{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier
  • #1   25. feb Det er en hvalpefabrik. Tvivler på hendes moral har ændret sig synderligt efter at have levet fedt af hundeavl på populære racer.

    Tjekkede DBA. Lige pt har hun 2 kuld liggende. Cavalier og Coton.


  • #2   25. feb Tænkte det godt, det er også bare øv at man ikke kan købe hund i dag hvis ikke man har 14-20.000 kr ..

  • #3   25. feb Fabrikken kører da vist lystigt. De har over 9 stk voksne hunde.
    Hun var også i tv for nogle år siden. Googlede hende og fandt billede af hende.

    Cavalier er jo en dyr race generelt. Derfor bimler alarmklokkerne også når man finder dem til under 10.000 kr.


    profilbillede
  • #4   25. feb Der er en 3 års tæve med DKK stamtavle på DBA hvis det er noget. 9500 kr.

  • #5   25. feb Hun vil have hanhund og hvalp... ved ikke om hun kunne overtales til voksen men tæve vil hun ikke have ..

  • #6   25. feb Der er vist også en hanhvalp på Djursland, Kolind men det er stueopdræt og uden tavle..
    Har sagt at skal hun løbe risiko så hellere den end Årre ...


  • #7   25. feb Cookie, hvad hedder ejeren af Greenland?

  • #8   26. feb Hun hedder Lena til fornavn

  • #9   26. feb Skrigehunden: Lena Olivia Rohr Møller hvis du vil have det hele med. Der står bare Lena Møller på tilsynsrapporten.

  • #10   26. feb Tak for det. smiley

  • #11   26. feb De lavede en udsendelse på dr1 med hende som en af dem de interviewede.

  • #12   26. feb Det er en pudsig trend... jo flere problemer en race har, jo dyrere er den i indkøb smiley
    Det giver ingen mening. Du bruger flere penge ved købet, og du kommer til at bruge flere penge i det lange løb (altså statistisk).
    Hvem gider lige løbe den risiko? Hvem ønsker med vilje at stille sig selv foran et potentielt årelangt forløb med udgifter til udredning og behandling?
    Husk at tjekke prisen på sygeforsikring før valg af en race med særlige udfordringer. Man bliver overrasket. Der kan være en forskel på 5000 kr årligt mellem at forsikre en generelt sund race og en race med store generelle udfordringer. Og det er jo bare i præmien. Dyrlægeregningerne kommer oveni (selvrisiko og alt det forsikringen ikke dækker).

    Bare tanker herfra.


  • #13   26. feb Ville Jeltsin ærligt hellere løbe risikoen med den fra Kolind, hvis det skulle være en af de to.
    I det mindste støtter man ikke en hvalpefabrik på den måde, og dem ved årre har næppe gennemtestede forældre heller.

    Men enig med Malene - det giver ingen mening, at man skal betale ekstra fordi der er ekstra sygdomme at være på vagt overfor


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #14   26. feb Er han ikke død? smiley

    Undskyld smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #15   26. feb Cavalieren er faktisk ikke så meget dyrere at forsikre end fx en eurasier, Malene. Jeg var lige nysgerrig og tjekkede Agria og Dyrekassen.

  • #16   26. feb @Malene .. vi to kan på ingen måde være uenige..
    Min tanker har dog mht prisen været at MÅSKE var forældrene gennemtestede, men jeg aner det ikke..
    vi har at gøre med en ældre dame, luge fyldt 70 hun er SÅ stædig som få omkring køb og race, vil kun have Cavalier ig hanhund ..
    Den sidste kostede også dyrt men hun vil ikke andet ..hendes børn, specielt det ene understøtter hende økonomisk når der brænder på..men har da også sine begrænsninger, han ønsker brændende hans mor får hund igen, der er ingen tvivl om hendes livskvalitet er stærkt forringet uden, ligeledes er jeg ikke i tvivl om hunden vil få et godt hjem og bliver højt elsket.
    Men igen anskaffelses summen er lidt afgørende ..

    Men skal jeg læse jeres viden som at der ikke er sammenhæng mlm pris og en større sikkerhed for en mere sund hund ?


  • #17   26. feb Og 2 ting mere ... igen jeg ville aldrig købe fra sådan et sted, men kan man sætte lighedstegn mlm hvalpefsbrik og syge hunde ? Eller er muligheden måske lige så stor fir at hunden ikke har alt muligt med i den genetiske bagage ?

