{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Voksen hund humper hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej så det med igen igen
Nu der opstået en ny udfordring og det er at den voksne hanhund nu er begyndt at humpe hvalpen som også er hanhund og er lidt over 4 måneder. Hvordan kan det nu være?
Jeg læser alle steder det stress men han virker nu ikke stresset, det ikke når de peger eller er opkørte det er det også men også når de bare går rundt. Vi stopper det og siger nej. Hvalpen siger ikke noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen hund humper hvalp
  • #1   18. aug 2022 Den anden hund er 2 år nu, ikke? Og intakt hanhund? Den har bare kroppen fuld af hormoner, og bare der er antydningen af stress, humper den hvalpen.

    Fortsæt med at fjerne den, og overvej om I, for alles skyld, skal give den store en kemisk kastration, bare så den lige kan bryde adfærden, inden det bliver en dårlig vane. Hvis I kan få den voksne til at forstå at det er no-go uden kemisk kastration, er det selvfølgelig at foretrække. Men hvis den først lærer at det er en mulighed, er det en virkelig træls og ucharmerende vane - også for alle andre hunde, som skal omgås den i fremtiden smiley


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #2   18. aug 2022 Okay ja det må vi overveje, Messi har aldrig humpet før

  • #4   18. aug 2022 Situationsbestemt stress.
    Stop det og afled hunden.


  • #5   18. aug 2022 Malene, du er ret skråsikker. Hvordan ved du, helt uden tvivl, at det ikke bunder i fejlplaceret kønsdrift, krydret med en lille smule stress? Altså, har du SET hunden?

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #7   19. aug 2022 Stress er ikke bare "stress" = En hund behøver ikke, at være stresset konstant for, at udføre en stresshandling (håber det giver mening) Det kan også bare være bekymring, det kan være smerter hos en af det, det kan være afladning efter vild leg. Der kan være rigtig mange grunde, der udløser en stress adfærd her og nu....

    Johns eksempel er godt: Men jeg ved ikke lige om det er instinktivt seksuel afladning, når hvalpen kun er 4 mdr., men det er selvfølgelig nu omkring denne tid, at den lilles hormonsystem begynder at køre op og den kommer til at dufte af hanhund. To af mine hanhunde aflader seksuelt, når tæverne er i løb, men de ligger i 69'er stilling og får begge udløsning smiley To tæver humper hinanden på skift i løb.

    Min tæve på 9 år, bor sammen med 3 af sine døtre der er i alderen 4-6 år og hun har til dato kun humpet en eneste hund og det er en af døtrene på 6 år og det har kun været i datterens første 2 løb. Den datter er psykisk stærkere end sin mor.

    Jeg har set en del hvalpe/unghunde inkl. mine egne, der humpede andre eller på deres legetøj/seng, når de var kørt op af oplevelser og havde brug for afladning for, at falde til ro.

    Jeg har set hunde humpe andre syge hunde. For nylig haft en syg tæve, der stadig er på antibiotika, hvor den ene hanhund humpede ud i luften, gerne med et hoved på tæven, hvis hun gav lov.

    Unge hanhunde og det mener jeg også en en hanhund på 2 år er, kan også bare behøve hjælp (opdrages) til, at stoppe adfærden.

    Jeg ville ikke endnu begynde, at overveje kemisk kastration, men jeg er som udgangspunkt også modstander af det og også en egentlig kastration.





  • #9   19. aug 2022 Adfærden bliver jo ikke til en vane når hunden bliver stoppet i det den er i gang med.......



    CM, det er ikke hvalpen på 4 måneder der humper, tværtimod, så er det den der bliver humpet


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #10   19. aug 2022 Anni: Jeg skriver = Men jeg ved ikke lige om det er instinktivt seksuel afladning, når hvalpen kun er 4 mdr., men det er selvfølgelig nu omkring denne tid, at den lilles hormonsystem begynder at køre op og den kommer til at dufte af hanhund

    = den på 2 år reagerer på det at den lille nu begynder at dufte af hanhund. Jeg har ikke misforstået.


