{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Vær realistisk ved raceforslag {{forumTopicSubject}}

Ser bare så tit at folk anbefaler deres egen race...
men tænker også tit at det måske ikke er den smarteste anbefaling...
Det kunne feks. være amstaff som agilityhund... bare lidt svært når amstaff mange steder skal føres i snor på træningspladserne..
Eller en lille rolig hund til et ældre ægtepar.... puddel eller cairn terrier... Ej nok heller ikke det bedste forslag.

Jeg anbefaler yderst sjældent nogen af mine racer.. Der er stor risiko for at folk får mere hund end de han magte, og det er ingen af parterne tjent med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vær realistisk ved raceforslag
  • #1   8. apr 2008 Anbefaler aldrig min race..

  • #2   8. apr 2008 Jeg har med garanti ALDRIG anbefalet nogen som helst at få husky.. Og har talt adskillige fra at få beagle - fordi den ser jo så sød og kær ud, og har sådan en dejlig handy størrelse....

    Ville heller ikke anbefale nogen af dem som agility-racer, da rigtigt mange af dem aldrig lærer at gå løs.. Men det er ikke ensbetydende med, at både min beagle og min husky elsker at løbe agiltily smiley



  • #3   8. apr 2008 Hov - der skulle selvfølgelig stå "Men det er ikke ensbetydende med, at både min beagle og min husky IKKE elsker at løbe agiltily ;-)"

  • #4   8. apr 2008 Hmmm.... jeg har intet imod at anbefale collien - gør det dog kun hvis jeg synes det vil være passende med en collie.
    Men er collie er måske også en mere alsidig hund end lige jeres racer ???

    Hanne


  • #5   8. apr 2008 Jeg er en af dem der tit foreslår min egen race, men til mit forsvar er det også en af dem der er kendt for at være temmelig gode "førstegangs"hunde

  • #6   8. apr 2008 jeg kan godt finde på at anbefale min.
    det er en nem begynderrace med et moderat aktivitetsniveau

    jeg har tit set terrier foreslået til folk der bare vil have en hyggehund og det er en stor fejl. mange tror man kan sætte lighedstegn mellem lille hund lille aktivitetsniveau og sådan forholder det sig sjældent



  • #7   8. apr 2008 Jeg tillader mig tit at skrive rædsler om min hvis jeg fornemmer folk ikke er meget inde i racen i forvejen........

  • #8   8. apr 2008 jeg har ofte anbefalet cavalieren, men kun når jeg mener den passer til den beskrivelse der bliver givet på hvilken hund der ønskes!!!!
    Giver som regel også andre forslag... da der somregel jo er mange muligheder. ;0)


  • #9   8. apr 2008 Connie

    Enig. Det er som regel de allerstørste racer, der skal have mindst motion. Ikke de mindste smiley


  • #10   8. apr 2008 jeg tror nok jeg har anbefalet king charels men ikke til agillyti hund og fortæller også at den stadig skal have opdragelse

    men det er en fantastisk race der kan passe til mange self ikke alle

    men hvorfor er arien terrier ikke god til ældre vi har da et ældre ægtepar her i byen som har sådan en og det går da fint


  • #11   8. apr 2008 Hanne : Umiddelbart har jeg indtryg af at collien er lidt nervøst anlagt.. Og det er måske ikke så smart med små børn..

  • #12   8. apr 2008 Hanne.. ved ikke om en collie er mere alsidig end en rotte.. Den besidder ikke samme styrke,temperament,egerådighed og vilje som en rotte kan,vil jeg mene..
    Rotten er en kanon lækker hund.. I de rette hænder smiley


  • #13   8. apr 2008 Ditte : terriere har tit et meget højt aktivitets behov og hvis man er ældre og gangbesværet kan det være vanskeligt at opfylde hundens behov

  • #14   8. apr 2008 Ditte

    En airdale kan være en fin hund til et ældre ægtepar - hvis de har masser af hundeerfaring med i bagagen.. Men ikke som førstegangs-hund. Hverken til unge, ældre ellerbørnefamilier.. Efter min mening smiley


  • #15   8. apr 2008 Jeg anbefaler også sommetider mine egne tibber. HVis altså det er den type jeg mener der passer til folk. Nu er tibben så også en meget nem hund at have og derfor velegnet også til førstegangs.

