{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Hvornår er det ok at sælge {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg kom til at snakke om alle de hunde der sælges.. Syntes personligt at meget er dårlige undskyldninger.. Vi har begge 2 jobs, alligevel har vi dog 2 hunde og de mangler intet, hverken omsog eller motion =) Men der kan altid være tilfælde hvor man skal sælge..
Jeg kan forstå dem som pludselig får allergi, for er jo ikke noget ved at have hund hvis man konstant skal være syg..
Hvad med jer andre, hvornår syntes i det er iorden at sælge =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er det ok at sælge
  • #1   16. mar 2008 Ja jeg synes nærmere man skal snakke om hvornår det er i orden at købe - for tror altså mange af dem som sælger, sælger fordi det kommer bag på dem, hvad en hund faktisk kræver!!

    Men god tråd!! Er spændt på at se svarene smiley


  • #2   16. mar 2008 Det er svært at sige. Skilsmisse, allergi, omlægning af ens liv, det være sig børn, arbejde, sygdom. Boligforhold der kræver det. Der er meget. Man skal ikke få hund bare for at sælge den videre, men man kan alle komme i en situation, hvor der ikke er andre løsninger

  • #3   16. mar 2008 HAHAHA Ja maiken det kunne jeg også have skrevet =)

  • #4   16. mar 2008 Jeg synes det er i orden at sælge så snart ejeren erkender at de ikke kan magte det..

    Hellere at hunden kommer hurtigt ud til en ny og god familie hvor der er tid, end at den der ejer hunden går og skammer sig over ikke at kunne magte det.

    At ma så ikke har gennemtænkt det før man køber hunden er så en anden sag.


  • #5   16. mar 2008 Det er iorden at sælge, hvis man kommer i en situation hvor man slet ikke kan opfylde hunden behov....f.eks pludselig sygdom o.l



  • #6   16. mar 2008 Jeg er enig med Maiken, at man måske nærmere skulle snakke om, hvornår det er ok, at købe hund, MEN når "skaden" nu er sket, så synes jeg trods alt, at det er bedre, at ejer erkender, at de af den ene eller den anden grund, har taget munden for fuld og bliver nød til, at skille sig af med hunden, det må i sidste ende, være til hundens bedste, at den kommer hen et sted, hvor der er tid og lyst til den *S*

    Ja rigtig spændende tråd ;o)


  • #7   16. mar 2008 Skilsmisse der vil jeg syntes den ene bare kunne få hunden, omlægnings af ens liv som fx børn så kan jeg ikke se en hund er et problem og skulle man have tænkt på inden man anskaffede sig en, sugdom er jeg helt enig med.. Men boligsituationen er jeg ikke enig i =)

    Men ja generalt har du ret synes jeg, synes bare hvis man kigger i markede at der er lige lovligt mange som er i disse situationer =)


  • #8   16. mar 2008 Maiken, du siger det godt og klogt

    jeg sidder i den anden ende som opdrætter og tænker tit mit. jeg har i men købskontrakt sagt at hvalpen skal tilbage til mig eller jeg skal godkende det nye sted. og jeg sidder tit og tænker, hvor er opdrætter henne her?


  • #9   16. mar 2008 Cheivie og susi helt enig =)

  • #10   16. mar 2008 Det viser meget at de viser på hundenes behov synes jeg..

    Det taber man ikke ansigt på.. Bare de så ikke render ud og køber hund igen.


  • #11   16. mar 2008 Connie der burde være flere mennesker som dig =)

  • #12   16. mar 2008 Stina fx min far elsker hunde så han passer mine så tit som muligt.. Men han kan ikk få luft og skal stikke sig selv med en nål og tage en masse piller en uge efter han har haft dem.. Fik jeg pludselig sådan en allergi som ham ville jeg nok også være nød til at sælge.. Heldigvis er han den eneste i vores familie som har det =)

  • #13   16. mar 2008 Chevie B - helt rigtigt det med at rende ud at købe hund igen
    en ting er at man finder ud af at man ikke skal have hund, noget andet er de folk der anskaffer sig en hund, sælger/afliver den når den er kønsmoden, fordi de ikke kan takle den og så køber en ny, der sært nok også fejler noget i hovedet, lige så snart den bliver kønsmoden.

    sådanne mennesker møder vi nogle gange i træningsklubben smiley

    tak Nadia


  • #14   16. mar 2008 Hvor meget kan man som opdrætter gøre for at sørge for at ens hunde ikke ryger ud til et muligt videresalg..?