  • #11   19. aug 2022 CM, så hvis samme unghund, altså hunden på 2 år, humper en bamse eller et menneskeben, kan det kun være stress, men ikke oversexethed (i mangel af bedre term)? Vil det sige, at du ikke anerkender, at hanhunde (som det ses i en del racer) kan have en overdreven og fejlplaceret sexdrift? Selvom det efterhånden anerkendes af alle dyrlæger og adfærdsdimser som værende hyppigt forekommende.

    Jeg bliver ved med at være imponeret over de folk, der med den største selvfølgelighed kan levere et facit med to fede streger under, uden i øvrigt nogensinde at have set hund eller ejer. I er noget HELT særligt smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #12   20. aug 2022 Alle hunde uanset køn, kan have uorden i hormon systemet med deraf ændret adfærd til følge, men det er vel egentlig lidt hurtigt efter min mening, at dømme "sygdom" Ud fra TS første indlæg om hvornår den på 2 år er startet.

    Homøopatiske praktiserende dyrlæger kan bringe hormon systemet i balance, så kemisk/kirurgisk kastration ikke er nødvendigt.

    Jeg bliver faktisk lidt træt af, at du ikke kan diskutere neutralt og objektivt, eller endnu bedre springe mine kommentarer over.

    Jo flere forskellige input en TS får, jo flere vinkler, at kigge på og jo større chance for, at TS får et svar, der giver mening for denne. Verden er ikke sort/hvid.

    Jeg giver udelukkende mine input, har ingen feder streger under eller hvad du i øvrigt tillægger mine kommentarer.

    Det virker som om mine kommentarer, er som en rød klud foran dig, så du har et enormt stort behov for at blive personlig. Det eneste du opnår ved det, er at du på mig virker mere og mere useriøs og har en opførsel som en indebrændt teenager.


  • #13   20. aug 2022 Homøopatiske praktiserende dyrlæger kan bringe hormon systemet i balance, så kemisk/kirurgisk kastration ikke er nødvendig

    Det er da godt nok noget af en påstand.
    Hømoparti kan kan hjælpe på nogle ting, men det er altså ikke et vidundermiddel der kan kurere alt.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #14   20. aug 2022 Påstanden fastholder jeg smiley Ud fra min erfaring og viden om dette.

    Har ingen steder skrevet at homøopati er et vidundermiddel, også en mærkelig betegnelse for der er jo ikke tale om et enkelt produkt. Pas nu på med at læse mere end der står !



  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #15   20. aug 2022 Det virker faktisk som om at ham på 2 år blev vældig interreseret i at snuse til hvalpens kønsårganer nærmest fra en dag til en anden og herfra opstod humperiet. Jeg tror det har noget at gøre med hvalpen begynder at producere testetoron og måske den ædleste bliver forvirret over dette.
    Vi vil overveje kemisk kastration og tale med Dyrelægen om dette kan være en løsning. Jeg ønsker ham dig ikke kastreret


  • #16   20. aug 2022 TS, har I prøvet at aflede den ældste, og eventuelt tage ham i snor for at bryde hans snusen og humpen?

    CM, jeg reagerer generelt på indlæg, som jeg synes er forkerte, som overdriver, som fejlslutter eller som jeg på anden vis ikke er enig i. At jeg generelt er uenig med dig, skal du ikke tage som at jeg “forfølger” dig. Blot at jeg synes du skriver enormt meget, som jeg er uenig i. Men det understreger fint min pointe om, at du synes at du har svaret på alt smiley


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #17   20. aug 2022 Ja de er ikke alene sammen og vi afleder og har den store i snor

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #19   20. aug 2022 CM, jeg reagerer generelt på indlæg, som jeg synes er forkerte, som overdriver, som fejlslutter eller som jeg på anden vis ikke er enig i.

    Når det er din konklusion på mine indlæg, har du så overvejet, hvor forkert jeg mener, dine svar er ?? Hvor håbløs bagud du er på evidens på flere områder efter min mening ??

    Alligevel har jeg ikke behov for at skrive min mening om dine råd. Jeg forsøger at holde mig på egen boldgade og holde fokus på, at besvare TS.

    I denne tråd, er der tale om helt normal hundeadfærd og jeg mangler helt seriøst nogen input, hvor folk guider TS i retning af, accept og forståelse for den 2 åriges adfærd uden, at hvalpen lider nød.

