{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Et alvorligt problem!!! {{forumTopicSubject}}

Som i kan læse i Micas profil, fik vi hende i en alder af ca. 2 år. Hun har vist ikke haft det for godt der hvor hun var før. Har fundet ud af nogle ting som hun er bange for og måske også hvorfor.

Hun er bange for vores brødrister, som er en af de der hvor brødet hopper op når det er færdigt. Har prøver at sætte brødristeren på gulvet, hvor hun så har snusset og mærket den; men hun er stadig bange for den. Har efterfølgende fundet ud af at tidligere ejer er jæger, og har mistanke om at han har haft hende med på jagt, hvor hun måske er blevet bange. Problemløsning : Mica går ind i stuen når vi bruger brødristeren!!!

Mica bryder sig ikke om små børn! Når børnene nærmer sig eller går ind i og i nærheden af hende eller noget der er hendes så knurrer hun og viser tænder. Probleløsning : jeg kalder Mica til mig, og forklarer barnet imens jeg kæler Mica at de skal lade hunden være fordi hun er utryg. Der hvor jeg så føler mig fortabt er når jeg har foklarret barnet at det skal lade hunden være, så efter et stykke tid, så går barnet igen imod Mica som så knurrer, og forældrene.........de ignorrere nærmest det hele og så er det mig som skal være på stilke hele tiden. Det irriterrer mig lidt for når jeg allerede fra starten af har fortalt at Mica er utryg ved mindre børn, hvorfor er forældrene så ligeglade???

eg ønsker ikke at Mica skal bide, og jeg ønsker heller ikke at barnet evt. skal blive bidt, men hvem er forkert på den?

Jeg ....selv om jeg har forklarret problemet, eller forældrene fordi de nærmes er ligeglade eller ignorerer hvad barnet har gang i???

Kan der virkelig være rigtigt at jeg skal spære Mica i et andet rum, fordi barnets forældre ikke forstår når jeg forklarrer at Mica er utryg ved mindre børn??

Det er bare så stressende at have gæster med småbørn!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et alvorligt problem!!!
  • #1   20. apr 2008 Hm, forstår dig godt! Hvor må det bare være surt smiley
    Nej det synes jeg ik kan være rigtigt. Ikke når det er i dit eget hjem i hvert fald.


  • #2   20. apr 2008 Hvis du forklarer både forældre og barn/børn situationen, så må det da være forældrenes ansvar, når det foregår i dit hjem. Det er jo dér du og hunden bor og ikke dem - så det er dem, der bør indrette sig.

    Desuden er det vigtigt at børn lærer at dyr også har grænser, så måske er lidt knurren ikke af vejen. Hvis ikke de kan lære det på den ene måde, så på den anden. Men du har ret - det ville jo være ulykkeligt, hvis der skete skader på enten hund eller børn.

    Du bliver nok nødt til at sige til forældrene at hvis hunden bider p.g.a. at DERES barn ikke forstår forklaringen, så er det altså på DERES eget ansvar.


  • #3   20. apr 2008 I´m a doglover!!! *...........har lige set din profil. Jeg kan se en dreng der har sit hoved ganske tæt på hundens. Det er meget provokerende for en hund, at man har hovedet (med våbnet : tænder) så tæt på deres. Hvis din hund ikke er tryg ved børn, så vil det være en god ide at undgå dette......
    Dette var blot et lille råd fra een der selv har haft hund der var utryg ved børn......;o)


  • #4   20. apr 2008 hvis det havde været min hund der ikke ku lig "små" børn, og du siger at barnet ikk må røre hund, selvom det er meget fristende.
    jeg havde ikk spærret den inde, for så længe hunden ikk fare direkte på dem, men lægger sig i kurv, eller et sted for og ha fred. så skal den ikk spæres inde.
    jeg havde sagt til forældrene, at hvis de ikk kan forklare deres barn at han/hun skal lade hunden. så blir det på et eller andet tidspunkt værst for dem selv. meget hårdt sagt, men du kan jo sige at hvis de ikk holder øje med deres barn, så kan hun resikkere og bide. og det kan vi jo ikk ha..

    håber du forstår min indviklede forklaring smiley


  • #5   20. apr 2008 Jeg ville sige meget bestemt til forældrene, at de må tage deres ansvar og holde øje med barnet eller forklare at barnet skal holde sig fra hende.