    Og er det dyrere at sundhedsforsikre en hund af de racer som ikke har stamtavle end en med ? Eller er det kun racer man differentiere på ??

    Jeg har sagt til hende jeg ikke ville købe sådan et sted, ig også at jeg slet ikke dynes man skal støtte opdræt af racer andre lande har set sig nødvendige at lukke ned for, men det er også nemt for mig at sige, vi er jo forskellige, jeg har sagt jeg har mere o det af hundene der jo trods alt er dem der bliver syge og ikke har valgt, men så er svarer bare hundene er jo født ig så er der bare andre der køber dem ..


  • #18   26. feb undskylder der sære stavefejl i forgående indlæg skrev på telefonen ...

    jeg synes det hele er svært, for det første føler jeg mig jo enormt priviligeret, jeg søgte ikke hund nu, men havde da talt med nogen i skottekredse også om det med en voksen, og så bliver jeg kontaktet, og får lov at købe en hund der tilsyneladende er så sund og rask som hunde nu er inden de render ind i noget som alle jo kan ... og så til max 1/3 af hvad jeg skulle give for en hvalp, og så arbejder vi begge og er dermed stillet bedre økonomisk endnu da ... men det gør mig jo ikke til bedre hunde ejer end hende.
    At jeg så personligt synes hun er "for meget" at hun slet ikke kan se sig med anden race kan jeg jo mene om hvad jeg vil, stadig vil hunden få det godt og nærmest ALDRIG være alene, hun går hjemme, bor naturskønt og gider ikke rejse ...
    Det der jo så sker er at specielt sønnen som jo skal have penge op af lommen spørger mig en del, ikke fordi jeg ved så meget men dog mere end ham, og jeg er kritisk og fortæller hvad jeg hører fra andre, men jeg ved jo også at det jeg fortæller ikke er det de gerne vil høre ....

    Min drøm den sidste tid havde været at der dumpede en voksen han frem, en lige ovre lømmel alderen og op til de her 3-3.5 år som Oda er ... men igen ikke en med kendte ting i bagagen, en han fra god kennel der ikke skal være der mere, eller en der ikke kan være ved nuværende ejer mere af gode grunde, ikke af grunde med helbred, eller den ikke kan med børn, eller være alene hvis det skulle blive relevant, er sikker på I ved hvad jeg mener ..
    Jeg tænker jo avlen er så stor at det må findes, men hvor ?



  • #19   26. feb smiley smiley smiley Isabelle, jeg bruger det bare som bandeord. "For Jeltsin da også" smiley
    Ej, det var vist en af de bedre autocorrect smiley


  • #20   26. feb Nogen gange skal man bare lukke øjnene og lade folk gøre hvad de selv vil. Uanset hvor tåbelige det så end er. Man kan sige hvad man mener om det de er igang med og så egentlig ikke ret meget mere. Og så lade være med at gå og have det dårligt over det. Det er jo ikke dit ansvar smiley

  • #21   26. feb @ Mette, ja det gør jeg også, problemet er bare de, som sagt specielt sønnen spørger mig .. jeg har sendt navne på de kenneler som skulle være af de mere seriøse ..
    jeg har sagt flere gange at jeg ikke ved noget om hverken racen eller opdrættere og at det jo er en race med problemer .. jeg kommer ikke til at sige køb den eller den, for sæt den så er en af de uheldige så kan man nemt få ansvar for "du sagde jo...."

    jeg har sagt at jeg aldrig ville købe et sted med ry af hvalpefabrik .. men at man nok kan være heldig mange steder at få en ok hund, og uheldig lige så mange steder .. har også i tidligere hundesnakke sagt jeg overhovedet ikke ville købe en hund andre lande af sundhedsmæssige årssager har taget ud af avl ..


  • #22   26. feb Hvis de ville udvide fra 25-50 hunde, tælles hvalpe så med der?

  • #23   26. feb Isabel - Vildt nok med prisen på forsikring... men måske der så bare er forbehold for tusind ting de ikke dækker smiley

    Frk. Jensen - hvalpe er som regel ud over antal hunde i en tilladelse.


  • #24   26. feb 25 Voksne hunde er mange i sig selv, og så med flere kuld.. Puh ha, 25 burde være mere end nok.

