{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.469 visninger | Oprettet:

Sukkersyge hos hund {{forumTopicSubject}}

Er der nogle som kan fortælle mig om symptomerne for sukkersyge hos hund.
Vores boxer har skrantet lidt på det sidste. Jeg har været ved dyrlæge med ham to gange.
Han drikker rigtig meget vand. Faktisk så fylder jeg hans skål mange gange i løbet af en dag. Han skal jo selvfølig tisse rigtig meget når han drikker så meget. Lige i øjeblikket er det hver anden time.
Jeg prøvede at tage vandet fra ham om natten for var lidt træt af at jeg skulle op hver anden time hver nat. Men så går han fuldstændig i panik.
Er der andre ting end at de drikker en masser som kan være tegn på sukkersyge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sukkersyge hos hund
  • #1   5. apr 2008 Det med det store vandindtag og tisseri er ihvertfald gode indikatorer på, at "noget er galt".

    Hvad mener dyrlægen??


  • #2   5. apr 2008 Jeg var til dyrlæge med ham på grund af kennelhoste. Det er faktisk først de sidste par dage jeg er kommet til at tænke på om han kan have sukkersyge. Jeg har også tænkt på blærebetændelse. Men der hænger det store vandindtag ikke sammen.

  • #3   5. apr 2008 Han er ikke helt sig selv i øjeblikket. Han vil gerne lege men han sover rigtig meget. Og vil helst bare ligge i hans kurv. Og han gider ikke rigtig Julius. Han spiser okay. Han kan dog finde på at efterlade noget foder.
    Jeg har hele tiden ment at det var på grund af hans kennelhoste, men er måske kommet i tvivl om det kan være noget andet.
    Jeg tror vi må en tur til dyrlæge på mandag og få dem til at tjekke hans nyrertal og om det kan være sukkersyge.


  • #4   5. apr 2008 Hvis han drikker meget - eller mere end normalt kan det også have noget med nyrerne at gøre! Jeg ville tage en snak med Dr. Dyr..

  • #5   5. apr 2008 Kontakt Hedvig fra www.barfbutik.dk - hun har erfaring med sukkersyge hunde!
    Har lige skrevet om en, der er symptomfri på råfording/barf gruppen.


  • #6   5. apr 2008 (link fjernet)

  • #7   5. apr 2008 Diabetes mellitus manifesterer sig ofte ved øget vandindtag og øget urinering. Få din dyrlæge til at tage en blodglukose måling hvis du er nervøs. Hvis din dyrlæge ikke har kunne stille en diagnose endnu, ville jeg få en second oppinion (diabetes mellitus kan være svær at diagnostisere, og ses ikke så ofte. Derfor er nogle dyrlæger, der ikke før har været konfronteret med sygdommen, der vil have svært ved at stille diagnosen)

    Held og lykke
    MVH Anna
    Stud.med.vet.


  • #8   5. apr 2008 Hov, det her er det nyeste :o)
    (link fjernet)


  • #9   5. apr 2008 Hundedamen B: Pas på med at promovoere det der BARF, det er ikke alle historierne der er lige lyserøde... har hørt nogle skrækhistorier der ikke er til at kimse af...

  • #10   5. apr 2008 Desværre, kan ikke andet :o)
    Har fodret med råt i snart 5 år, kunne ikke drømme om at servere tørkost for mine hunde....
    Men jeg er jo også så dum, at jeg tror på økologi :o)


  • #11   5. apr 2008 Det kan være det, eller andet galt med nyrene.. Vi mistede vores GD tæve pga af nyresvigt og en kedelig dyrelægefejl/svigt.. Hun drak meget og tissede derefter.
    Dyrelægen menete ikke det var af betydning.. og 14 dage efter blev hun aflivet akut en Søndag morgen.. hendes nyretal var 8 x forhøjet.


  • #12   5. apr 2008 Annette B: Problemet er ikke selve fodringen som sådan, ihvertfald ikke så længe det er en ganske normal og sund hund der fodres med det. Problemet er at der på nogle af centrene/butikkerne gives rådgivning der ikke altid er i hundens bedste interesse.
    Nogle hunde med f.eks. nyrerproblemer har behov for en speciel kost, der blandt andet har et lavt protein indhold. Der er dog desværre nogle af rådgiverne der har set sig lidt sure på dyrlæger generelt, og derfor opfordrer klienterne til at lytte til dem istedet for dyrlægerne. Og dette kan selvfølgelig have meget dårlige konsekvenser.
    Blandt andet blev der skrevet på dyrlægernes fælles mail liste om en sag, hvor en dyrlæge havde haft besøg af to unge med deres nye hvalp, som havde været syg. De var derfor blevet rådet til at fodre med BARF, og havd da også fået at vide af rådgiveren at hvalpen nok hurtigt skulle tage på. Hvalpen blev imidlertid ved med at tabe sig og blev mere syg. Det unge par snakkede med rådgiveren om at tage til dyrlægen, hvor rådgiveren hidsede sig op og fik overtalt de naive unge mennesker om at de da lige skulle lade fodringen tage effekt. Så det var først da hvalpen til sidste var helt slatten og knap kunne holde hovedet oppe, at den blev taget til dyrlægen. Dyrlægen snakkede med parret, og fik at vide at de havde fodret den med BARF... da dyrlægen aldrig havde hørt om firmaet, spurgte hun om det inde på fælles mailen. Og så kom en masse lignende sager ud af skabene.

    BARF kan sikkert være fremragende til sunde hunde, men det er utroligt vigtigt at man stadig husker på at det altså bare er et forderfirma ligesom alle de andre, og de kan derfor ikke erstatte en tur til dyrlægen, hvis ikke hunden har det godt.

    Mange er, af deres BARF rådgiver, blevet overbevist om at det eneste dyrlægen er ude på er at sælge dyrt foder, så når dyrlægen foreslår et bestemt foder til nyrerpatienter eller hunde med gentagne blæresten grundet for høj protein diæt, så vil mange hundejere ikke høre efter, fordi de er jo blevet advaret om dette af deres BARF rådgiver.

    Siger ikke BARF nødvendigvis er dårligt, og der er selvfølgelig mange fornuftige rådgivere derude også, man skal bare passe på de "ekstremistiske" rådgivere, og ikke glemme den sunde fornuft.

    MVH Anna


  • #13   5. apr 2008 Undskylder på forhånd for tastefejl, orkede ikke lige at læse det igennem

  • #14   5. apr 2008 Anna G:
    Tak for fint indlæg - Og du har fuldstændig ret!
    Heldigvis findes der lige så mange fornuftige barf-forhandlere derude, som ikke vil påtage sig noget ansvar for en syg hund. Men hvis hunden er diagnosticeret af en dyrlæge, kan man jo tage fat derfra.


Kommentér på:
Sukkersyge hos hund

Annonce