{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

sara l
sara l
Tilmeldt:
26. jan 2008
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87

2 hunde ?? {{forumTopicSubject}}

Har en lækker border collie som jeg bruger til agilit yog lydighed og som jeg satser på og nå langt med inden for lydighed i år.
Jeg går og MEGET gerne vil have en hund mere, både så min anden har lidt selvskab og fordi jeg meget gerne vil have en mere og træne med.
Problemet er så min mor som er hundetræner mener at man kan komme længst inden for hundesporten hvis man kun har 1 hund. Hvad er jeres erfaringer med det??
Har tænkt det igennem i flere måneder, og føler jeg har overskud og tid til to hunde, men alligevel for jeg kastet i hovedet at to hunde vil splitte huset ad, MEGET rengøring, er et kæmpe arbejde og at man når længere ved og kun have 1 hund


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde ??
  • #1   23. feb 2008 Der er meget forskel på at have en og to hunde. ikke voldsomt, men når det kommer til træning er det en stor forskel. Jeg vil sige ligesom din mor at man kommer længst med kun at træne en hund.
    Men er da helt sikker på de ville nyde hinandens selskab.
    Vi har 2 hunde og er 2 mennesker. Vi passede en tjerde hund i en periode og den trænede kæresten så plus hans egen hund, og det synes han ikke var nemt, da det gav meget mindre træning til den enkelte hund. Men skal da ikke sige at andre ikke kan gøre det smiley


  • #2   23. feb 2008 Jeg har tre hunde som jeg træner og går på markprøver med - jeg syntes bestemt ikke, at det er noget problem.

    Man skal selvfølgelig have tid, lyst og overskud til, at træne flere hunde - Og man lærer hurtigt, at ikke to hunde skal trænes ens.

    Hvis du har tiden til det, syntes jeg da at du skal få en mere - Om du løber banen igennem med en eller to hunde, gør vel ikke den store forskel.


  • #3   23. feb 2008 Vi fik Shanti for nogle få uger tilbage, og Kent har Blade i forvejen. Jeg kan mærke forskel på at få en hund hvor der er hund i forvejen på den måde at Shanti er meget fokuseret på Blade hvor en hund uden en anden hund vil søge den kontakt med ejer/menneskerne i huset. Hvis vi har dem begge ude, så er hendes fokus på ham og at lege med ham. Så når jeg vil træne hende (altså pt træner vi kun lidt i haven med indkald osv) skal jeg have hende med alene for at få noget ude af det. Ellers har de store glæde af hinanden. Går vi tur sammen så skal jeg kæmpe lidt for at få hende til at forstå at hun skal følges med mig og ikke klistre sig op ad Blade smiley

  • #4   23. feb 2008 Det må du jo gøre op med dig selv...
    Har du tid og overskud til at træne og aktivere dobbelt så meget som du gør nu ?
    Du kan IKKE træne begge hunde samtidigt.. Du er nødt til at have dem ude en ad gangen for at få noget ud af det..
    Mange har så begge hunde med i bilen når de kører ud og træner, men føreren har svært ved at koncentrere sig fordi den anden hund sidder i bilen... Og måske hyler den lidt ??

    Jeg synes ikke du skal købe en hund mere for at den første hund skal have selskab...

    Men når du har overvejet alle disse ting, så træf selv din beslutning..


  • #5   23. feb 2008 man skal helt klart træne en hund af gangen.
    vi har 3 hunde og kan mærke hos os at de får mindre træning, netop fordi der er kommet en mere.
    nu kan jeg ikke se om du stadig bor hjemme, men står du og skal finde lejlighed om kort tid, skal du også tænke på at du begrænser dine boligmuligheder ved at have to hunde.

    men ellers kender jeg da mange der træner på høj plan med den ene af sine hunde og så på et mindre plan med de andre. har man overskuddet til det er det enormt skønt at have mere end en hund.


  • sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87
    #6   23. feb 2008 Tak for råd...Grunden til jeg vil have en hund til er fordi jeg gerne vil have en mere og træne med. Min anden hund har en smule slid gigt, så han skal ikke op i de store klasser i agility. Vil gerne have en afløser i agility og satse på lydighed med min gamle

  • sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87
    #7   23. feb 2008 Jeg bor hjemme, i mit EGET hjem smiley stort hus på 170 med to dejlige haver til, så plads er der masser af. Har tænkt fordele og ulemper igemmen (min mand ser flest ulemper, og jeg ser flest fordele) Min plan er til og starte med at den gamle skal helt til tops i lydighed, og den anden vil jeg nok satse lidt mere agility på.

  • #8   23. feb 2008 ok Sarah, men det var ikke til at se af dit første indlæg om din alder og hvordan du boede.
    hvis din hund har slid gigt og du gerne vil gå til agility, syntes jeg ,du skal få dig hund nr. 2.

    Det er altså fantastisk at have mere end en hund.


Kommentér på:
2 hunde ??

Annonce