    Mine røde advarselslamper starter hver gang, når nogen skriver kemisk kastration, men jeg forsøger at forholde mig neutral og kun give mit eget besyv med. I sidste ende er det TS's hund og denne der har den endelige beslutning.





  • #20   20. aug 2022 denne tråd, er der tale om helt normal hundeadfærd og jeg mangler helt seriøst nogen input, hvor folk guider TS i retning af, accept og forståelse for den 2 åriges adfærd uden, at hvalpen lider nød.
    Mine røde advarselslamper starter hver gang, når nogen skriver kemisk kastration, men jeg forsøger at forholde mig neutral


    Mener du hermed, at det kun er dig der kommer med seriøse input, og at det kun er dig der kommer med den ufejlbarlige sandhed, samt at alle dyrlæger kan pakke sammen, for de ved ikke noget som helst om kemisk kastration ?
    Hold da op, hvor er det arrogant


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #21   20. aug 2022 Anni: Jeg tænker, er det ikke lidt naivt, at tro alle dyrlæger har samme mening ?

    Jeg er en ikke autoritetstro person, der bare retter ind på kommando, hvis det er det du spørger om.

    Og så ville det klæde dig, at læse alt fra min hånd og ikke tage noget ud af kontekst, det giver en helt anden mening.


  • #22   20. aug 2022 CM, læser du egentlig overhovedet, eller sidder du bare og hopper i din iver for at vælte ord ud?

    Hele konkret skriver jeg, og jeg citerer:

    Fortsæt med at fjerne den, og overvej om I, for alles skyld, skal give den store en kemisk kastration, bare så den lige kan bryde adfærden, inden det bliver en dårlig vane. Hvis I kan få den voksne til at forstå at det er no-go uden kemisk kastration, er det selvfølgelig at foretrække. Men hvis den først lærer at det er en mulighed, er det en virkelig træls og ucharmerende vane - også for alle andre hunde, som skal omgås den i fremtiden


    1. Forsæt med at fjerne den 2 årige hund fra hvalpen
    2. Overvej (det betyder, at man kan tænke over om det er en ide, ikke at man partout skal gøre det) kemisk kastration
    3. Hvis den 2 årige kan hjælpes til at bryde adfærden uden kemisk kastration, er det at foretrække
    4. Hvis adfærden bliver en vane, er den svær at komme af med, og hunden bliver en pestilens for alle.

    Jeg tænker ikke at jeg behøver folde ud, hvad jeg bygger min anbefaling på. Men jeg kan afsløre, at jeg oplever rigtig mange, som skrider til en rigtig kastration, fordi en hanhund har en uønsket adfærd. Derfor vil jeg hellere henlede opmærksomheden på en kemisk, som jo aftager igen, og som kan løse problemet, også på den lange bane. For bliver adfærden en vane, så ender 9 ud af 10 af den slags hunde med enten at blive pisse irriterende eller at blive kastreret.

    Apropos at være håbløst bagud på evidens smiley


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #23   20. aug 2022 Tak for alle jeres kommentar og råd. Jeg søger jo bare råd og viden til at forstå min hund.
    Jeg tænker også der må være noget naturligt i det, da både min forældres intakte hanhund gør det og mi svigerindes


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #24   20. aug 2022 CM, læser du egentlig overhovedet, eller sidder du bare og hopper i din iver for at vælte ord ud?

    Og det mener du er helt objektivt og neutralt skrevet ?? smiley Du kan skrive lige hvad du lyster og tro på egne kompetencer i alt hvad du ligeledes lyster. Men prøv lige at trække vejret og kig dig selv i spejlet, det du beskylder mig for, er lige præcis din egen måde at agere på, på mine kommentarer.

    Du kan ikke ændre mig eller mine meninger !! Jeg skriver for TS skyld og IKKE for din skyld.


