{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Lugt, løbetid {{forumTopicSubject}}

Min bette pigevuf er højst sandsynligt ved at gå i løbetid.
Hun tisser meget og det passer godt med kalenderen.
Men jeg synes hun lugter? Sådan lidt klamt sødligt og jern-agtig. Ved godt der er jern i blod. Har læst det er normalt men hvor meget er normalt? Nu er jeg også noget sart og har en fin lugtesans


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lugt, løbetid
  • #1   9. apr Jeg mindes at både Asta og Hera lugtede op til løbetid.

  • #2   9. apr Oda har lige været i løb og ja synes også det lugtede som du beskriver, det er så ikke noget der generer mig ..

    jeg ved der er nogen der giver nogle tabletter også så hunden ikke dufter så meget overfor hanhunde, men ved ikke om de virker

    https://vistruphus.dk/klorofyl-naturens-detox


  • #3   9. apr Nogle tæver direkte stinker. Vores ene tæve stank af rådne fisk jo længere hen i læbetiden hun kom. Det er naturligt nok og hun fejlede ikke noget. Hun fik dog fjernet motoren da hun ikke skal have hvalpe, og vi ville undgå spændinger tæverne imellem. Det har virket efter hensigten. Og vi er fri for stanken af døde fisk.

  • #4   10. apr Du kan vaske/skylle hende bagi hver dag,det mindsker duften… Klofyl tabletter virker også,det tager en del af duften også overfor hanhunde…jeg jar med succes set det brugt til udstilling,hvor tæven havde fået Klofyl i nogle dage,,blevet vasket til udstilling og klappet bagi med lidt parfume…. Jeg har set de højløbske tæver gå ubemærket forbi adskillige telte med hanhunde..så jo det virker

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.468
    #5   10. apr Jeg ville godt nok aldrig putte parfume på en hund - ikke bruge potentielt allergifremkaldende stoffer til mennesker på hunde.
    JA, der kan gerne være en intensiv "duft" nogle dage et par gange om året. Det må man så leve med, hvis man har en tæve smiley


  • #6   10. apr Det lever vi med, det var mere om det var normalt smiley min første gang med en ikke-steril tæve. Jeg kan dog ikke se blod endnu men hun skulle også være god til at holde sig ren. Planen er også at hun skal steriliseres

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.468
    #7   10. apr Nogle tæver har en kraftigere odeur under løbetid end andre. Jeg vil sige, at jeg fx er glad for, at min Lina ikke havde hang til at sove i min seng............................. smiley smiley Jeg er også helt tilfreds med, at Vilma ikke lægger sig HELT oppe i hovedenden af min seng. Hun udsender noget kraftigere løbetids"dufte" end Kenia, der ynder at lægge sig ganske tæt på mit hoved - inkl. næse smiley

  • #8   10. apr Mimi lugtede ikke rigtig i løbetiden. Men jeg foretrækker jo hanhunde, så jeg har ikke ret meget erfaring.

  • #9   10. apr Som sagt er det meget forskelligt hvor meget de lugter. Jeg har haft en 'stinkbombe' og en man nærmest ikke kunne lugte (den/de løbetider de har fået inden de blev steriliserede smiley ). Penny havde kæmpe 'aberøv' nærmest fra dag 1, som tydeligvis generede hende vildt meget, men hun holdt sig fint ren og lugtede nærmest ikke.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.468
    #10   10. apr Godt udtryk - "aberøv". Jeg kan næsten blive lidt pinligt berørt over at følges med Vilma i løbetid - kalder hendes "udstilling" for "bavianbagdel" smiley
    Det er lidt sjovt så kæmpe stor forskel der er også på dette felt. Selv i løbetid har Kenia bare sådan en lille bitte diskret "dut", ingen kan se, medmindre man sådan leder smiley


  • #11   10. apr Altså.. Yrsa vil gerne dele hovedpude.. hun er så gået med til at lægge sig i smørhullet smiley

  • #12   11. apr Jeg ville holde igen med at vaske tæven dernede flere gange i perioden, der er en pH balance som skal opretholdes. Det kan ikke være godt at påvirke den for meget.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 10 Svar: 1.468
    #13   11. apr Tæven skal også helst (lære at) holde sig selv ren. Det gør hun ikke, hvis man vasker hende.


Kommentér på:
Lugt, løbetid

Annonce