  • #25   26. feb Intet menneske kan tage sig af 25 hundes behov for kontakt, stimuli og træning. Heller ikke med hjælp. Det er så vanvittigt at man kan få godkendt sådan et hundehold.

  • #26   27. feb Karina, de er skam også 2 ansatte ifølge tilsunet. Ikke at det hjælper synderligt på det. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #27   27. feb "Isabel - Vildt nok med prisen på forsikring... men måske der så bare er forbehold for tusind ting de ikke dækker"

    Hos Agria er der ikke forbehold. Hos Dyrekassen er der et hav af forbehold, hvis man vil forsikre en Fransk Bulldog - øjensygdomme, hudsygdomme, allergier mv.
    Mopsen har ingen forbehold - men koster så omkring tre gange så meget som fx en Border eller en Eurasier.
    Airedalen koster det samme som den franske hos Dyrekassen - et par hundrede mere om måneden end fx Border og Eurasier. Gad vide hvorfor. Jeg tænker på Airedale som en sund race.

    - Og ja, jeg blev nysgerrig og har siddet og kigget priser på sygeforsikringer en del smiley

    Det er vildt, at nogen kan få lov til at have så mange hunde i Danmark - og uendelig trist smiley


  • #28   27. feb Isabel - Agria har en hel side med forhold de ikke dækker på specifikke racer i deres generelle vilkår. Jeg faldt over dem sidste dag, i jagten på en ny race (som stadig er en by i Rusland, fordi alt for mange racer er ødelagt gennem de sidste år).

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #29   27. feb Nu er jeg ikke helt sikker på, om jeg kigger på den side, du henviser til, men hvis jeg gør, handler det om specifike racer, der er kendt for at have specifike problemer - fx forskellige "fladnæser". Her tænker jeg, at når man bevidst har avlet på sygdomme, forstår jeg egentlig godt, at forsikringsselskaber ikke vil dække disse, hvis der kommer et behov for behandling - fx en operation, der kan give en Fransk Bulldog eller Mops mulighed for at trække vejret frit.

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #30   27. feb Det værste, der kan ske for en race er, at den bliver meget populær smiley

  • #31   27. feb det kan næppe ske, men tænk hvis fx forsikringsselskaberne på de problematiske racer begyndte at samarbejde med opdrættere der ønsker at rette op og arbejde for det, således at hunde der kom fra bestemte opdrættere der kan dokumentere at seriøst arbejde samt de tests af både forældredyr og hvalpe der er de bedste at lave, at ejere af disse hvalpe så kunne få billigere forsikringer .. det kunne måske rykke noget ..

    @Isabelle, jeg tænker også Airdale som sund smiley


  • #32   27. feb @21: Du kan jo ikke gøre mere end du allerede har gjort bortset fra en ting: sige til sønnen at du ikke vil blandes ind i deres hundekøb.
    Hvordan forsikringsselskaber fastsætter præmien for forskellige racer er ikke altid til at bliv klog på. Det er muligt at der ikke altid er den store forskel i præmierne, men der er sikkert temmelig stor forskel i dækningen på forskellige racer.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #33   27. feb Uanset dækningen - det må være forfærdeligt at få en syg hund, så opfordr sønnen til at undersøge, eventuelt med hjælp fra dig, såvel racer som opdrættere, før han og familien køber hvalp.

    Generelt skal man vist holde sig fra alle bulldogs, hvis man ønsker en sund hund. Disse er ubetinget dyrest at forsikre (sammen med et par andre racer - fx boxer, shar pei og schæfer), hvilket der nok er en årsag til.


  • #34   27. feb der er vi allerede altså mht til at undersøge, eller dvs jeg har ihvertfald viderebragt de kenneler man her på hg har sagt "bedre" for ...



  • #35   1. mar Hanne M..der er jævnlig voksne hunde til salg med stamtavle efter sundhedsundersøgte forældre i reglen flere generationer tilbage… man kikker på Cavalierklubben under hvalpe,der bliver både hvalpe og voksne hunde sat til salg…
    I øvrigt koster alle de sundhedsundersøgelser en del,især fordi de så også skal gentages x3 i hundens levetid og de hunde der ikke klarer det bliver taget ud af avlen…. Så ja en Cavalier koster 12-18000,men det er der altså mange racer der gør og mange fancy blandinger koster endnu mere…


  • #36   1. mar @ Aslan tak for fif, det vil jeg give videre ..

