{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

CM
CM
Online Tilmeldt:
11. sep 2020
Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 757

Hunde der forsvinder p.t., får ondt i maven.......... {{forumTopicSubject}}

Synes at der forsvinder en del hunde fra deres ejere p.t., ved godt at det tilbagevendende sker omkring nytår, men i år er det startet tidligere smiley

Forleden var det 3 små hunde i en forholds kort radius omkring os, der forsvandt. En kender jeg ikke status på, en kom hjem igen og en blev fundet død p.g.a. kulde ikke langt fra sit hjem.

I går forsvandt en hund (bull terriere eller minitature bull terriere) fra sin have uden en lyd og nogen af teorierne går nu på, at den er stjålet fra haven som den golden retriever, der blev stjålet og fundet med gerningsmanden på et plejehjem smiley

Ikke i tvivl om, at i en del tilfælde kunne det undgås, at hundene forsvandt, men hvis der er en "Ny trend" Hvor hundene bliver stjålet fra haverne, så skal vi måske også herhjemme, have sikret os lidt bedre med f.eks. vildtkamera smiley Har hørt/læst om hunde, der blev stjålet fra haverne, men aldrig set fakta før omkring det, udover når det har været personlige fejder.

Jeg bliver simpelhent så ked og får ondt i maven, når jeg læser efterlysningerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde der forsvinder p.t., får ondt i maven..........
  • #2   25. nov 2023 Og det er en af grundene til at mine hunde aldrig er alene ude i haven smiley

  • #3   25. nov 2023 Der er jagt etc., og hvis ikke hundeejere er obs., og de ikke har snor på vovsen på gåture, så kan en del hunde godt blive bange og løbe væk.
    Der advares om at huske snoren mellem bil og Hundeskoven i den plantage der ligger i nærheden af os.


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 757
    #4   25. nov 2023 Linda: Eller der har været en personlig fejde parterne imellem, men golden retrieveren var taget fra haven af for familien en ukendt person.

    Julia: Vi kan ikke se hele haven fra noget bestemt spot og ikke altid alle 6 hunde, er det samme sted, så hvis vi ville kunne holde øje og være sikker, skulle de være i snor. Vi har dobbelt hegn, ud mod vej og hængelås på alle havelågerne. Her må de gerne være alene ude, men tjekkes jævnligt, hvis vi ikke er med. Derfor jeg tænker, at vildt kamera, ville være godt.

    Sanne: God pointe, glemmer det ofte selv, fordi det er en hverdags baggrundslyd.


  • #5   25. nov 2023 Der er helt sikkert hunde, som stjæles eller lukkes ud af folks haver. Men langt de fleste, stikker jo “bare” af, fordi folk ikke tænker sig om, eller fordi der lige sker nogle uheldige sammentræf smiley

    For år tilbage var jeg i en gruppe, som ledte efter bortløbne hunde. Vi blev lørdag over middag kaldt til et hus i Hornslet, hvor en rottweiler angiveligt var blevet lukket ud af huset i forbindelse med et indbrud natten til lørdag. Der var nogle ting som var lidt sære, blandt andet var det bryggers hunden have opholdt sig i, nærmest bidt og kradset i stykker. Men ejer, den her søde, yngre pige, var så ulykkelig. Vi delte os op og ledte i nogle omkringliggende skovområder, talte med lodsejere, satte flyers op og spurgte alle vi kom forbi. Mandag kontaktede vi Bane Danmark, som oplyste at de havde registreret “påkørsel af større dyr” natten mellem torsdag og fredag. Vi fik koordinaterne og nogle fra gruppen gik op til skinnerne. Her lå den døde rottweiler.

    Vi fik det sådan set aldrig bekræftet, men teorien gik på, at hunden havde været alene hjemme i mange dage, og derfor havde splittet bryggerset ad, inden den endelig havde fået kravet sig igennem døren. Kun for at sende 500 meter væk og blive ramt af toget. Pigebarnet havde tydeligvis løjet om hvornår hunden var stukket af, eftersom den jo var død 2 døgn tidligere end “indbruddet”.