    Jeg bliver sku noget vrissen, hvis jeg heletiden skal hold øje med andres børn og hvad de gør ved hunden.
    Jeg siger det meget bestemt og de er absolut ikke i tvivl om, at jeg mener det. De fleste forstår det og fjerner barnet. Emma gider ikke små børn og går hen og lægger sig....hun kontakter dem ikke og de skal heller ikke kontakte hende. hun knurre ikke men går sin vej.

    Du må skærer hårdt igennem.


  • #6   20. apr 2008 Jeg beder også altid folk om helt at ingorerer Sigurt når de kommer på besøg for Sigurt er nemlig også utryg, dog ikke så meget ved børn. Men tit og ofte respektere folk det ikke. Især ikke et par af mine forældres venner. For satan hvor er nogle mennesker dog bare stupide og respektløse! Og jeg hader bare at skulle opdrage på voksne mennesker.

    Til TS: Har du prøvet at spørge forældrene om de ikke er bange for at deres børn bliver bidt? og så lige forklare at de altså også har et ansvar for det ikke sker. Nogen gange bliver man virkelig nød til at skære tingende meget ud i pap.


  • #7   20. apr 2008 Bliver sku` bare så trist. Nogle af dem som kommer hos os er folk som har været her mange gang efter vi har fået Mica, så de ved jo at hun ikke kan med små børn, men de virker stadig ligeglade!!

    Er fakstisk stresset allerede når aftalen er sat fast om at de kommer den og den dag, for ved hvad der sker.

    Har efterhånden prøvet en del, også hvor de børn som er "problemet" har fået en håndfuld godbidder som de så har givet Mica. Det går fint indtil godbiderne er spist, og så starter problemerne igen.

    Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, for føler det er mig der gør noget forkert, når nu jeg ikke kan gøre hende tryg ved de mindre børn.

    Har altid sagt at jeg ikke vil have en hund som bider, men det er svært når jeg ikke ved hvilke dårlige oplevelser hun har haft med små børn.

    Mener stadig at en hund ikke knurrer, snapper eller bider uden grund! :o(


  • #9   20. apr 2008 Er Mica skudræd?

    Zacho (som vi fik da han var 2½ år) er skudræd og reagerede også i starten på vores popup brødrister - han har dog lært at den er ganske harmløs, det tog ca et par måneder (han smuttede også ind i stuen som Mica smiley

    Mht til børnene - så overvej at kalde børnene til dig i stedet for Mica - de må og skal lære at respektere Micas grænser og kan du ikke forklare forældrene det, så må det være op til dig, at gøre det der skal til - enten at undlade, at lade dem komme i hjemmet eller at forklare dem om Micas signaler og hvad det er udtryk for + hvad der ellers kan ske.

    Det eneste Mica gør ved at knurre er jo bare at fortælle, at de har overskredet hendes personlige grænse og det skal jo respekteres - at du så kan træne, at udvide hendes grænse er så en anden ting smiley


  • #10   20. apr 2008 Lise Ø : det billede som du ser er af min søn og Mica. Og vil sige at Mica elsker min søn. De billeder der er af hende i hendes profil er taget hvor alt er efter hendes premisser.

    Hun elsker og forguder mine børn, det er jeg ikke det mindste i tvivl om,det er nogle af de besøgende minde børn der er problemet.

    Sagt på en anden måde ; hvis mine egne børn ikke vil kæle og kysse så bliver hunked af det!!!!


  • #11   20. apr 2008 Jeg kan bestemt godt forstå din bekymring. Jeg tror ikke på at din hund direkte vil bide, men den vil nok markere (altså småhapse) Det er jo trods alt bedre hvis det nu endelig skal være.

    Du kan jo også sige til forældrene at de er meget velkomne,men uden børn.


  • #12   20. apr 2008 Har du forklaret direkte (til FORÆLDRENE) at din hund kan finde på at bide, hvis børnene nærmer sig hunden, fordi hun føler sig utryg...

    Vil tro at det i mange tilfælde ikke hjælper at pakke det ind i vat, og blot fortælle at hunden er utryg... -Man kunne fortælle forældrene at hunden ikke kan lide små børn, og at man ikke synes det er smart at lade barnet gå hen til hunden, når man ved at den er utryg, og forklar -på en pæn måde- om hvordan hunde kan reagere når de er ytrygge og bange..