  • #37   15. apr nogle der vil kommentere på denne annonce :
    Hun er polak siger hun til min bekendt hun siger hun har både mor og far men at deres papirer er fra polen

    https://www.guloggratis.dk/annonce/a04dd5ee-e81e-4b9b-bbbf-f397c87b962b

    hun har også CavaPoo annonce ..

    jeg siger de hvalpe er hentet i Polen, men er jo ikke sikker .. hvordan fanden sikrer man sig .. og ja jeg ville ALDRIG købe der, men min bekendt er ikke helt sådan indrettet ...


  • #38   16. apr Jeg vil gerne kommentere…de er billige,de er uden stamtavle,hvorfor mon?forældrene har stamtavle,skriver hun,men de er sandsynligvis ikke sundhedsundersøgt efter danske standarter,som er de højeste i verden,at købe en hvalp derfra svarer til at lege russisk roulette.. de 9000kr de koster kan meget nemt blive uhyggelig dyrere i dyrlægeregninger… der ligger hvalpe efter meget sundhedsundersøgte forældre med stamtavle rundt omkring,de er dyrere,men nok billigere i det lange løb ….det burde også tænde nogle advarselslamper at hun også har cavapoo hvalpe,det er forretning,intet andet….

  • #39   16. apr @ Aslan .. jeg er SÅ enig, hun fortæller til hende der er interesseret at forældrene er med stamtavle og tjekkede for alt muligt/meget men det er sket i Polen hvor hun er fra .. som jeg siger til min bekendt når man læser de 2 annoncer på GG så må hun jo have mindst 2 tæver Cavalier hjemme og en han, da hun siger hun har både han og tæve til cavalier, og man må formode mindst og mor til Cavapoo, for da hvalpene jo er til salg på samme tid kan det jo ikke være samme mor smiley
    Jeg er så lidt nysgerrig på hvor mange hun har af hver, hvis hun nu kun TILFÆLDIGVIS har en eller tilbage af hver så er det min, og det er det i forvejen formodning at det simpelthen er hvalpe der kommer med herop fra Polen ...
    Og som jeg siger til min bekendt de papirer hun får at se på forældredyr, jamen er det så overhovedet de forældredyr som hvalpen er fra ..
    Der er så meget der stinker ..

    Jeg har bare SÅ ondt af min bekendt, på den ene side er hun fuldstændig firkantet og stædig hun vil KUN have cavalier, det skal være en han, en hvalp og den der med 3 farver, det kan man mene om hvad man vil jeg synes jo når man savner hund i sin hverdag, og hunden vil få det SÅ godt så burde man kunne finde andet når nu man på INGEN måde kan give det en Cavalier af godt dansk opdræt koster ..


  • #40   16. apr og så vil jeg dertil sige at jeg har rigtig svært ved lige med den race at sige til hende at hun SKAL købe en af dem der fx står til 16-18.000 kr for så er hun sikker på ikke at få en der har alle de svagheder den race nu har, for det er jo også langt fra sikkert ...

  • #41   16. apr Jeg forstår simpelthen ikke problemet, vil man ikke betale prisen må man jo købe noget andet, 16-18000 er i min verden ikke ret meget at betale for en hvalp med gennem undersøgte forældre og hvor der er tænkt på hvilke hunde som passer sammen!
    Så mit svar til din bekendte ville være, jeg kan kun anbefale at købe en hvalp fra den og den opdrætter, vil du ikke det, så vil jeg ikke råde dig, det andet har jeg ikke forstand på!


  • #42   16. apr har sagt jeg ikke ville købe den slags opdræt ... og ja som jeg skriver, og det kan man mene om hvad man vil, jeg er jo ikke uenig, men hun er en ældre dame og meget stædig, vil kun havde det jeg skriver og har ikke så mange penge, reelt er det en af sønnerne der tilbyder nogle penge til købet ...
    Derfor kan jeg, uanset jeg synes hun er alt for stædig godt synes det er trist man skal have så mange penge for at få den hund man drømmer om .. omvendt forstår jeg jo også opdrættere .. så jeg er på Både Og i den her sag ...

    jeg har forsøgt med alle mulige andre hunde, og jeg har sagt til sønnen at imo er det ikke en hund hun vil have, men Valdemar, som den forrige hund hed ... har sagt til hende at det jo altså ikke er den hun får, "ja ja det ved jeg " siger hund, og så når vi kigger siger "åh den der vil jeg gerne have den ligner Valdemar" ...