  • #25   21. aug 2022 Som andre herinde skriver, så ville jeg også bare have fokus på at stoppe den store hver gang, det sker. Simpelthen bare fjerne den og sige et fast og bestemt NEJ, og det er så det. Bare gør det stille og roligt, men bestemt. Som Isabelle skriver, så meget gerne, når du kan se, at den store bare tænker på at gøre det. Min hund havde en lille kort periode, hvor han gerne ville humpe en bestemt af mine veninders ben, når hun var på besøg. Det var jo pisse irriterende for alle - især min veninde - men egentlig også ret stressende for min hund. Jeg bad min veninde om at ignorere min hund totalt, når den gjorde det, og så “skubbede” jeg ham roligt væk fra hendes ben og sagde NEJ. Jeg kunne se på ham, når han bare TÆNKTE på at gøre det, og så sagde jeg NEJ med det samme, så han ikke gjorde det. Det tog vel kun omkring 5 forsøg, og så har han ikke gjort det siden. Det er med at have fuld fokus på at bryde adfærden og så meget gerne det med at stoppe hunden inden den overhovedet er gået igang. Jeg ville personligt heller slet ikke overveje kemisk kastration endnu på det her punkt, men sætte ultra fokuseret ind med at få adfærden brudt smiley

  • #27   21. aug 2022 Hehe nemlig! Og jeg har brugt den fremgangsmåde i mange situationer. For eksempel da vi fik nogle tunge, gulvlange gardiner i rød velour i stuen, da Elvis var en ca. 6 måneder gammel hvalp. Jeg vidste godt, at de ville være rigtig sjove at lege med, så jeg satte Elvis ind i stuen, da de var blevet sat op, og så brugte jeg nogle timer på at sige bestemt NEJ, hver gang han nærmest bare KIGGEDE på de gardiner smiley Jeg tror faktisk aldrig han den dag i dag har så meget som rørt de gardiner, fordi det var så effektivt. Jeg vidste nemlig godt, hvor ulideligt det ville blive, hvis han først fandt ud af, at de var sjove … smiley

  • #28   21. aug 2022 Julie H - Vær glad for du ikke har fået en meget kreativ mynde smiley Jeg har været så "dum" at beholde to whippettæver fra seneste kuld Selma, som er et rent dydsmønster (næsten) og Akka, der er noget af det mest kreative jeg har haft, de er ni måneder gamle nu.

    Hun har fået "nej" 300 milliarder gange, når hun sætter forbenene på køkkenbordet, eller andre steder, og forsøger at hugge noget med munden. De seneste dage har hun slet ikke forsøgt og naive mig tænkte; "Yes, endelig er det feset ind", men hvor naiv har man lov til at være smiley

    Akka hugger godt nok ikke noget med munden længere, men spæner mod køkkenbordet, sætter af i et spring, vender 180 grader i luften og sparker det ned med bagbenene som hun gerne vil have smiley Det går så stærkt at jeg ikke når at reagere, så nu skal der lægges ny strategi smiley

    Til trådstarter, jeg ville bare stoppe adfærden, hver eneste gang ved at fjerne den humpende fra hvalpen, hvis det gøres konsekvent plejer både hanner og tæver at fatte budskabet på et tidspunkt, nogle er dog mere tykhovede end andre smiley


  • #29   21. aug 2022 Ha ha Kirsten, kan du ikke lave en video af Akka når hun laver det nummer. smiley

  • #30   21. aug 2022 Anni - Jeg skal prøve, når jeg har luret hende lidt mere af smiley

  • #31   21. aug 2022 Ahahaha Kirsten - min hund lyder også som et dydsmønster med de beskrivelse, jeg er kommet med her i tråden. Det er han IKKE smiley Hvis først han virkelig har fundet ud af, at noget er sjovt, så er han ikke til at stoppe, derfor er jeg så hård med, at han slet ikke må finde ud af, at det er sjovt … Men min stjæler også HELT VILDT! Jeg må altid sætte mine gæsters (og mine egne selvfølgelig) sko højt op, her kan jeg sige NEJ lige så tosset jeg vil. Elvis stjæler ALT, især hvis det er noget, han kan fornemme vi mennesker er glade for og interesserede i smiley

  • #32   22. aug 2022 Her står man for eksempel oppe på køkkenbordet og er ved at stjæle en æggeskal smiley smiley

    profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #33   22. aug 2022 Et input mere og måske det kunne give TS en ide til hvilke spørgsmål, der skulle stilles i forbindelse med en kemisk kastration, måske nogen af dem der læser med uden at deltage kunne få glæde af det og dem, der synes jeg er håbløs bare vil være søde, at springe det over smiley

