{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Hvid" løbetid
  • #1   26. feb Den ene af mine tæver havde hvide løbetider næsten hver gang, hun har fået 3 kuld hvalpe så det kan sagtens lade sig gøre.
    Løbetiden er som almindelige, tæven hæver og når hun er højløbsk kommer der lidt gulligt udflåd, opførsel som ved en almindelig løbetid.eneste forskel er at der ikke ses blod


  • #2   26. feb Rosa havde en hvid løbetid som den første. Jeg opdagede det fordi vi mødte en fremmed hanhund der pludselig var meget interesseret, og rigtigt nok hævede hun lidt op, dog ikke nær så meget som ved anden løbetid. Hun blev steriliseret efterfølgende, så jeg oplevede det kun den ene gang. Hun blødte så heller ikke ret meget anden gang, og udover at blive lidt hævet, mindes jeg heller ikke at hun var specielt påvirket. Lucky var 100% ligeglad (og kastreret) så han var ingen hjælp.

  • #3   26. feb ok .. nu kom Oda jo dumpende og jeg kender ikke hendes "normal", men opdrætter sagde hun mente hun skulle i løb i Januar ... det har hun ikke været ... MEN da Oda kom var hun kortvarigt ret legesyg, gad bolde, kong andet der skulle ruskes til døde det gik over nærmest "ok hvor kan vi trække hende op "
    Vi forklarede det med at hun nok kom ud på noget længere ture end normalt, vi går dagligt 2 små ture, og så en der typisk er 4.5-5.5 km .. og så flytningen ..

    Hun trænger MEGA til at trimmes og her forleden havde hun måske haft lift tyndere afføring, jeg synes hun havde ret megen stiv pels så jeg tog en maskintrimmer for at få de der stive hårtotter væk, jeg fandt så at pelsen også var klistret sammen nede ved skeden, jeg trimmede de væk og har kigget, holdt øje mm, men hun virker ikke syg på nogen måde, og nu her den sidste uges tid gider hun faktisk lege igen ..

    Og så var det at den poppede om om hun kan have haft et hvid løbetid med MEGEN lidt udflåd, altså som i jeg jo ikke har opdaget en meter ... eller har hun mon haft en form for skedekatar, evt grundet sne og kulde som så er gåët i sig selv igen ?
    Der er ikke sekret, snask eller noget nu ved skede indgangen ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #4   26. feb Kenia har muligvis haft sådan en løbetid, siden hun tidligere har været i løb rimelig regelmæssigt men pt. ikke har blødt synligt (for mig) siden marts 23.

  • #5   26. feb har lige fået af vide at hendes sidste kendte løb var 7/7-2023 ... så snart 8 måneder ..

  • #6   26. feb Mine tæver bløder så meget, at det ligner jeg har slagtet en kylling indendørs, så der er ingen personlig erfaring at hente, men jeg kender andre med hvid løbetid. Her må man holde øje med om vagina hæver op eller om hanhunde fatter særlig interesse.
    Få tæver har hvide løbetider altid. Nogle er bare gode til at rengøre sig selv. De fleste går i alm løb efter en eller to hvide løbetider i starten, hvor cyklus kan være uregelmæssig.
    Det kan være race- eller linjebestemt om tæver går 6, 9 eller 12 mdr mellem løbetider. Alt mellem ca. 5-12 mdr er normalt.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #7   27. feb Egentlig tror jeg ikke, at Kenia har været i løbetid siden marts 23. Hun har ikke været hævet, og der har ikke været ekstraordinær interesse fra hanhunde.