  • #43   16. apr men grunden til jeg spørger her er jo at nogen kender folk herinde de helt specifikke der annoncerer hvalpe, og er der noget på den person der er mere konkret så kan jeg fortælle hende det, og på den måde har jeg før fået hende væk fra dårlige opdræt ..

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #44   16. apr Det er godt nok en underlig annonce. Hvornår er den fra? Er den græsplæne ikke lige lovlig frodig for årstiden?

    "forældrene har gennemgået genetiske tests" OK - for hvad?

    "På afrejsedagen bliver hvalpene: ormekur, vaccineret, får chip og bliver tjekket af en dyrlæge." På afrejsedagen? smiley

    "nyt eje blive forsynet med regelmæssige billeder af hvalpen" smiley

    Det er næppe en dansktalende, der sælger hvalpene. Spørgsmålet er, om det er danske hvalpe.


  • #45   16. apr #44 ... Isabelle... Der står at sælger er Polak . ( måske er hun så ikke helt dansktalende smiley )
    Sommetider glemmer du at læse alt hvad der står ..... der står også om hvalpenes forældre ... Læs igen . smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #46   16. apr Hvor står det?


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #47   16. apr Jeg har fundet det med polak smiley

  • #48   16. apr #47 ... Isabelle .... så fandt du vel også , at hvalpe og forældre til hvalpene stadig er i Polen ? ... og at begge forældre har stamtavle --- > men ikke hvalpene . ? ... smiley smiley ...... ( se også link længere oppe )

    https://www.guloggratis.dk/annonce/a04dd5ee-e81e-4b9b-bbbf-f397c87b962b


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #49   16. apr MEGET sjov dame, hende Nittib smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #50   16. apr Havde min mor levet OG været mig, var hun kommet med følgende remse:

    Gør nar du bare,
    ingen penge har vi nok af,
    og nyt tøj HAR vi haft.

    smiley


  • #51   16. apr #50 ... Isabelle ... Din mor var en sød ... rar ... og fornuftig dame ... smiley ---> ( men striks )

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #52   16. apr Hun var firkantet rund - eller omvendt smiley

  • #53   16. apr Hanne M .... Der er ikke andet for end at evt. køber af hvalp .... rejser en tur til Polen , og ved selvsyn ser på hvalpene og forældre ( og forældres stamtavler ) ....


    Ja ... Jeg ved godt det måske er helt umuligt at gøre og et dumt råd .

    Eller også må hun tage chancen ----> og måske alligevel får en lækker ... rask og smuk Cavalier . smiley ....................... Man KAN altså også godt få sunde ... raske hunde i Polen smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #54   16. apr Hvorfor skal hvalpekøber rejse til Polen, Nittib? Såvidt jeg kan læse mig til ( smiley ) er såvel hvalpe som forældre i Danmark, men forældrenes papirer er i Polen.

    "Hun er polak siger hun til min bekendt hun siger hun har både mor og far men at deres papirer er fra polen"


  • #55   16. apr #54 ... Isabelle ... Hvor står der at forældre og hvalpe er i Dk ... der står har dem " hjemme " ... men " hjemme kan da også være i Polen. ----> da hun selv er Polak ?

    Men hvis både hvalpe og forældre er i DK ... Så kan man vel besøge dem i Vejle ?? .... og se både hvalpe og forældre der ?

    Der står ingen steder hvor gamle hvalpene er .... ( er de små / eller evt. nyfødte , kan man vel hurtigt se hvem moderen er ?

    PS: .... umiddelbart er annoncen sat på G og G i Søndags


  • #56   16. apr hvalpene er angiveligt i Vejle .. men ejer er polak og det hun fortæller min bekendt er at hun når hun alligevel tager hjem og besøger familie har haft hundene med, altså de voksne og så ses de af dyrlæge i Polen da det er meget billigere end i DK ..

    Ordlyden er næsten den samme i den ann. vedkommende har om Cavapoo hvalpe ..