    Hvis man i sidste ende valgte kemisk kastration i denne her situation, så ville man fjerne den ældste hanhunds kønshormoner og dermed også duft af hanhund, imens den lille fortsat ville udvikle sine kønshormoner, når den kemiske kastration var ude af kroppen og ældste hanhund langsomt kom til, at lugte af hanhund igen, ville den lille være blevet ældre og det kan ende i en situation med omvendt fortegn, hvor den lille ville reagere på den store som den store gør på den lille nu og den store ville ikke nødvendigvis reagere lige så ”pænt” på sådan en situation som den lille gør nu . Måske man så ville stå i en situation, hvor det ikke længere var muligt, at have de to hanner boende sammen og lade dem være intakte.
    Der var engang hvor humpning var dominans for flertallet, nu er det ligesom at al humpning er seksuelt. Det er det ikke ud fra hvordan jeg opfatter det. Forsøgte i tidligere kommentar, at komme med forskellige eksempler for, at vise det ikke nødvendigvis er af seksuel karakter, men som meget anden kan betyde flere forskellige ting alt efter situationen og hvordan hunden udfører humpningen.
    Jeg ser en lang skala af forskellige humpninger: Fra en stille humpning, uden hurtig vejrtrækning, uden store spændinger i kroppen, hvor halen måske er nede og hvis oppe, så er den bare oppe men uden at være en ”stiv klapperslange” og hvor penis slet ikke skaftes ud, til en humpning hvor hele hunden er totalt oppe, at køre, hurtig vejrtrækning, stiv haleføring, måske penis skaftes ud måske ikke.
    Så for mig er det en helt normal hundeadfærd fra den store, der ikke nødvendigvis betyder: Jeg skal seksuelt tilfredsstille mig på den lille, men en måde at vise på, at den lille ændrer sig og duftene gør, at hans krop reagerer ved at humpe. Selvfølgelig skal han ikke det på hvalpen, men det er efter min mening okay, at han får lov, at snuse og udfører humpningen ud i luften. Måske svært for os mennesker at accepterer, men det ER stadig bare en hund. Jeg ville ikke selv sætte sådan en hund i snor, i denne situation synes jeg, at det er en straf. Jeg ville lade dem begge være uden snor og bruge den tid det tager, at få den store til at stoppe med at humpe den lille, men stadig snuse. Flere giver eksempler på hvordan de ville stoppe humpningen.
    Skulle det senere vise sig, at den store faktisk har forstyrrelser i sine sexhormoner, så kunne tilskud af munkepeber måske være en måde at afhjælpe det på enten til hunden, er over sine hormonbomber af sextrang (ofte aldersbestemt) og man ikke ønsker, at gøre brug af en homøopatisk dyrlæge. Munkepeber lægger en dæmper på hundens generelle seksualitet og kan derfor bruges uden at der er tæver i løb.


  • #34   24. aug 2022 Enig i at alt skal prøves, inden man griber til kemisk kastration. Jeg har stået med en hund, som jeg overtog, da han var 3 år gammel. Han humpede eller forsægte at humpe næsten alle hunde vi mødte. Jeg prøvede med mine bedste evner, at få ham til at stoppe. Måske var det mine evner der ikke slog til. Men det endte med en kemisk kastration. Det halve år gik bare godt. Men da den kemiske havde mistet sin virkning, var vi tilbage med samme problem igen. Han fik igen en kemisk kastration. Men da problemet igen var der, da virkningen stoppede. Ja så fik han cuttet bollerne. Jeg har ikke fortrudt det. Jeg var tæt på at omplacerer ham. Det skyldtes ikke kun hans humpen, men også andre problemer. Der var faktisk aftalt med et ungt par, at de muligvis skulle overtage ham, heldigvis lyttede jeg til min mavefornemmelse og ikke alle andre, der sagde, at jeg skulle se at komme af med ham. Jeg aflyste mødet med det unge par. I dag har jeg verdens skønneste hund. Jeg er faktisk stolt over hvor langt vi er nået. Jeg elsker bare den hund så højt.

  • #35   24. aug 2022 Jeg bliver nogle gange så træt af, at læse om folk der får os der vælger kastration til at fremstå som udulige hundeejer.

Kommentér på:
Voksen hund humper hvalp

Annonce