    Altså jeg tænke udover selvfølgelig at være så klog at skrive den skal tilbage til opdrætter, hvis man ikke kan have hunden, hvad kan man så ellers gøre..

    Hvordan tjekker man op om, om køber har tid nok osv?

    Alle kan jo lyve sig fra det..?


  • #15   16. mar 2008 Ja lige præcis..

    Jeg ved ikke hvad folk tænker.. Altså tror de så at de har fået mere tid og lyst til at træne fordi det er en anden race eller hvordan?

    Jeg bliver aldrig klog på det.


  • #16   16. mar 2008 Stina er helt enig ville heller ikke kunne gå af med mine hunde, men min pointe er bare at nogle faktisk bliver så syge at det bliver nødvendigt.. Men det er heldigvis ikke så tit det sker =)

  • #17   16. mar 2008 det man skal gøre for at folk ikke bare vidresælger alligevel, er at sætte en bod der er høj nok til at folk tænker sig om. dvs dobbelt hundens pris. for er hunden først videresolgt og den nye køber har gjort det i god tro, kan man ikke få hunden tilbage, men første køber kan blive pålagt at betale boden, og de færreste vil betale det dobbelte af hvad hunden koster + sagsomkostninger

  • #18   16. mar 2008 hvis man finder ud af at man alligevel ikke kan give hunden de betingelser man ønsker, syntes jeg det er ok at vedkende sig det, hellere end at hunden lever et liv, der ikke er værd at leve. så salgsannoncer kan være positive (bare det ikke er mine hvalpe smiley - hvis i forstår hvad jeg mener - for de skulle helst forbi mig først)

  • #19   16. mar 2008 Connie, jeg tænker så lidt, er det ikke tilfældighedernes spil, at opdrætter så opdager, at hunden er vider solgt, eller kan man opdrætter kræve, at man jævnligt får info el. lign om hunden ?

    Og dit jeg er så enig, heller erkende, at man har taget munden for fuld *S*


  • #20   16. mar 2008 Jamen hvordan kan man som opdrætter forsikre sig om at hunden kommer ud i et hjem hvor der er en oprigtig interesse og engagement for at hunden får et godt liv der og ikke ryger videre eller tilbage til opdrætter.

    Jeg mener det er jo i Jeres interesse, at hunden ikke kommer videre når det er solgt- heller ikke tilbage til jer. ikk?

    Er der en måde hvorpå i kan se en mulig køber ordentlig an, eller må man bare følge sin fornemmelse og stole på at ejeren har gennemtænkt det?


  • #21   16. mar 2008 jo det kan jo godt være hunden er blevet videresolgt, og så er det så boden kommer ind.

    jeg holder jævnligt kontakt til mine hvalpekøbere, vel sige hver ½ år ca. jo ældre de bliver jo sjældnere.

    når de her hvalpe, vil jeg sige jeg mindst har kontakt hver månede. dem der nu er blevet 3-4 år snakker jeg med mindst til fødselsdag og til jul.


  • #22   16. mar 2008 Connie

    Ja jeg forstod godt, at det var her boden kom ind og jeg synes også, at det er kanon, at dette bliver tilføjet !

    Jeg tænkte bare om man som seriøs opdrætter, har noget "opfølgende arbejde" i form af kontakt til køber resten af hundens levetid og det kan jeg så forstå, at det har du i hver fald :o)


  • #23   16. mar 2008 Jeg synes egentlig ikke man kan stille det op så sort/hvidt.

    Folk er jo forskellige, og fordi én person kan overkomme noget, betyder det ikke at en anden person kan overkomme det. Det handler om resourcer og om hvor man står i sit liv - prioteringer.

    Men selvfølgelig kommer vi ikke udenom at nogen kommer lidt for let omkring det. Og det er ikke i orden. Men samtidig alligevel oftest det bedste for hunden.

    Synes det er svært...


  • #24   16. mar 2008 Connie: Ja der er vel ikke andet at gøre?

    Hvilke krav stiller i så til en potentiel køber?


