{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

bugspytkirtelbetændelse/pancreatitis {{forumTopicSubject}}

min venindes cavalier har fået akut bugspytkirtelbetændelse,den er undersøgt af div. dyrlæger og diagnosen er fremkommet efter div. blodprøvesvar,den er sat på diætmad små portioner flere gange daglig,men ind i mellem ,ca. hver gang der er gået 10 dage,begynder den med at kaste op og have tynd mave med lidt blod i,den har aldrig virket smertepåvirket,hvilket gør at hun ikke er sikker på om det er bugspytkirtelbetændelse,eller om det er noget andet i mavetarmsystemet.Er der nogen der har nogen erfaring med den diagnose ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bugspytkirtelbetændelse/pancreatitis
  • #1   1. mar 2008 Det kan også føre til sukkersyge, altså bygspytkirtelbetændelse - kan være det er derfor han kaster op.

    Jeg ville få det tjekket med det samme, hvis jeg var hende


  • #2   1. mar 2008 Chunta fik dette i sidste uge og vi var ved at miste ham. Jeg ville bestemt kontakte dr. dyr.
    Chunta var i intensiv væske behandling i 3 dage indtil værdien af lipase var faldet til lige lidt over normalen, så er kan kommet på noget special kost R/D som er kost med meget lidt fedt i. Vi har fået besked på at han ikke må få noget som helst andet.
    Det er en alvorlig diagnose ikke noget at spøge med, det kan blive kronisk hvis det ikke bliver taget alvorligt.

    Må jeg spørge hvorfor din venindes hund har fået denne sygdom? Den kan komme af forskellige ting virus (sjældent men kan ske det er min hund et bevis på) overdreven brug af antibiotikaet tetracyklin, eller i 99,9 af tilfældende fejlernæring med menneske mad (meget fedt) sovs og kartofler og kød, det billige fra discount forretninger, frolic og lign, eller overvægt!


  • #3   1. mar 2008 Det vides ikke med sikkerhed hvad det er kommet af,men virus er en mulighed,det er sjældent at en cavalier får det,det er vist mere schæfere der kan få det,læste jeg på nettet.
    Og jo ,hun tager det dybt seriøst, har brugt en formue på undersøgelser, og blodprøver allerede og skal have scannet dens bugspytkirtel i næste uge og hun er grædefærdig ved tanken om at han kan dø af det.
    Hendes anden cavalier er allergihund og i desensibiliseringbehandling,så hun er en pige der gør noget for sine hunde---hun er bare sådan ramt af "bad luck" i øjeblikket.
    Hun har ikke pc selv,så derfor skriver jeg for hende.


  • #4   1. mar 2008 Jeg kan kun sætte mig ind i situationen eftersom jeg nu selv står med en vovse som vejer 7 kg for lidt men det ser ud til han klarer den.

    Altså Chunta fik 3 dage hvor han kun fik revolyt vand, så er vi begyndt på R/D hills perskription og når hans værdier så er fine igen kan vi begynde at gå over mod hans eget foder.

    Vi har også været hårdt ramt, mistede vores gamle hund som kun var 6 mrd. Tror desværre den virus som giver maveinfektioner og som er i omløb (ihverfald her i slagelse) har en risiko for at give denne sygdom, den er grufuld!

    God bedring til den lille, jeg har min dybeste medfølelse har selv siddet og været langt nede over at chunta var så syg.
    Husk INGEN FEDT til den lille INTET


Kommentér på:
bugspytkirtelbetændelse/pancreatitis

Annonce