{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

LØSE HUNDE - HVOR SNOR ER PÅBUDT!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, som I nok kan høre på overskriften er jeg godt træt af alle de imbeciler som render rundt i parker her i Kbh med løse hunde, skaltende og valtende, hvor snor er påbudt.

Hvordan kan det være så svært at tage snor på sin hund - og derved hensyn til andre mennesker?

Jeg har nu adskillige gange oplevet, at blive overrendt af løse hunde - Hvor ejeren kalder og kalder. Siger det ligesom ikke ejeren lidt om, at denne hund ikke skal være løs, da den ikke kommer hver gang der kaldes?

Hvordan kan det være at jeg skal snige mig rundt i parken af frygt for at møde en hund, som ikke lige bryder sig om min hund og derfor er ude på ballade?

Er det så svært at gå i en hundeskov hvis man ønsker at have løse hunde? Hvorfor skal jeg 'jages på flugt' fordi jeg går i en park med min hund i snor hvor snor netop er påbudt?

Igen i dag blev jeg mødt af en ejer og dennes hund, en terrier blanding, som var ude på ballade og naturligvis løs. Kunne hun kalde den til sig- nej! Prøvede jeg at gå pænt forbi med flere meters afstand- ja! Hjalp det - nej!

Og da jeg bad hende om at tage sin hund i snor fremover, da den ikke var venlig over for alle hunde (- hvilket jeg kunne konstatere efter den havde været henne ved min og var begyndt at knurre og snerre)-begyndte hun at tale meget nedladende til mig, efter jeg havde sagt til hende, at det var en park hvor snor var påbudt.

Gudhjælpemej om jeg ikke fik at vide 'at hun godt vidste hvad jeg var for en, som ikke havde noget mellem ørene og så måtte det være fordi jeg havde en kamphund' og om 'jeg var bange siden jeg sagde som jeg gjorde'.
Og så vrængede hun ellers af mig!!

Fortalte hende så, at det var hendes ansvar at have sin hund i snor, at hun på ingen måde kendte noget som helst til mig som person og at jeg ikke ønskede at min hund skulle komme noget til.

Kan det virkelig passe, at man som ansvarlig hundeejer der ønsker at lufte sin hund på lige fod med andre, skal finde sig i at blive overfuset verbalt af en voksen kvinde i 30erne fordi man beder hende om at tage snor på sin hund, da hun ikke 100% kan kalde den til sig?

Jeg vælger jo netop ikke at gå i en hundeskov med løse hunde overalt og slippe min hund fri, da jeg godt ved jeg har en hanhund i sin bedste alder med terrierblod i årene, hvilket er lig med en stærk psyke, som ikke finder sig i hvad som helst fra jævnaldrende hanhunde,som også gerne vil sætte sig på et givent territorie. For det handler det om i denne alder og særligt for hanhunde.

Jeg går ture hvor snor er påbudt, da jeg derved går ud fra at alle hunde er i snor incl min egen, så vi ejere selv kan fra-og tilvælge hvem vores hunde skal møde.

Jeg er ikke interesseret i at min hund skal domineres af en fremmed hanhund, da han naturligvis ikke vil finde sig i det. Jeg har ikke lyst til at udsætte min hund for en ubehagelig oplevelse, som muligvis vil påvirke han ellers sunde tilgang til andre hunde.

Synes det er noget SÅ egoistisk, bare at lukke øjene og se unuanceret på sin hund!!

- Ligemeget hvilken race hund man nu engang har valgt sig, burde så ikke være sådan at man kunne tage hensyn til hinanden?

Jeg er godt klar over ikke alle er lige begejstrede for den race min hund nu engang er og derfor gør jeg en stor del ud af, at have snor på ham, bede ham om at sætte sig ned hvis andre skal passere os, i det hele taget være så hensynsfuld, som muligt.

Kan det virkeligt være så svært at tage hensyn til andre end sig selv?

Det er som sagt ikke første gang, at de med løse hunde har bevist, at de ikke formår at have 100% kontrol over deres hund.

Sidst var det en stor Dogue de Bordeaux, som nåede helt hen til min hund og 'humpede' min hund bagfra inden jeg fik den væk, her prøvede jeg at undgå den ved at gå den anden vej, men ejeren var så gumpetung, at hunden allerede var 10 M fra os og ejeren 10 M fra hunden, inden ejeren overhovedet begyndte at gå over mod sin hund - Og da han endelig når frem er hans kommentar 'det plejer den aldrig at gøre' !!!!
Nej, men det gjorde den så og det er heller ikke en race, som lader sig kue! Hvorfor skal jeg være nevøs for at den eventuelt havde sat tænderne i min hund, hvis han havde reageret med andet end blot at knurre for at fortælle, at det ville han ikke have.
Har efterfølgende set ejeren og hunden adskillige gange - altid uden snor.