    Men jeg vil lige så gerne anbefale andre racer. Det vigtige er jo at de vælger rigtigt første gang.


  • #16   8. apr 2008 Alex: Collien har ihvertfald det ry at de kan være lidt nervøse - det er der heldigvis en masse fortrinlige opdrættere der gør noget ved.


  • #17   8. apr 2008 Jeg anbefaler min egen race, hvis den beskrivelse, der gives passer på den.
    Det har jeg ikke det mindste i mod.

    Til gengæld kan jeg også sagtens anbefale folk at lade være med anskaffe sig min race, hvis der er for mange modsætninger mellem køberens behov og hundens..


  • #18   8. apr 2008 Hanne og Iben

    Indrømmet - jeg har mødt mange skønne collier. Men det har også været ved erfarine hundefolk. Jeg tror faktisk ikke jeg har mødt en, der har haft den som første-gangs-hund?


  • #19   8. apr 2008 Stine M: Nu var alsidig måske ikke lige det mest anvendelig ord.... Det jeg mente var at collien ikke var så krævende som andre racer - med hensyn til opdragelse - og dermed heller ikke sagt, at collien ikke skal opdrages..... For det skal ALLE hunde !

  • #20   8. apr 2008 ok, nej de her går også meget med den, men de er altså også ok friske af deres alder.


  • #21   8. apr 2008 Iben og Hanne :
    Det var da godt at høre... Synd lassiefilmen blev lavet... Men godt arbejde at der er rettet op på det..

    Jeg mener heller ikke der er noget galt i at anbefale sin egen race... Men ikke for enhver pris og til alle..

    Hvis der er en der vil træne lydighed / agility eller andet på højt plan og har erfaring med at have hund, så er en belgier fantastisk....
    Men en belgier er også en terrorist af rang hvis den ikke bliver brugt eller ejeren ikke kan håndtere den


  • #22   8. apr 2008 Hanne.. Helt enig smiley

    Har mødt mange collier og ser den som en " nem" race,hvis man sætter den over for så mange andre.. Den har dog den laaaaaange pels,hvilket man jo osse skal ta højde for.. Alle hunde skal opdrages smiley


  • #23   8. apr 2008 En mere til Iben og Hanne

    Er det i avlsarbejdet også lykkedes at få deres hyrdeinstinkter tilbage? Så vidt jeg husker, var det også en af de ting, der "gik tabt" i den periode, hvor der blev avlet alt alt for mange.


  • #24   8. apr 2008 Alex: Jeg er da fuldstændig enig. Man skal købe hund efter hvordan man vil "holde/have" hund og ikke efter hvordan den ser ud.

    At collien så er utrolig smuk.... det er jo bare et ekstra plus ;o)



  • #25   8. apr 2008 Med hensyn til hyrdeinstinkterne ved collien, så kender jeg for lidt til det. Men ved, at der er nogen (også herinde) der bruger collien til hyrdning.

  • #26   8. apr 2008 Hanne - ok

    Jeg har kun mødt en enkelt til instinkttest, så jeg ved heller ikke nok til at udtale mig om racen som helhed smiley


  • #27   8. apr 2008 Ditte

    Hvorfor ikke som sgilityhund? en af de bedste på mit hold er cavalier?
    -----------------------


    Nå ja, som mange af jer andre kan jeg også godt tilføje at jeg er lige så god til at råde væk fra racen og lave skræmmebilleder hvis folk tydeligvis ikke ved hvad de laver eller ikke har krav der matcher racen.