    Arbejder i en SFO, hvor der dagligt render strejfende hunde rundt i skolegården(???) , og hvor vi nogle gange ikke kan observere børnene hele tiden - men har efterhånden fået lært børnene at man ikke l'ber hen til hunden.... Man sætter sig ligeså roligt ned og venter på at hunden kommer hen til én, og de der simple ting med ikke at stirre hunden direkte i øjnene og holde hænderne under hundens hovedhøjde... Har samtidig forklaret dem at selv små hunde er meget meget stærkere end dem, så derfor skal man ALTID være forsigtig.... Man kan tale fornuftigt med et skolebarn, men de yngre børn - der synes jeg det er forældrenes ansvar!!!!!


  • #13   21. apr 2008 Jeg ved ikke om Mica er skudræd, men har en mistanke om det pga. episoderne med brødristeren.

    Jeg mener ikke at det er min pligt at spærre Mica i et andet rum når vi har gæster med små børn, for Mica bor her. Men var i tvivl om det var mig som var forkert på den.

    De børn som Mica virker utryg overfor er i alderen ca. 3 till ca. 6-7 år.

    Grunden til at jeg kalder Mica til mig istedet for barnet er at jeg vil vise Mica at jeg er der for hende til enhver tid. Vise hende at jeg vil støtte og forsvarre hende. Jeg kalder ikke barnet til mig, de jeg egentlig mener at det bør være forældrene der gør det. Jeg er der mere for min hund end barnet!!!


  • #14   21. apr 2008 Endelig er der vel også den mulighed, at du ved kaffe- eller middagsbordet direkte siger til forældrenen, om ikke godt de vil være rare, at sørge for at børnene fjerner sig fra hunden NU. Og så ellers håbe på at "venskabet med forældrene" holder til at du passer på DIN familie.
    De mangler jo åbenlyst respekt for, hvad du siger (undskyld, men sådan ser jeg på det).


  • #15   21. apr 2008 Fordi jeg skriver, at du alternativt kan vælge, at kalde på barnet er for at du kan vise Mica, at hendes grænse respekteres smiley

  • #16   21. apr 2008 Indrømmer at jeg har sagt at Mica ikke kan lide små/mindre børn,at hun snapper og viser tænder, samt at jeg ikke ved om hun kan finde på at bide, så jeg ser helst at børnene lader hende være. Sjovt nok (nej det er sku`ikke sjovt) så forstår folk beskeden og glemmer den igen.

    Men jeg ønsker jo ikke at "ulykken" skal ske, hverken for barner eller Micas "u-lykke!.

    Det værste er sku næsten at de folk som ikke retter osv. på deres børn, selv er hundeejere!!!



  • #18   21. apr 2008 Daisie; Helt enig!


  • #19   21. apr 2008 Daisie : har jeg sådan set også sagt, Man har dog ikke brugt ordene "eget ansvar" derimod siger jeg,
    "at jeg kan ikke garantere at hun ikke bider" , samt fortæller jeg at hunden ikke kan lide små/mindre børn og at hun kan finde på at knurre og snappe.

    Men, men,men nogle folk er jo meget tungnæmme!!!!! Hvad nu hvis det en dag sker på trods af at jeg har forklarret med store ord, og Mica så kommer til at bide, kan det så kræves at hun blver aflivet??? Når nu jeg har advarret om de situationer hvor hun føler sig "truet" !!


  • #20   21. apr 2008 ellers må du jo sige at hvis børnene ik kan lade hunden være må de komme uden børn fremover .

  • #22   21. apr 2008 Daisie : hvor er jeg glad for at høre det, du siger hvad jeg tænker.!!! :o)

    Sagt igen: mener at min hund også har rettigheder og ret til at være hvor den hele tiden er, og ikke skal lukkes i et andet rum blot fordi forældrer og barn ikke forstår hvad man siger!!

    *Følte mig bare så alene med den indstilling, men kan nu se og høre at det ikke er mig der er forkert på den!! :o))

    Hvor er det dejligt at høre, føler mig helt lettet!!! :o))))


  • #24   21. apr 2008 Er glad for at høre at jeg ikke er forkert på den!!!! Føler mig meget lettere nu!!!! :o) Takker for hjælpen!! :o))

  • #25   21. apr 2008 im a doglover!!!
    Skulle uheldet en dag være ude og hun bider på trods af dine adskillige advarsler synes jeg at du skal overveje aflivning selvom det på ingen måde er din skyld. en familie hund med småbårn må ALDRIG bide! næste gang bliver det måske dine egne børn eller dig hun bider.
    jeg tror at du skal prøve at sætte dig på gulvet med Mica når de børn kommer imod hende og forholde dig roligt og betryggende overfor hende imens ungerne skal være i hendes øjenhøjde og nærme sig forsigtigt imens du læser hendes signaler så hun mærker dig i situationen og ved at hun ikke er nød til at bide, snappe eller knurre af dem for du har styr på det som alfa og beskytter af gruppen.

    held og lykke
    Nicolai


  • #26   21. apr 2008 Jeg har selv samme "problem" med børn og min tæve Fluffy, hun er panisk for mindre børn og jeg har også haft det problem med at hverken forældre eller børn har respekteret at de skal lade hende være.