  • #25   16. mar 2008 glæd dig til træffet, det er skøøøønt.

    vi skal have træf her den sidste søndag i marts, traditionen tro


  • #26   16. mar 2008 vi er tre kenneler der har slået os sammen, og vi har lånt Dch's klubhus.
    vi starter dagen med morgenmad og samling, går tur ved stranden og kommer hjem til noget frokost, derefter er der Agility for sjov, lydighedstræning, tricks og ringtræning og ellers får den ikke for lidt med hundesnak.

    vores krav til køber: tja vores er en god begynderhund, så kravene er lette vil jeg sige, først og fremmest at de har sat sig ind i hvad det vil sige at have hund. dernæst at de kommer mindst en gang på besøg, de skal gå til hvalpemotivation, hvis de ikke har en meget god grund. og igen det med at have tænkt over hvad det indebære at have hund. hvordan med arbejdstiden, børn, ferier og lign.

    der er ikke en færdig tjekliste her


  • #27   16. mar 2008 De eneste gunde jeg kan se er pga sygdom/allergi der ikk kan tømmes på normalt niveau..

    Bolig, er dårlig undskyldning for ikk at vil lede godtnok!
    Børn: ja den vidste man den dag ville komme inden man fik hunden! MEN blvier barnt syg og/eller allergisk for hunden kna jeg godt forstå..

    ellers er de ringen grunde!! for ellers hanlder det om at man tilrettelægger sit liv ud fra hundens behov!! man har selv vaglt den! den har ikk valgt dig!!!


  • #28   16. mar 2008 Nina kunne ikke have sagt det bedre selv =)

  • #29   16. mar 2008 Ninna - kan kun være enig rent principielt, men hvis nu man troede man kunne klare at have hund og kommer til den konklution at det kan man alligevel ikke, er det så ikke bedre at hunden kommer et andet sted hen, fremfor at gå hele sit liv hos en familie der ikke magter den ?

  • #31   17. mar 2008 Okay, det er også nogle meget gode ting i har med..

    Men det er vel også jeres guldklumper i sender afsted i håb om det bedste.

    Var bare nysgerrig overfor hvilke krav de forskellige opdrættere egentlig har.

    Hvad med hvis de har en anden hund i forvejen, er der så bestemte racer i er imod Jeres hvalpe kommer ud til?

    Det er sådan noget jeg godt kunne være bekymret for når jeg skal ud at købe hund.


  • #32   17. mar 2008 jeg ville være lidt betænkelig hvis den/de andre hunde var for store eller voldsomme i deres leg.

    vores hunde bliver max 10 kg som udvokset og de bryder sig på ingen måde om at blive tumlet, sådan en leg som to labber kan lege, det er slet ikke noget for en japansk spids


  • #33   17. mar 2008 Synes nogen af jer er godt hellige..... Hvis ens partner fx dør og man ikke har mulighed for at blive boende i sit hus/lejlighed, og man så skal ud og finde et andet sted at bo. Så kan det altså være svært at finde et sted hvor man må have husdyr. Ligeledes hvis man får job et andet sted i landet. Man kan ikke (hvorend man gerne vil) altid tilrettelægge alt efter om man har husdyr eller ej. Der skulle ske noget meget drastisk for at vi skulle skille os af med Boris, men nogen kommer altså i en situation, hvor der ikke er andre muligheder. jeg ville endda sige at allergi var en af de dårligste argumenter....

  • #34   17. mar 2008 Jeg er jo så fortsat af den overbevisning, at uanset hvad årsagen måtte være, så er det bedre, at skille sig af med hunden, end at den går og er en pestilens for ejeren og på den måde får et lorte-liv.....

    At man så kan diskutere stolpe op og stolpe ned, hvor vidt man burde have tænkt sig noget bedre om, INDEN at man anskaffede sig hunden er jo en anden sag.....

    Og lige en sidste bemærkning, når man så har fundet ud af, at man skal af med sin hund, om det er fordi man bare ikke gider den, eller det er en problem hund, hvad det måtte være, så synes jeg personligt, at man bør spille med åbne kort og det er 100 % åbne kort, så ny ejer kan for det første vælge, at sige nej tak, ELLER kan træffe sine forholdsregler !


  • #35   17. mar 2008 Enig med Karina. Det handler om hvad hunden ville have bedst af, og det er bestemt ikke at være hos en familie, der af en eller anden årsag ikke magter den.

    Især det sidste afsnit er jeg helt enig i er super vigtigt.

    Andet er der vist ikke at sige til det smiley


Kommentér på:
Hvornår er det ok at sælge

Annonce