{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Boxerblanding" skudt ved skole
  • #1   29. aug 2023 Det er egentlig synd for boxeren som race, at de skal rodes ind i det, de er jo generelt nogle glade, sjove og kærlige hoppetrolde

  • #3   29. aug 2023 Jeanette - det er det bare ret sjældent, når fritløbende hunde skydes med pistol. Det er jo ikke så ofte man kan få ideelle forhold (hunden står stille, god vinkel for dræbende skud, afstanden passer osv), og vurderer man at hunden er til så stor og umiddelbar fare, at man vælger at skyde den, så accepterer man nok risikoen for "bare" at gøre den ukampdygtig fremfor 100% sikkert dræbe den i først hug.

    Men det er fandme en trist måde at komme herfra på og ejer burde skamme sig


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #4   29. aug 2023 Man må skyde de gange som er nødvendig. Det er jo ikke snigskytter som møder op.



  • #5   29. aug 2023 Det værste i det her er sku da ikke at der må affyres 3 skud, men at der render en hjernedød køter rundt og bider folk.
    Respekt for at politiet handlede inden det gik værre end det gjorde.


  • #6   29. aug 2023 Den stakkels hund må have været max presset, hvor er det synd og skam. smiley

    Hjernedød ejer!


  • #7   29. aug 2023 Zenta - jeg synes faktisk det er ret trist, at hunden måtte lide sådan en død. Ikke at jeg bebrejder politiet, de gjorde jo bare, hvad der var nødvendigt. Men jeg synes eddermame det er en skod måde at komme herfra på uanset om det er en "hjernedød køter" eller ej.

    Og man kan da håbe, der får konsekvenser for den tumpe, der ikke havde styr på, hvad hunden rendte og lavede, men chancen er nok ikke stor.


  • #8   29. aug 2023 Ja og jeg synes det er trist at en person skulle bides.
    Om politiet har affyret et eller 3 skud, det finder jeg ikke rigtig relevant.
    De stoppede hunden og det er det vigtigste.


  • #10   30. aug 2023 der er jo intet i den historie der ikke er trist ... jeg ved godt det er svært at få et rent skud ind i et dyr i bevægelse ... tænker, kunne man have smidt en ordentlig luns kød først, kunne det have fået den til at stoppe op, og dermed kunne man have ramt rent .. jeg ved det ikke ... stakkels hund, nu har den da fred, man kan jo kun tro den heller ikke har haft et godt liv hos ejer ...

  • #11   30. aug 2023 Men hvem render lige rundt med en god luns kød bare for hvis nu, man fik brug for det ? Det skal jo gå hurtigt i sådan en situation, og så er der måske nok ting, man kunne have gjort, hvis der var rigeligt med tid til at eksperimentere. En rigtig trist historie for alle, men det vigtigste var at få stoppet hunden hurtigt.

  • #12   30. aug 2023 jamen Lene ... enig ... men politiet har jo også haft en udrykningstid ... hvad ved jeg en madpakke ... det var bare en tanke ..

  • #13   30. aug 2023 Hvem render rundt med en luns kød eller en madpakke i baglommen? Ingen.
    Desuden vil en hund i den situation, være røv ligeglad med mad.
    Ejer var der hele tiden og kunne alligevel ikke kalde hunden til sig.
    Hunden skulle stoppes hurtigst muligt og det blev den.


  • #14   30. aug 2023 Hanne - det er næppe realistisk. Politiet gjorde det de var nødt til i den situation.

    Zenta - det ene udelukker vel ikke det andet? Man kan da godt synes det er synd for hunden, den skulle herfra på den måde og samtidig synes det er synd for den der blev bidt.





  • #15   30. aug 2023 Jeg tror måske ikke at en hund, der er så meget i affekt, mærker særlig meget smiley Og så er der næppe gået lang tid fra første skud til dræbende skud.

    I virkeligheden tror jeg at hunden har lidt MINDST i de sekunder, set i forhold til hvad den har været udsat for i resten af sit liv.


  • #16   30. aug 2023 Dengang jeg arbejdede på en kvæggård, havde den ene nabo 2 rottweilere, den ene var opdraget til at blive på deres grund. Den anden var sød og omgængelig, men ret voldsom i det..

    Jeg kunne snakke med den og lege med den uden problemer..

    Ejeren sørgede for at den ikke "kun" var på gården, men den fik brugt både hovede og krop..

    Den gad dog ikke blive på deres område, og ejeren forsøgte at spærre af..

    Det gik ikke særlig godt..

    Den begyndte at bryde ud og startede med at dræbe deres høns.

    Min veninde havde taget min daværende shetlandspony og dennes føl med ud op tur på marken ved siden af.

    Pludselig kom hunden farende, den var normalt til at komme i kontakt med, men ikke her, den angreb føllet, og moderen forsvarede det bravt..

    Min veninde blev nødt til at slippe hestene og de løb hjem med hunden lige i hælene..

    Hunden hørte ikke det mindste efter.

    Min veninde ringede til mig, og jeg gik åbnet, så ponyerne kunne løbe ind i stalden..