    Jeg kan så heldigvis ikke lide børn så jeg har intet problem i at gøre det ret klart at hvis de ikke holder sig på lang afstand af min hund ja så æder hun dem og så er det sku deres skyld, så hvis folk vil have børn med i mit hjem må de lære at min hund ikke kan med deres unger, de kan jo bruge tiden på at kæle med Gizmo i stedet for han elsker nemlig børn.

    Der er da nogen der er blevet sure og sagt at det var min opgave at sørge for min hund ikke bed deres børn, men de har så fået afvide at hvis de ikke kan lære deres børn at hunden bider (hun har ALDRIG bidt) ja så må de enten komme uden børn eller blive væk.
    Jeg har efter 3 års arbejde med Fluffy valgt at acceptere at hun er bange for små børn og eftersom jeg ikke skal have børn så er det altså ikke noget problem for mig.
    Når børnene først er 6 år eller ældre og slapper af over for Fluffy ja så er der heller ingen problemer, de skal bare lade hende komme til dem når hun er parat og ikke løbe hen til hende.

    Jeg ville heller aldrig lukke min hund væk fordi der skulle komme gæster, den bor der jo det gør gæsterne altså ikke.


  • #27   21. apr 2008 ps. chico er også nervøs men dog ikke så meget så han knurrer af folk. og pas på at du ikke beløner hende for at knurre når du klapper hende beroligende, hun skal vide at det ikke er okay at knurre ad mennesker.

  • #28   21. apr 2008 Nicolai der er jeg bestemt ikke enig med dig, som hun forklare det er det jo udelukket fordi hunden er utryg og jeg mener bestemt at hvis hunden en dag bider så har der dog været en rigtig god grund til det... Min hund bliver aldrig aflivet pga bid, heller ikke hvis hun en dag bider et barn, for jeg gør det altid klart at de skal holder sig væk og jeg lader aldrig min hund komme i en situation hvor hun kan komme i nærheden af børn uden jeg er lige ved siden af... Og hvis min hund en dag føler sig så truet eller bange at hun føler det er eneste udvej ja så er det jo forståligt nok at hunden bider, den har jo ikke så mange andre muligheder for at forsvare sig..

  • #29   21. apr 2008 Nicolai : Den måde jegklapper hende på er ikke en form for belønning, men blot en måde at vise hende at jeg er der og støtter hende når hun er usikker. Jeg viser hende blot at hun kan regne med at jeg er der for hende og støtter og forsvarrer hende i det tilfælde hvor hun bliver usikker.

    Vil dog sige at jeg altid har sagt at jeg ikke vil have en hund der bider, men vil også sige at min hund ikke automatisk bliver afliver pga. den har bidt. Jeg har jo på forhånd fortalt hvordan min hund har det med mindre børn, og den skal ikke dø pga. fatdumme voksne. Vi har alle en pligt til at lære børn at omgås hunde, nogle er så bedre til at lære fra sig end andre. Villen såmænd bare høre om evt. lovgining og hvad jeg selv måske kunne gøre for at gøre min hund mere tryg!!

    Indrømmet, vi havde en del start vanskeligheder mellem min søn og Mica, men de er over, og du finder ikke bedre vennepar end min søn og Mica. I dag forguder hun min søn mere end sin madskål, hvis man kan sige det sådan.

    Eneste problem i dag er de små og Mica!!!



  • #30   21. apr 2008 Hvis jeg var dig havde jeg sagt til forældrene, at hvis de ikke er obs på deres barn og ikke sørger for at barnet ikke går mod Mica, så kan de bare ikke komme hjem til jer..
    Gør dem opmærksomme på at du ikke er sikker på omMica evt. kunne finde på at bide, da hun kommer fra et hjem hvor hun formentlig har været udsat for negative oplevelser med børn.

    Hvis de stadig ikke fatter det og ikke gør en indsats, så have jeg bedt dem om at komme uden barn, eller helt lade være med at komme.. Så kunne du måske tage hjem til dem i stedet for uden Mica..?
    Det er synd for Mica at hun skal stresses op på den måde og hele tiden være på vagt, fordi forældrene ikke fatter noget.. Det er jo egentlig hende det går værst ud over..