Forinden DDB'en var det en stor Labrador-han, som kom spurtende mod os, ejeren kaldte adskillige gange på den. Den nåede at tilbagelægge 50 meter, men drejede så af og vendte om 10 meter fra os.

Og der har været adskillige andre episoder.

Synes det er for galt.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LØSE HUNDE - HVOR SNOR ER PÅBUDT!!!
  • #1   15. dec 2007 Velkommen i klubben, jeg er også dødtræt af de løse hunde. Jeg går på Amager strand for der er også snoretvang, men hjælper det? Selvom polititet i øjeblikket kører razzia på løse hunde på stranden, hjælper det ikke. Jeg har en gammel hund der ikke kan fordrage andre hunde, og derfor vælger jeg ligesom dig, at gå steder hvor hunde skal have snor på. Meen ak det kan være det samme for de render løse , og igen kan ejeren ikke kalde dem til sig. Jeg er dødtræt af, at skulle forsvare mine to hunde mod de løse hunde, og ind imellem bider min gamle hund altså. Og så er det pludselig min hund der er aggressiv.
    Vi må konstatere der er ingen respekt for os der har snor på hunden


  • #3   15. dec 2007 i en park forstå jeg jer...
    Men har INGEN forståëlse når man tager sin hund ud i en alm skov...
    hvorfor de skal gå i snor der??
    det er mig stadig en gåde!!!
    Men i en park, der har jeg forståelse


  • #4   15. dec 2007 Nicki- Hvorfor kan du ik forstå de skal holdes i snor i skoven? I mine øjne er der da ingen forskel på skoven og en park.
    Det er jo b.la pga dyrene


  • #5   15. dec 2007 Jeg går aldrig steder som en hundeskov, hvor mange hunde er løse. Jeg VED at Lotus er en rejekælling og at Blackie ikke er voldsomt glad for andre hanhunde, så for at hverken mine hunde eller andre hunde skal komme til skade, holder jeg mig til steder, hvor mine hunde kan rende løs (alene) og uden at møde andre eller genere andre. Det er ganske almindelig god opdregelse og hensyntagen til andre mennesker efter MIN terminologi. MEN vi har et problem med en hanhund, som bor her i byen. Det er en stor blanding, meget sød. Men han er voldsom og forstår ikke når Blackie ikke vil snakke med ham. Den hund er ALDRIG i snor. De har ikke engang en snor med!!! Det kan virkelig bringe mit p** i kog. Jeg står der med 2 store stærke hunde og skal næsten slås for at holde den anden hund væk. Og ejeren siger: "jamen, så må vores hund bare lære at holde sig væk, hvis han får et hak". Jo tak, men jeg er IKKE interesseret i at mine hunde skal slås, fordi han ikke kan styre OG opdrage sin egen hund. Det må være HANS opgave at sørge for at den ikke suser hen til mine. Hverken MIN opgave eller mine hundes opgave!! Nu har jeg en nogenlunde ide om, hvornår de lufter denne hund, så der går jeg bare IKKE med vores hunde. Men hvor ER det irriterende:-)

  • #6   15. dec 2007 hmm.. er det kun mig der synes det er okay at hunde render uden snor, hvis bare man kan styrer dem ? altså tasso går uden snor, og kommer der en hund kalder jeg på ham også kommer han;) ( det skal også siges at han også går på snor smiley det er kunlige til han har skidt da han godt kan li at gå helt in bag en busk for at skide smiley ) ( tasso er også engang blevet overfaldet mens han var i snor og den anden ikke var og hun kunne ikke kalde på ham igen ! tasso er nu meget bange for den hund ) men jeg synes det er okay hvis bare man kan styrer sin hund smiley

  • #7   15. dec 2007 Tasso- Så må folk for min skyld gerne have deres hund løs. Men der er godt nok få gange jeg har mødt nogen der rent faktisk har det

  • #9   15. dec 2007 hey har selv oplevet det samme og har oz "Meldt" det til HG og gør det at så længe DIN hund er snor kan det ikke være dit problem hvis der sker ballade og så må folk altså lærer det på den "Hårde" måde hvis de ikke forstår det BASTA!!! holder mig laaaaangt væk fra lokale parker og lufter hvor jeg med sikkerhed ved der ikke er andre end mig og mine hunde belastene med det er en måde og ungå latterlige konflikter på

  • #10   15. dec 2007 jeg synes det er helt ok med løse hunde, så længe at ejeren kalder hunden til sig når ejeren ser en anden hund i sigte

  • #11   15. dec 2007 eller en anden person el lignende..

