{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Led tilskud {{forumTopicSubject}}

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig, da jeg synes det er lidt af en jungle smiley

Jeg står med en hund der har en ledskade, den anden i år. Jeg har nu købt Solanum Flex HA Plus efter at have læst meget positivt omkring det. Samtidig har jeg også (i min desperation for at få min hund så hurtigt på benene som muligt) købt Vitapetz Superflex Active, men jeg er i tvivl om jeg kan bruge dem begge samtidig. De indeholder begge MSM, og jeg kan ikke finde ud af om de kan få for meget af det? Der er også andre ting der går igen, som c-vitamin og djævleklo, og der aner jeg heller ikke, om det er noget de kan få for meget af?

Jeg startede efter den første skade op på Flexadin Advanced, for så at skifte videre til Strong Joints efter nogle måneder, og jeg har haft svært ved at vurdere deres virkning, da jeg samtidig også har været løbende til fysioterapi og holdt ham i ro.

Så, lang historie kort, er der nogen der ved om man kan bruge de to produkter samtidig, eller har andre anbefalinger til hvad der kan bruges sammen med Solanum?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Led tilskud
  • #1   10. nov 2022 Jeg ville være bange for det med for meget djævleklo, så jeg ville bruge den ene til den er tom, og så skifte til den anden.

    Flexadin Advanced er en klasse for sig, og kan ikke skiftes med Strongjoint, men suppleres med. Jeg ville uden tvivl gå tilbage på Flexadin Advanced, og give Strongjoint væk til nogen med en slank hund uden skader - det er mest bare fedt.

    Jeg spurgte importøren af Flexadin, om man måtte give det sammen med glucosamin m.m. Jeg fik svar om, at det optimale er at give det ene morgen og det andet aften. Så min gamle hund med gigtknæ fik Solanum med ekstra MSM og Luposan Pellets om morgenen, og så Flexadin'en om aftenen. Sådan kørte det i 3-5 år til hun tog herfra.


  • #2   10. nov 2022 Jeg sværger også til Flexadin Advanced, da det har fjernet alle symptomer på ømhed i leddene hos Luffe, som dog ikke har haft en direkte skade, men bare haft tegn på stive ben/halten efter for lange ture i skoven og for vild leg. Jeg har dog ikke prøvet andre midler som måske er bedre?

  • #3   10. nov 2022 Mange tak for dit svar Anne, jeg vil købe Flexadin igen og så give det om aftenen som du gjorde. De pellets du brugte, er det dem her: https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/luposan/736841 ?
    Strongjoints er lige blevet brugt op, jeg har virkelig ikke brug for noget fedende på en kastreret hanhund, der skal holdes delvist i ro, så tak for tippet! smiley


  • #4   10. nov 2022 Tak Kim, jeg vil købe dem igen, så vi forhåbentlig også snart kan komme på lange ture i skoven! smiley

  • #5   10. nov 2022 Jeg tror du bliver rigtig glad for at gå tilbage på Flexadin. Du burde se effekt efter 4 ugers tid, som så bliver bedre over de næste 6-8 uger. Jeg løb engang tør for dem, og tænkte at jeg ville holde en pause for at se om de overhovedet havde effekt. Hun fik jo så meget andet. Efter en uges tid var hun stokhalt, så jeg skyndte mig at starte på dem igen. Jeg skiftede i øvrigt til menneskeudgaven, Moveflex. Det er noget billigere, men samme indhold. Det er i kapsler, men min hund gad ikke æde tyggetabletterne, så hun fik dem alligevel i en klat leverpostej smiley

    Jeg skiftede Luposan ud med den her - samme indhold, men billigere https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/cfl/1019841


  • #6   11. nov 2022 Ej men jeg skal helt sikkert igang med dem igen så! smiley Min gider dem heller ikke, så jeg har også gemt dem i alt muligt, så jeg kan også ligeså godt købe menneske varianten smiley
    Så vil jeg købe de pellets der også, vi bliver begge snart skøre af manglen på motion, så alt hvad der kan hjælpe skal vi bare have sat gang i!
    Tusind tak for hjælpen, anbefalingerne og sparetips!


Kommentér på:
Led tilskud

Annonce