    Håber du finder på en løsning der fungerer for begge parter og at forældrene vil være mere opmærksomme på deres barn..


  • #31   21. apr 2008 Med mindre børnene og deres forældre bliver i flere uger, så køb et bur og lad vapsen blive deri mens børnene er der.
    Børn eller hund lærer absolut intet ved det, men så har du jo din ryg fri, og du risikere ikke hunden hapser ungerne.
    Så et god kødben og så ind og i buret mens ungerne er på besøg :o)


  • #32   21. apr 2008 hmm først vil jeg sige at forældrene SKAL hører efter du kender hunden bedste. var det mig ville jeg nok hole barnet og ikke sætte det ned da hunden jo er bange. personligt ville jeg aldrig have en hund der var så bange for børen da jeg selv har en søn på to.dermed siger jeg ikke at hunden skal finde sig i alt nej nej man skal lærer barnet hvad det må og ikke. men sig til forældrene at de er nød til at holde barnet fra hunden

  • #33   21. apr 2008 Først må jeg sige at det er da godt nok nogen ubehøvlede gæster smiley

    Nicolaj.... HVIS hun bider, så synes jeg bstemt der skal ses på situationen og ikke mindst på grunden til hun bider. Der er også MEGET stor forskel på at bide og så på at nappe/markere, for at sige NU ER DET NOK, forstå dog hvad jeg siger. Vores hunde skal bestemt ikke finde sig i alt fra vores/andres børn.

    Dog skal den selvfølgelig ikke BIDE, men det er heldigvis også meget sjældent de gør det. Det blir' for det meste kun til markering.

    I'm a doglover.... hvordan når din søn har venner på besøg???? (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel han er)


  • #35   21. apr 2008 daisie l
    nej selvfølgelig ikke. men en hund der bider børn uanset situationen er ikke til at regne med. selvfølgelig skal den reagere på ting den ikke kan lide men ALDRIG bide.
    som skrevet tidligere er jeg godt klar over at det selvfølgelig er børnenes og forældrenes egen skyld hvis det skulle ske, ikke desto mindre må det bare ikke ske at hun bider.


  • #36   21. apr 2008 jeg siger altid til forældrene at merle godt kan finde på at bide hvis legen bliver for voldsom. Og når nu man siger det til forældrene så skal de skam nok holde øje med deres unge... af den simple årsag at barnet jo ikke skal blive bidt smiley


    den virker hver gang!

    plus jeg er bedøvende lige glad med at irrettesætte mine venners unger!
    jeg skal nok forklare dem at de skal lade marle være når jeg kan se hun er ved at blive træt af det.

    men ja vi er alle forskellige he he og mine venner ved godt jeg er en sur citron nogle gange smiley


  • #37   21. apr 2008 Nicolai

    en hund må godt bide!

    hvis en hund bliver møvlet rundt og gentagne gange bare bliver hevet i halen trykket på maven råbt ad nevet osv osv osv så må en hund godt sige fra!

    mine hunde har altid fået lov til at markere... nu er der jo stor forskel på at sige fra og angribe.

    hvis min hund angreb uden grund og varsel... så ville den blive aflivet med det samme.

    men hvis min hund forsvare sig imod "ondskab" så er det helt iorden med mig!

    børn skal lære at det er levende væsner de har med at gøre, og at man behandler dem ordentligt!


  • #39   21. apr 2008 Daisie

    igen er vi enige smiley


  • #41   22. apr 2008 Jeg må da også ærligt indrømme at Bella en enkelt gang har nappet/bidt en mand.. Han var helt fremmed og kom hen og pressede hende til det punkt hvor hun ikke kunne komme væk mere og så lænede han sig ellers ind over kom længere og længere ned mod hende.. Hun viste tydelige signaler (ifølge min kæreste, jeg var der ikke og havde jeg været det havde jeg stoppet manden) og hun måtte til sidste nappe ham lige i næsen.. Han vidste heldigvis godt selv at han havde været dum og konen sad også og skældte ud på ham fordi han var så dum..

    Bella er i forvejen ikke glad for mænd og når der så kommer en helt fremmed mand og trykker hende på den måde, hvad kan hun så ellers gøre..?

