{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

retriever led {{forumTopicSubject}}

hvad ville I give en Goiden R der bliver 10 år denne måned og som er begyndt at være lidt stiv i det ... vi passer hende og fredag og i går gik vi ca 5 km begge dage, så i aftes haltede hun lidt på det en bagben når hun skulle op og i gang ... det er væk igen i dag og hun er vist ikke vant til at gå så langt ret ofte ..
Jeg har tidligere sagt til ejer at han burde give noget til leddene .. nu vil jeg så prøve igen, MEN kan man overhovedet få en effekt nu hun er den alder og hvis hvad er så godt ...
Og skyd ikke budbringeren mig, men jeg ved det ikke skal være noget der koster kassen ... så bliver det ihvertfald ikke til noget ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  retriever led
  • #1   17. mar Når først skaden er sket, er det for sent med forebyggende tilskud.
    En hund, der halter, har smerter. Dyrlægen kan udskrive medicin som smertedækker, fx previcox. Et tilskud, der "smører leddene" er også en god ide. Dyrlægen kan vejlede nærmere.

    Jeg giver mine hunde tilskud hele livet. C-vitamin frem til halvandet år, og derfra ledtilskud.
    Jeg har netop haft Kida på 10 år i røntgen grundet ondt i et forben, og dyrlægerne havde hendes billeder med på konference fordi samtlige led lignede noget på en 3-årig hund. De var meget overraskede. Kida er brugt aktivt og har desuden haft to kuld hvalpe, så man kunne forvente slitage. Det var der på ingen måde. Så tilskud virker smiley


  • #2   17. mar jeg ved ikke om det er det samme, hun halter ikke, jeg vil sammenligne det med mig der er stiv i leddene når jeg skal op og i gang og som så lige i den proces med at komme i gang trækker lidt på det ene ben fx og som er mere stiv i det fx i gang op af trapper ..

    men jeg tænkte det godt ...


  • #3   17. mar Jeg ville ikke begynde at give alt muligt når det ikke var min egen hund smiley


  • #4   17. mar Moveflex (menneskeudgave billig) eller flexadin Advanced og evt previcox.

  • SC
    SC Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 13
    #5   17. mar Flexadin Advanced og en god omega 3 olie (ikke det billige skrammel lave til hunde, men høj kvalitet til mennesker, gerne et mærke der testes af tredjepartslaboratorier, ellers kan det næsten være lige meget).
    Kan evt. også overveje cartrophenindsprøjtninger.

    Som udgangspunkt kan der ikke gøres noget helt vildt efter gigten (eller hvad det nu end måtte være) er opstået, men det kommer rigtig meget an på hvor slemt det er. Er det mild halthed som gøres værre af meget motion, kan f.eks. flexadin altså godt gøre en forskel. Problemet opstår, når man venter til sidst øjeblik og hunden er stokhalt efter 5 minutters gang, og det er der desværre rigtig mange der gør. Så er der kun smertestillende tilbage.

    Min ældste er 12. Hun får cartrophen og flexadin. Får hun ikke disse i en periode, bliver hun halt efter længere gåture/meget løb. Det har vi selvfølgelig ikke 'testet' så meget, men et par gange er der vi løbet tør/har ikke fået bestilt tid ved dyrlægen i tide. Vi startede først op på det da hun var 7-8 år, og det har helt klart gjort en forskel.


  • #6   17. mar @Pernille, nej det er heller ikke mig der vil give det, jeg vil fortælle ejer om det smiley

    jeg giver rådene videre ..


  • #7   18. mar Til en hest med problemer, anbefalede dyrlægen at give hyben og djævleklo.



Kommentér på:
retriever led

Annonce