  • #57   16. apr #56 ... Hanne M .... så kan jeg ikke se problemet ... Hun kan køre en tur til Vejle ... se hvalpene og moderen ... se forældrenes stamtavle og se hvad de er undersøgt for ....

    Man har jo aldrig garanti for om alle Cavalier er sunde ... nogen er heldigvis .. ( mine var heldigvis begge 2 sunde og raske ... og andre er ikke .

    Jeg turde godt tage chancen og købe en hvalp i Vejle ... hvis både hvalpe og moderen er der ? og man kan se papirerne på forældrene. smiley
    PS : ... Man kan også købe en Cavalier til 20.000 med stamtavle i DKK ... som er / bliver syg.


  • #58   16. apr enig garantien er der aldrig ..

    Papirerne er på polsk har hun fået af vide .. efter hvad jeg forstod er der 1 eller 2 hvalpe tilbage, men hvem ved om det ER moderen hvis der er en cavalier tæve tilstede ?
    Men ja tænker man skal køre dertil, det har jeg også foreslået


  • #59   16. apr #58 ... Hanne M .... hvis hvalpene er små ... altså SMÅ .... kan man vel se om moderen har mælk og hvalpene dier .. ?? smiley
    Hvis hvalpene er 6-8 uger er det måske lidt svært .... Meeen .. hmmm .. Jeg turde godt ... men jeg er måske også lidt underlig ... smiley

    PS: .... men jeg ville heller aldrig give 18-20.000 for en Cavalier.


  • #60   16. apr Jeg synes nu også 16-18.000 er rigtig mange penge for en hund uanset om man er pensionist eller ej.

    Men hvis det er hvad et ordentligt opdrætter eksemplar af racen koster, så er det jo sådan det er. Jeg ville ikke købe fra en annonce ala den der er vist her.
    Men man kunne jo i stedet undersøge mulighederne for en omplaceringshund - cavalier er ikke en sjælden race, så der må da i ny og næ findes nogen der mangler nyt hjem?

    For mig er der en grænse for, hvad jeg kan og vil betale for en hund, så med den himmelflugt priserne har taget de seneste år, er det ikke utænkeligt, at næste hund bliver en omplacering - evt en fra et internat.
    Med mindre jeg da til den tid synes nogen af jagtracerne er noget for mig. Sjovt nok stikker priserne tilsyneladende aldrig helt af for en fornuftig FT spaniel o.l.


  • #61   16. apr Og en tur til Vejle er da fin nok, men dels er alt det du skriver præcis det hundehandlerne typisk siger, og dels ville jeg sætte spørgsmål ved, om damen rent faktisk kan spotte de ting, der bør få advarselslamperne til at blinke... jeg tror mere på "nåååh hvor er de søde" og vupti, så er der købt hvalp.

  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 304
    #62   16. apr 60#
    Har bekendte, der gav 18.000 for en Cavalier omplacering under corona.


  • #63   16. apr @ Micehlle jeg er helt enig .. har jo selv Oda der er genbrugshund og helt fantastisk .. men damen vil have hvalp, jeg har opgivet at komme igennem med fornuft på nogen plan, hun fortjener hund, og den vil få det godt og så må det jo gå som det går .. I ved havde hun nu gået på kompromis med sine ønsker og det så alligevel gik galt med fx sygdom så vd jeg godt hvor træls det bliver, så nu må hun gå efter det hun vil, hvalp, tricolor og hanhund, Cavalier og så må vi håbe den ikke kommer til at koste hende hvad den forrige gjorde . den havde kløe, noget med hjerter og et eller andet hvor en operation kostede 13.000... om det bliver den i Vejle må tiden vise ..

  • #64   16. apr Du kan jo heller ikke styre, hvad andre hør, højst komme med en advarsel, og så må det gå som det går. Det er bare så frustrerende, for vi kommer jo aldrig hundehandlere og hvalpefabrikker til livs, når folk køber der, selv når de er informeret om, at det her lyder altså ikke godt.

  • #65   16. apr nej det er træls .. og man sidder jo i en følelsesmæssig fælde, jeg kan jo også godt tænke, den lille hvalp hvor end den så er fra fortjener jo også en chance for et godt liv, men det er jo skruen uden ende ...

    læste jo inde på Gul og Gratis i går og fik da en gedignt chok over alle de annoncer, hvad sker med alle de hvalpe, altså ikke kun Cavalier, men alle de hvalpe, de kan da ikke bliver solgt alle ... blev ret trist ...
    Det burde været et reguleret erhverv at opdrætte dyr ..