  • #8   27. feb jeg har ikke holdt øje med hævelse, vi møder ikke så mange intakte hanhunde, men der har været et par stk på et tidspunkt der da gerne ville snuse ekstra, men igen ikke så meget så jeg tænkte andet, nå hun skal nok snart i løb ..
    Hun har ikke slikket sig ekstra, og ved ikke hvordan hun er til renholdelsen, hos opdrætter havde de bukser på ..
    Jeg føler mig også som en idiot for da jeg var i gang med at fjerne det stive pels bagpå så var det at jeg bare så nå der er også en og det synes jeg faktisk nu jeg tænker tilbage, en ordentlig stiv klump, tror først jeg tænkte det var en af de der "burrer" der godt og grundigt havde filtret en del pels sammen, men det var det ikke, det virkede mere som om der var kommet noget klistret på en gang, eller over kort tid og så var pelsen blevet stiv ... jeg klippede det jo bare af, og så har jeg holdt øje, der kommer ikke mere, og hun ser ikke hævet ud ..

    men hvad siger I mht til at jeg synes hun var mere træg og så nu leger en del mere igen ..


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #9   27. feb Jeg vil sige, at du skal sige "pyt" smiley Hvis der ikke er tegn på, at noget er galt, er der formodentlig ikke noget galt. Uregelmæssigheder er ikke så helt sjældne.

  • #10   27. feb har lige vasket hende og kigget godt efter, alt ser fint rent ud, ingen flåd .. er bare helt ude af trit med intakt tæve, de 3 sidste er blevet steriliserede af forskellige årssager .

    ja må se an, går med tanken om sterilisation via kikkert operation da vi jo gerne vil rejse med hende og jeg gerne vil undgå underlivsbetændelse, forebyggelsen i sterilisation for brystcancer kan jeg desværre ikke nå at få med ... men i givet fald skal det jo helst være midt mlm 2 løbetider ... har ikke helt besluttet mig ...


  • #11   27. feb Det er altså ikke kun plusser ved sterilisation, det kan give en del negative bivirkninger.
    I mine øjne burde det også være forbudt her i Danmark at operere på sunde og raske hunde.
    Kan man ikke leve med løbetider, så må man lade være med at anskaffe sig en tæve.


  • #12   27. feb @ Anni det er du helt og holdent i din fulde ret til at mene ....

    jeg har læst meget op omkring sterilisation .
    Jeg har fået tæver steriliseret grundet sygdom, den ene desværre i forbindelse med netop udvikling af brystcancer, den anden fordi hun gik i total depression agtig tilstand i 2-3 måneder omkring løbetider, hun blev derefter en glad hund i stabil humør hele tiden ... 1 valgte jeg at få steriliseret netop for at få den præventive gevinst i forhold til brystcancer og så ja gælder det jo for dem alle at de undgår livmoderbetændelse hvilket 20-25 % af intakte ældre tæver får og dette nogle gange så pludseligt at deres liv ikke står til at redde ..

    Så ja de er nok raske nogle af dem når man vælger det, men man foretager en afvejning og for mig betyder de fremtidige mulige sygdomme også noget...

    jeg kender til der kan være pelsproblematik, og inkontinens . det første har jeg oplevet i mindre grad hvilket kan løses ved hyppigere trim, det andet har jeg aldrig oplevet .


  • #13   6. mar så kom hende Oda i løbetid, i weekenden begyndte hun at bløde ret pænt .. jeg kan ikke huske meget om løbetider, andet end de "farlige" dage er omkring 9-12 dagen, og det varer ca 3 uger, er det ikke korrekt ?

    Men hvor mange dage bløder de en del, bare sådan ca ?

    Det er kun lidt træls ifht der hvor hun sover, ellers holder hun sig ok ren trods hun var vant til bukser hos opdrætter, jeg har pt valgt dem fra for lige at se hvordan det går ..


  • #14   6. mar Man kan ikke være sikker på at de er højløbske omkring dag 9-12.

    Mine tæver svinger individuelt fra at have ægløsning på dag 7 helt hen til dag 23.

    Hende som har omkring dag 7, bløder kraftigt 6-7 dage, hende der først har omkring dag 23 bløder kraftigt i 16-17 dage.

    Intervallet mellem deres løbetider svinger fra 6 til 14 måneder og det er også meget varierende hvor meget de hæver bagtil, Daisy har bavianrøv, når hun er højløbsk, Tilla skal man kende for at de, at hun er en smule hævet bag


  • #15   6. mar tak ... holder øje og gør mig mine erfaringer smiley

Kommentér på:
"Hvid" løbetid

Annonce