    Jeg tror desværre at der er mange historier som den. Hvor folk digter en historie for at få sympati. Og hvor der ikke ville være den mindste sympati (med menneskerne), hvis hele historien kom frem smiley


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 757
    #6   25. nov 2023 Anne: Jeg tror desværre at der er mange historier som den. Hvor folk digter en historie for at få sympati. Og hvor der ikke ville være den mindste sympati (med menneskerne), hvis hele historien kom frem smiley

    Jeg er meget enig smiley

    Læser også indimellem om hunde, der efterlyses efter at have været lukket ud uden indhegning og som plejer, at komme hjem igen af sig selv, men ikke gjorde det "i dag" smiley





  • #7   25. nov 2023 jeg ser også en side på FB Efterlysningsgruppen for Dyr, jeg får også ondt i maven .. og specielt nu det bliver koldt så dyrene får sværere ved at overleve.


  • #8   25. nov 2023 Tror også bare nogen folk har hovedet oppe i r*ven når det kommer til at passe på deres hunde. Jeg bor ikke så langt fra flere sommerhusområder. Det meste af foråret rendte der en ridgeback rundt på/ved stranden og området bag. Den blev fremlyst af mange mennesker, og hver gang sagde sommerhusbeboeren, der ejede den, at den jo bare var ude på tur, og det så han ikke noget galt i - dens "revir" var kæmpe og risikoen for den en dag ikke kom hjem var jo stor.

    P.t. har jeg ikke brug af egen have når det er mørkt - ingen af mine to naboer hat følt det nødvendigt at sætte hegn ind mod min have, fordi jeg jo har et godt og solidt hegn - men Sten er altså sådan en der kan holdes inde af meget lidt, så der ER steder hvor en hund kan bryde ud/ind hvis den vil. Og det gør den ene (nyere) nabos hund jævnligt. Nu er den så også i løbetid, og kan den komme ind i min have vil den også kunne komme videre omkring. Og ejer er så vældig bekymret når vovse er væk. Det er som om sympatien er væk efter de første 10 gange - håber den er ok med nytår, for ellers bliver det da spændende smiley

    Så ja, det er bare ikke alle der gør sig ret store anstrengelser for at undgå at Fido forsvinder.


  • #9   26. nov 2023 #8
    MANGE har helt sikkert hovedet oppe i måsen, hvad angår at passe på deres hund smiley især ejeren af den ridgeback smiley

    Tænk at man ikke engang kan lukke sin egen hund ud i ens egen private have, uden at måtte bekymre sig om naboernes hunde smiley


  • #10   26. nov 2023 Salla - heldigvis er det venlige og rare nabohusnde vi har, så normalt er det ikke kritisk hvis de tager en afstikker ind i vores have - men når den er i løbetid er det ret skidt.
    Sidste sommer havde vi en lidt sjov episode, hvor Sten og jeg slappede af inde med havedøren åben. Sten lå med en tyggeting og jeg sad i sofaen, da der pludseligt kommer et lyn af en DSG spænende gennem stuen, snupper Stens tyggeting ud af munden på han og lægger sig i sofaen og tygger smiley
    - det var så naboen der havde besøg af nogen venner med hund. Den nabo har en labbe, der nu er voksen og heldigvis ikke passer under hegnet (da den var lille gravede den render langs hegnet, så den kunne hilse på Sten).
    Den "nye" nabo gar mops, og den vokser jo næppe fra at kunne klemme sig under. Ja, jeg kunne investere en mindre formue i at lave fort knox, men dels vokser penge ikke på træerne og jeg HAR allerede brugt en del penge og kræfter på det gode, solide hegn jeg har, som absolut holder Sten 100% inde, og dels er grunden temmeligt ujævn og derfor svær at hegne, så en lille hund ikke med lidt ihærdighed vil kunne komme under nogen steder. Jeg bad hende, da jeg afleverede mopsedamen tilbage, om at holde den i snor, men om hun kommer til at gøre det tvivler jeg på.


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 31 Svar: 757
    #11   29. nov 2023 Det er dæleme mærkeligt smiley

    Miniature Bull Terrieren fra mit start opslag forsvinder den 24/11 omkring kl. 18, bliver efterlyst og da ejer kommer hjem 28/11 finder hun den lukket inde i deres stald, der har ikke været nogen spot på den imellem den forsvinder og til den er vel hjemme igen smiley


  • #12   29. nov 2023 Lyder sært ..

Kommentér på:
Hunde der forsvinder p.t., får ondt i maven..........

Annonce