    Hunden var så forpustet af spurten at den lagde sig ned da jeg strengt stille mig ud og sagde STOP..

    Så kunne man komme i kontakt med den..

    Min veninde kom løbende og gik ind til ponyerne mens jeg slæbte hunden tilbage til dens ejer..

    Dyrlægen blev tilkaldt, begge ponyer overlevede med forholdsvis overfladiske skader, der bare skulle syes (følles bringe var halvt pelset, og hoppen skulle lige have et par sting på det ene bagben)

    Dyrlægen sagde at han godt kendte hunden, og den normalt var en sød og rar hund, men den må have været i en blodrus..

    Ejer betalte selvfølgelig for ponyernes dyrlægeregning..

    Hunden blev aflivet få uger efter, da den kun blev mere og mere voldsom og dræbte flere og flere af deres høns, til sidst var konen så bange for den og for den skulle gøre deres dreng noget at hun ikke ville have den mere..

    Jeg ville gerne den havde været aflivet med det samme, jeg er sikker på der er noget der er slået klik for den smiley


  • #17   30. aug 2023 Av, alt i den historie giver ondt i maven, Frk Jensen smiley

  • #18   30. aug 2023 Ja, den hund var SÅ sød indtil det slog klik for den smiley Den var helt væk smiley

  • #20   30. aug 2023 Desværre ikke ukendt fænomen med Rottweilere. De har sgu en brist en del af dem.
    En idiotopdrætter af racen går med sin papsøn og et par rottweilere af egen avl, sønnen falder og hundene overfalder ham med flere bid til følge, han går så hjem og afliver 20 hunde med en boltpistol der var af samme linjer.
    https://ekstrabladet.dk/krimi/article4466807.ece

    https://nyheder.tv2.dk/2005-12-26-skoed-18-rottweilere-efter-overfald


    Han var vores nabo i nogle år. De skide køtere hoppede ud af deres indhegninger i ny og næ, så min mand måtte komme ud med lægtehammer eller golfkøller, hvis jeg skulle have vores hunde ud af bilen, når de lortehunde var stukket af.


  • #22   31. aug 2023 Kan godt huske den historie, Cookie - og det er for mig stadigvæk et under, at den race fløj under radaren, da forbuddet blev lavet.

    Det er så spild af hundeliv det der .. trist, bare trist, historie ..


  • #23   31. aug 2023 Martine, jeg fatter det heller ikke. Der var flere børn der også blev angrebet af rottweilere ganske kort tid før loven blev ændret. Bla en 5-6 årig der gik ind til sine families 2 rotter og blev alvorligt bidt.
    Det samme skete med et par Ambulls, men de blev jo så forbudt.
    Men godt lobbyarbejde af Rottweilerklubben. Og måske det at de havde et pænt stort antal registreringer i DKK, til at de skulle forbydes.
    Alle de AST der blev forbudt var jo primært Pitblandinger fra Polen og slige steder uden stamtavle.

    Det tog iøvrigt DKK 10 år at smide den lorteopdrætter ud. Han havde et utal af registringer om året. Han fortsatte så i SKK et par år og vendte tilbage til Danmark og avl uden stamtavler. Men så kunne han jo også sælge løs af “haleløse” nu hvor kupering også var forbudt.


  • #24   31. aug 2023 Mon ikke det gjorde lidt, at rottweilerklubben kunne dige, at " uha der bliver skam mentaltestet før avl" - jeg synes jeg kan huske det blev indført kort før forbuddet? Politikerne aner jo ikke hvad den test indeholder og kan/ikke kan bruges til, så på papiret virker det som om, at nu har man virkeligt gjort noget ved eventuelle problemer

  • #25   31. aug 2023 Michelle: jo der var meget lobbyarbejde, hvor de både fik indført tvungen mentalbeskrivelse med stopklodser og hvor de hev fat i ejerne til de hunde der rendte løse/bed osv. men med 4-500 årlige registreringer så ved jeg godt hvad der har vejet tungest, når det nu var DKK der skulle lave listen.

  • #26   5. sep 2023 Jeg må erkende jeg endnu ikke har mødt en sindsyg Rottweiler, men jeg møder ugentlig Bimse, det er en totalt ude af kontrol Chihuahua, den er totalt uberegnelig og ved ikke selv den kun vejer 2-3 kg, der kan man tale om indavl af værste skuffe.

  • #27   5. sep 2023 Allan - og du konkluderer den er indavlet fordi? Indavl giver ikke nødvendigvis dårlig adfærd og dårlig adfærd kan komme af meget andet end indavl.



  • #28   5. sep 2023 chihuahua er avlet til at være alarm hunde og tager tit den opgave med ud i verden, hvor den er overbevist over det er den der er størst smiley

  • #29   6. sep 2023 Af de cirka 15 rottweilere jeg har kendt, har nok de 11 været totalt skudt i låget smiley Det er den eneste race hvor jeg ALTID forventer det værste smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #30   6. sep 2023 Enig. Går gerne en stor omvej hvis jeg set en.