  • #12   16. dec 2007 ~~Tasso03~~ILU~<3 <: Fordi størstedelen netop IKKE kan kalde deres hund til sig - eller har en hund som ikke rør sig ud af 'fri ved fod' eller vender om på en tallerken når der kaldes.

    De hunde jeg omtaler og hvis ejere jeg er arrige på er de, som går ture i parker/skove, hvor snor er påbudt.

    Et sådan påbud vælger disse ejere så pænt at se helt bort fra - deres lille Fido gør da ikke andre hunde noget og kommer næææsten når de kalder!!!

    Derudover render hundene både 10 og 20 meter foran ejeren, så denne ikke kan nå at kalde hunden ind eller tage fat i halsbåndet, hvis en anden hund kommer om hjørnet.

    Jeg har intet imod flexiliner, hvis man mener at ens hund har det bedre hvis den har friheden til selv at dalre rundt, men man kan da i det mindste nå at hale den ind med en flexiline i den anden ende.

    Det er jo ikke kun et enkelt tilfælde jeg omtaler mht at have mødt ejere og hunde, hvor der skulle både 3 og 4 indkald til før hunden vendte om - og derudover kan jeg nævne et efterhånden udtal af gange hvor hunden slet ikke har lystret og derfor er nået helt over til min hund og jeg har ingen anelse om det er en 'venlig' eller 'ubehagelig' oplevelse det vil munde ud med, da jeg ikke kender hunden.

    Hvis man vælger at gå i en skov eller park hvor snor er påbudt, synes jeg da at det giver et vink med en vognstang til andre hundeejere om, at man enten har en hund som ikke er interesseret i andre hunde eller gerne vil være selektiv omkring hvilke hunde ens hund skal møde - Ud fra den device, at 10 vellykkede møder mellem egen og andres hunde er bedre end 10 dårlige eller ubehagelige møder!!

    Endvidere vil jeg sige, at jeg taler om fuldvoksne/kønsmodne hunde.

    Jeg har faktisk forståelse for at hvalpe tuller rundt, da de ikke udgør nogen trussel for andre hunde - Men som hvalpeejer ville jeg nu alligevel sørge for at se de hunde an, som min hvalp går i møde, da det så sandelig heller ikke er alle hunde som bryder sig om hvalpe.



  • #13   16. dec 2007 *no name *: Ja, kan det virkelig være meningen? Kan forstå hvis man selv er gået ind i en hundeskov og flere hunde leger sammen, at man så lige skal holde øje med at hanhundene ikke 'forelsker' sig i en hundhund.

    Synes da det var meget ubehageligt, at den store Dogue de Bordeaux styrede lige mod Kaiser og gik på ryggen af ham for at dominere, så stod jeg ellers der med en 70 kg stor hanhund samt min egen og derudover havde jeg ingen anelse om, hvordan den store DDB ville reagere når min hund sagde fra. På mystisk vis fik jeg trukket min væk fra under DDB'en og DDB'en lidt på afstand.

    Har også prøvet at blive 'forfulgt' af en Alaskan Malamute - en ellers normalt meget lydig hanhund- som lige den dag ikke kunne høre, at ejeren rent faktisk kaldte på den flere gange. Det synes jeg ligeledes var yderst ubehageligt, da jeg ikke kender så frygeligt meget til racen og ikke aner hvordan de generelt er overfor andre hanhunde.


  • #14   16. dec 2007 jeg synes det er helt ok smiley men bor også i en lille by.. men kan sagtens se det er irriterende hvis man ikke kan kalde sin hund til sig

  • #15   16. dec 2007 Vi bruger flexi line, da vi gerne vil give vores lidt frihed.
    Kunne aldrig drømme om at gå uden snor, jeg ved at jeg ikke kan kalde ham til mig hvis der er andre hunde i nærheden..

    Ikke at han ville gøre dem noget, han er den første til at overgive sig, eller indbyde til leg. Men af den simple grund at vise hensyn. Derfor går vi heller ikke i hundeskov..

    Jeg har da også prøvet at råbe og sparke af andre hunde som unden videre bare er gået løs på min (DS-gårdehunde, hader dem) Og så kommer ejerne med et ondsvagt smil - der skete vel ikke noget... NEJ men få så snor på din køter, før der sker den noget.
    Jeg bliver rasende når folk med utilregelige hunde går løs..

    Min må heller end gerne snakke eller lege med fremmede hunde, så længe de er venlige..


Kommentér på:
LØSE HUNDE - HVOR SNOR ER PÅBUDT!!!

Annonce