  • #28   8. apr 2008 ja jeg anbefaler jo så heller ikke min race hvis det ikke lyder som om det er noget for vedkommende

  • #29   8. apr 2008 Sig bare til, hvis I skal have gode råd til, hvordan man skræmmer folk væk fra racen. Jeg har mange gode argumenter, overfor alle dem, der enten falder for huskyen fordi den er smuk - eller for beaglen fordi hvalpene er ganske enkelt bedårende!! smiley

  • #30   8. apr 2008 Ved nærmere eftertanke anbefaler jeg oftest min egen race. Men det er fordi, jeg ikke kender så mange andre indgående og derfor blander mig uden om der, hvor schæferen ikke passer ind :o))))

  • #31   8. apr 2008 uhhh jeg elsker collien men motionen er for meget til mig så jeg låner den vi har til hundetræning =) og håber de forsætter når hvalpeholdet er færdigt

  • #32   8. apr 2008 Jeg har anbefalet cavalieren til folk der søger en race med de egenskaber som racen nu har og jeg vil også sige den kan være kanon til agility, ingen tvivl om det, men jeg gør så også meget ud af at fortælle om de sygdomme som racen nu kan have og jeg ville aldrig anbefale at folk køber en uden tavle og slet ikke hvis forældrene ikke er hjertescannet.

    Jeg har til gengæld ikke anbefalet grækeren til nogen og det kommer jeg nok heller ikke til.. HJvor dejlige de end er så aner man ikke hvad man får.


  • #33   8. apr 2008 Jeg kunne nu godt finde på at anbefale huskien til folk, hvis det de skriver de søger passer på huskien. Jeg har da også skrevet om racen privat hvis folk har spurgt ind til den, og har forklaret hvad jeg finder af positive super dejlige sider ved huskien, og hvad jeg ved der kan være/opstå problemer med.
    Ser ikke noget problem i at man skriver ens egen race var en mulighed, de måske skulle kigge nærmere på.
    Folk må jo også selv tage stilling og læse mere om racerne.

    Og der er vel ingen der flyver ud og køber den race de får nævnt flest gange på en netside, uden selv at kigge nærmere på den?

    Så længe man skriver oprigtigt om racen og ens oplevelser, så må folk jo selv finde ud af hvad de vil købe.


  • #34   8. apr 2008 Ginne

    Helt enig. Men denne tråd forsætter lidt en diskussion vi havde lidt tidligere i eftermiddag, hvor en familie efterlyste en hund, der kunne lbøe agility, men som også skulle være en god famililehund, og én der kunne håndtere at være centrum i en børnefamilie. De fik mange kreative forslag. Men må indrømme, at jeg ikke anbefalede huskyen - selvom jeg har haft et par stykker, der var glade for at løbe agility smiley

    Og desværre oplever jeg mest, at folk falder for huskyens udseende - og ikke for dens fantastiske sind smiley


  • #35   8. apr 2008 Det er en anden sag - klart man anbefaler vel kun racer man finder der passer på det de skriver?

    F.eks. har jeg anbefalet den engang der var en ung mand der søgte en hund til en aktiv tilværelse med daglige løbeture i skoven. Og som ønskede en hund han kunne tage med på trecking ferie i norge, hvor den selv skulle bære sin egen oppakning osv. Der ud over skrev manden at spidshundenes temperament tiltalte ham, han ville gerne have en lidt "egen" hund. Hunden skulle gerne have et godt gemyt, men behøvede ikke være desideret konsekvent lydig.

    Synes faktisk det lød til at være et match...

    Og hvorfor skulle man så ikke nævne den mulighed for manden - bare fordi 99% ? af danskerene ikke passer med en husky. Så må man vel stadig anbefale dem til den 1 % der gør smiley


  • #36   8. apr 2008 Ginne

    HELT enig! Jeg er da også ved at overtale én af mine instruktør-kolleger til, at hun skal have husky næste gang. Hun er desværre ikke helt enig, bare fordi hun allerede har tabt sit hjerte til aussierne. Men hun er så dygtig, at jeg gerne ville se, hvor langt hun kan nå lydighedsmæssigt med en husky smiley


  • #37   8. apr 2008 *ggg* Hun ved ikke hvad hun går glip af smiley

Kommentér på:
Vær realistisk ved raceforslag

Annonce