  • #31   6. sep 2023 Så sent som i weekenden mødte vi en del Rottweilere på Store Hestedag. Deriblandt en hvalp på omkring 16 uger. Den fik lov at hilse på Dolly, som jo elsker alle hunde og mennesker, men den tændte totalt af.
    Den hakkede rundt til højre og venstre mens den knurrede som en vanvittig og nærmest halvskreg smiley smiley
    Resten af dem gik vi overhovedet ikke hen til.


  • #32   6. sep 2023 Der hvor jeg flyttede hen da jeg blev skilt, en lille flække på Djursland, boede der 3 rottweilere. Den ene var grunden til at jeg begyndte altid at have en lommekniv med. Den havde angrebet flere hunde, inkl. genboens fredelige golden, og ejerne var totalt ligeglade med alt. De luftede den altid uden snor, og kunne ikke kalde den til sig.

    De to andre boede under samme tag, og den ene af dem bed ejers barnebarn i ansigtet, så hun blev hentet af ambulancen. Ejerne valgte så at gemme hunden af vejen hos nogle venner, så hunden ikke skulle aflives smiley Det var ikke første gang den havde ædt ansigtet på et barn. Deres anden hund var bare sur - så meget, at den hoppede over hegnet og bed efter biler og cykler. Den mødte så heldigvis en bil en dag, som gjorde kål på den.

    Jeg tror måske bare at jeg synes de er pisse utilregnelige, og jeg kan ikke læse dem. Altså, jeg kan godt se hvis de er sure, glade eller bange, men deres reaktion på det er helt umulig at forudsige. Og så virker de temmelig dumme. Store muskler og lille hjerne er altid en træls blanding smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #33   7. sep 2023 Mentalbeskrivelse/test er gammel i rottweilerklubben, men hvornår det blev et krav for opdræt, ved jeg ikke. Vores første rottweiler tilbage i 1995 blev MB.

    1976

    Ifm. det første kursus for avlskåringsdommere i 1976, blev grundstenen til den senere mentaltest lagt, ligesom avlskåringen samme år blev ændret i den retning. Året efter blev Udholdenhedsprøven indført ligesom betegnelsen "mentaltest". På de sidste 3 år er medlemstallet fordoblet og således passeret de 1000. Avlskåringsreglerne blev ændret i 1979 og kom nu til at hedde: "Regler for Mentaltest og Eksteriørbeskrivelse".

    1997

    I 1997 er Rottweilerklubben med i et pilotprojekt i DKK, hvor der skal gøres de første praktiske erfaringer med den nye svensk udviklede UngHundeMentaltest (UHM). UHM-testen er en videreudvikling af den kendte mentaltest, og der er i klubben megen debat om, hvorvidt UHM-testen skal afløse den nuværende mentaltest og blive en del af klubbens avlskåringssystem.



  • #34   7. sep 2023 Jeg var til Mentalbeskrivelse med Aqui i rottweiler-klubben for mange mange år siden, og havde en lidt skræmmende oplevelse.
    En del af beskrivelsen (dengang) var en lille helbredsundersøgelse, hvor der bla. skulle laves tandvisning.
    Den ene rottweiler-ejer var så ufatteligt bange for at blive bidt af egen hund, at hans hænder rystede helt ukontrollerbart, da han skulle lave tandvisnningen, og jeg har sjældent oplevet en mand se mere lettet ud, da det var overstået, og han stadig havde alle fingre i behold.. smiley


  • #35   7. sep 2023 For mange år siden boede jeg i en mindre by, og der huserede en mand (med roterende fis i kasketten). Manden havde to totalt utilregnelige rottweilere.
    Hundene løb frit rundt, også hvis ejeren var væk et par dage, de rev katte midt over, bed alt og alle.
    En dag blev min mormor og hendes papillon overfaldet. Jeg kørte til dyrlægen med hunden, den blev tjekket og syet lidt, heldigvis var der ikke sket noget alvorligt.
    Jeg kørte så hen til ejeren af rotterne med dyrlægeregningen, og bad ham om at betale den. Vi havde selvfølgelig informeret ham om, hvad der var sket.
    Faktisk virkede det nærmest som om han mente, at det var morsomt, at hans hunde havde overfaldet en gammel dame og hendes hund.

    Da jeg kørte derfra, sendte han hundene efter bilen, og det var ganske ubehageligt, selvom jeg jo sad sikkert i bilen.

    Nogle år senere døde manden, og politiet måtte skyde den ene hund, for overhovedet at kunne komme ind i huset. Kan ikke huske, hvad der skete med den anden hund, men mener, at den blev aflivet.

    Disse to hunde var utilregnelig, eller måske manglede de "bare" almindelig opdragelse, men ejeren havde bestemt roterende fis i kasketten.


  • #36   7. sep 2023 Det er UHM der er blevet en restriktion for avl. Det skete i 2010 for de var ved at ryge på forbudslisten. Det samme skete med molosserne i Dansk Molosserklub.

Kommentér på:
"Boxerblanding" skudt ved skole

Annonce