  • #66   17. apr Altså - når en blanding på DBA ml. Dansk/Svensk, Fransk bulldog og Cavalier koster 12.500 - så synes jeg jo, at 18.000 for en renracet af sunde forældre er yderst rimeligt!! smiley

  • #67   17. apr @ Karina .. ja det er helt hen i vejret jeg fatter ikke hvad der er sket i den der verden ... men hende der, der har den cavalier har jo også annonce om Cavapoo til TYVE-TUSINDE ..

    nu kører vi derned i dag, jeg har sagt til veninden at jeg forventer at møde 2 cavalier tæver eftersom hun annoncerer hhv rene og cavapoo og de jo altså imo IKKE kan have samme mor ...


  • #68   17. apr Godt at du tager med Hanne!!!

  • #69   17. apr ja, men jeg siger kun hvad jeg ser ... jeg skal ikke ind som en slags beslutning, man kan så nemt komme i klemme og jeg skal ikke have senere at "det var dig der var skyld i jeg ikke fik den hund" eller " det var dig der sagde det var ok, og nu er den syg" hun kommer 100% til selv at tage beslutningen ..

    men jeg ser, siger og spørger .. og så er jeg spændt på hvad der er af papirer på fx chip om der er fra dansk dyrlæge .. det skal der vel være


  • #70   17. apr Ja, hvalpene er vel født her? Så bør der være danske sundhedsbog og chip smiley

  • #71   17. apr Det skal jo være fra en dansk dyrlæge - hvis de er født her, som angivet, kan de jo ikke frit fragtes til Polen uden papirer og vacciner for atblive ordnet af en dyrlæge der.

  • #72   17. apr Man må ikke køre gennem Tyskland med hunde som ikke er rabiesvaccinerede, dvs. hvalpene skal være 12 uger + 21 dage, før de må befinde sig i Tyskland, det gælder også transit i lufthavne.

    Så er der polske dyrlægepapirer på hvalpene eller er de chippede i Polen har de under alle omstændigheder været fragtet ulovligt gennem Tyskland


  • #73   17. apr der er danske dyrlæge papirer på hvalpen, sundhedsbog, chip og vaccinationer ... den bor nu ikke længere i Vejle ... jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, men mor var der ikke, forklaringen var at den var hos opdrætters mor som angiveligt også avler og det var fordi hvalpene som i søndags var 14 uger gamle var for meget efter hende og ville ammes.. så hun var sendt på ferie .. der havde været 8 hvalpe, i dag var der 2 tilbage, sammen med andre hunde som også boede der, en Cavapoo, og en Yorkshire Terrier .. hundene virkede alle, hvalpe som voksne pæne, glade, velnærede og nysgerrige ...
    På den ene side er det ikke hvad jeg har mødt hos de opdrættere vi har haft hund fra, på den anden side virkede det faktisk pænt og ordentligt og er sikker på det ikke er en opdrætter der fx lige forsvinder, det var iet vældigt pænt hus i en forstad til Vejle ..


  • #74   17. apr Ja der er jo altid en bortforklaring på hvorfor moderen ikke liiige var der …fred være med det… der kan sagtens være fup og fidus i vældig pæne huse i en forstad til vejle eller en anden by som der var i en forstad til en anden by hvor de solgte importerede franske bulldogs frisk importerede østfra…

  • #75   17. apr tja ... der var trods alt dansk sundhedsbog med fødselsdato, vaccinationer og chip .. men ja det er ikke min hund .. nu er ny ejer glad, og ja som sagt var det intet sølle over hvalpen .. den virkede og virker som en tryg, nysgerrig energi bombe .. da vi kom tilbage med den kom der 2 børnebørn og de fik af hvalpen en kærlig modtagelse ... når nu det ikke kunne blive anderledes, og jeg ville ikke stå inde for at hvalpene til 16-18.000 igennem livet med sikkerhed ville være sundere hunde, det kan jeg ikke, så var mit fokus på hvordan hvalpen ellers var ...

Kommentér på:
Cavalier

Annonce