligefrem at svømme under vand, tror jeg ikke han kan.

Nå, men jeg for bange rundt og råbte og skreg og blev mere og mere panisk, for det var helt mørkt og jeg kunne ikke høre Tjalfe nogen steder.
Jeg prøvede med kommandoen "Giv hals" for så kunne jeg måske høre, hvor han var, men intet svar.

Til sidst hoppede jeg i vandet og råbte og skreg og endelig fandt jeg Tjalfe sidde på en betonpille helt forkommen og drivvåd.
Jeg måtte bære ham hen til den nærmeste stige, som gik op til badebroen og så tog jeg min jakke og sko på og vi traskede hjem.

Jeg har vist aldrig været så bange for at miste ham før.

Det var vist vores to værste oplevelser og jeg håber det var de sidste. Ingen tvivl om Tjalfe er meget ivrig og kender ikke til hans egen styrke. Når han skal lege med andre hunde, undervurderer han sig selv og kanøfler dem, så ingen tør lege med ham og ræser der en bil forbi kan man godt se, at han meget godt vil løbe efter den.
Men, han får ALDRIG lov til at være løs ved veje, netop fordi vi er bange for hans jagt instenkt.

Stød har han også fået, da han skulle med op til hestene for førse gang, han styrtede efter en kat, som let køb inder hegnet, men tjalfe rørte den, da han møvede sig under og så fik han en lærestreg.
Aldrig løb han efter kattene oppe på gården, medmindre de stod 2 meter fra ham.

men jeg må sige, at han hverken hylede og pev, han kiggede bare meget forskrækket på hegnet og turde ikk løbe samme vej tilbage.

Ja hele vores start på et liv sammen, bød på en masse uheld, men i dag kender vi hinanden rigtigt godt og Tjalfe er blevet meget mere lydig.
Heldigvis.
Men han havde jo heller aldrig set andet, end den lille bitte have, før jeg fik ham, så livet havde mange spændende nye ting at byde på.

Alle som møder Tjalfe er enten bange for ham, eller bliver træt af ham efter 5 minutter.
Ingen kan forstå, hvordan christian og jeg kan holde ham ud, for han ER virkelig en møvehund, som kræver nonstop træning og som mindst 17 gange om dagen skal have at vide, hvor skabet skal stå.

Han elsker at cykle, for så går det stærkt og det kan han godt lide, meeeen han ved også godt, at han kun må trave, når han er i snor.

Han er afhængig af bolde og løb engang ind på en fodboldbane, hvor der vist var kamp, og stjal deres bold under kampen.
Det var MEGET pinligt, men heldigvis grinede folk mere, end de skældte ud.

Han er også rigtig god til at springe højt og klatre i træer.
Til vinter skal vi prøve at købe sn slæde og så spænde Tjalfe for den, vi skal bare lige finde en sele, som ikke er en træk-sele. Evt. en weightpull sele. For han nyder virkelig at bruge sine kræfter og fik han lov, så trak han mig afsted på cyklen.

Jeg håber vi får mange gode år med Tjalfe og at alle ulykkerne er passé.

Tak fordi I læste med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idag har jeg haft Tjalfe i 2 år
  • #1   9. sep 2007 Er det rigtigt?
    Det lyder helt bertyggende, for jeg har aldrig mødt en hund, som kan drive både mennesker og dyr til vandvid på samme måde som Tjalfe kan..

    Hvad gik der galt med Chili, hvis jeg må spørge?

    Og mange tak for de søde ord. Jeg håber det også, men med den adfærd han udviser overfor fremmede og andre hunde, så må jeg indrømme, at jeg har tænkt mange gange "Gu ved, hvordan det her kommer til at ende"...


  • #2   9. sep 2007 Har været inde på Chilis profil og læst mig frem til, hvad du mener og hvad jeg kunne læse mig til dér, er jeg meget enig med dig.

    Har også givet din søde pige en kommentar.


  • #3   9. sep 2007 Jamen et stort tillykke her fra os.

    Det er lige godt pokkers så afhængig vi kan blive af vores hunde...... kærlighed begge veje i lange baner, herligt.


  • #4   9. sep 2007 Tak, tak!
    Ja det er jo skønt. De foresager os masser af problemer og koster mindst lige så mange penge, men de er jo det hele værd, når man sidder og kigger tilbage på den tid man indtil videre har haft smiley


  • #5   9. sep 2007 hvor er det dejligt med en update over den tid du har haft hunden smiley lidt federe end.. nu har jeg haft min hund i 2 år..
    underholdende og rigtig go ide med en opdatering af de sjove/uheldige ting mens man har haft hunden smiley

    Tillykke her fra os smiley


  • #6   9. sep 2007 Tillykke med årsdagen ;0)
    Han er vist en værre en ham Tjalfe ;0)
    Men godt han da stadigvæk er her med de ulykker han har været i ...


  • #8   9. sep 2007 Ej en skøn historie du har skrevet ;O)

    Tillykke med de 2 år sammen. Med den iver der lægges for dagen håber jeg i får mange gode år sammen endnu..


Kommentér på:
Idag har jeg haft Tjalfe i 2 år

Annonce