    Nicolaj: Mener du også at en hund er utilregnelig i et sådan tilfælde?
    Det mener jeg bestemt ikke.. Hun har aldrig bidt før, og den her situation er så ekstrem for hende, at jeg ikke kan se hvad hun ellers kunne gøre.. og aflivining kunne aldrig komme i mine tanker pga. en situation som denne..


  • #42   23. apr 2008 Der er ikke nogle problemer når mine børn har venner på besøg. Det er ved de mindre børn problemet er.

  • #43   23. apr 2008 Im a doglover

    ja med Merle er det også de helt små poder hun kan finde på at blive sur på.

    Men de kan for filan også være meget voldsomme, når de skal røre og lege


  • #44   23. apr 2008 måske det bare er mig men er der ikke mange af de små hunde der er lidt hidsig min svigermor har også en lille rotte (lille hund) og hun er en rigtig primadonna.

  • #45   23. apr 2008 bella

    1 så bryder jeg mig personligt ikke om at man kalder hunde for rotter, da rotter er skadedyr!

    2 så er min lille hund ikke mere hidsig end min store hund!

    3 man må tage forbehold for at en lille hund kan have "mindre værds komplekser" i form af at alle er meget større end den, og den derfor bliver nødt til at puste sig op for at få respekt!


  • #46   24. apr 2008 Bella tøsen: det man ikke har i størrelse må man have i temperament.. smiley

    Jeg mener bestemt at grunden til mange så hundes arrigskab er ejerne.. mange ejere behandler ikke deres hunde som hunde.. de tror ikke at små hunde behøver at blive trænet, ikke behøver en gå tur, osv.. Hundene bliver menneskeliggjort.. Idet ejeren ikke tager lederskabet, så gør hunden det i stedet og så bliver de netop svære at styre, fordi de mener at de er lederes af flokken...
    Det er en synd og skam, da små hunde ikke skal være arrige..

    Selvfølgelig har de forskellige racer forskellige temperamenter, men det gælder jo såvel store racer som små...

    Jeg har set mange velopdragede og velafbalancerede små hunde og har selv en af slagsen.. Men jeg har desværre også set modsat og alle tilfælde har man kunnet se at ejeren har været skyld i det..

    Det kræverl ige så meget at have en lille hund som en stor hund, da der stadig skal trænes meget med de små.. verden er meget større og mere skræmmende for dem og derfor skal der arbejdes meget med lederskab, så hunden stoler på at du nok skal tage affære hvis der skulle komme noget farligt.. Ellers får du nemlig en hund der står og galer i den anden ende af snoren..

    Så nej, jeg mener ikke at små hunde er mere hidsige end store hunde, men at ejeren har mere tendens til at halte med træning af dem, frem for de store...


  • #47   24. apr 2008 dina


    åh du har så evigt ret!



  • #48   24. apr 2008 Mads og Elise: Ja, desværre..Det var nu en af de situationer jeg ville ønske jeg ikke havde ret.. Det er faktisk ret forfærdeligt at tænke på...

  • #49   24. apr 2008 Dina

    det skæge er at folk der møder Merle første gang er helt vilde, neeeej hvor er hun dygtig sån at hun lystre!!!

    hvor vi så må sige hvorfor er hun dygtig? hun SKAL da lystre?
    hvor man så får svaret jamen hun er jo så lille??

    bare fordi hun er lille behøver hun jo ikke være uopdragen smiley

    Merle er meget godt opdraget, Men ser mange der fx. har chi som slet ikke kan styre deres små hunde, fx tænker jeg på at gå uden snor. Gø faktoren, de tigger osv osv osv

    en hund er en hund lige meget hvad størrelse den har!


  • #50   24. apr 2008 Mads og Elise: Kunne ikke være mere enig...
    Bella er også dejlig nem.. Hun går oftest løs.. Man kan have hende med alle steder, da hun er så nem at have med at gøre.. smiley

    Og jeg ser også tit små hunde (ja, sådan set alle racer), hvor hundenb farer frem og gør af alt og alle der kommer forbi og ejeren går bare og reagerer slet ikke og siger absolut intet til at hunden fører sig frem på den måde. Jeg kan simpelthen ikke have det... Alle hunde skal trænes/opdrages.. Store som små...


  • #51   24. apr 2008

  • #52   25. apr 2008 okay det med rotter vil jeg self tage i mig igen da jeg naturligvis ikke vil støde nogen. men personligt er jeg mere bange for en lille hund end en stor da de småkan gøre meget stor skade da de jo er lille. min svigermor har en lille hund og en stor den lille er en bla og små hund peinser ller sårn noget. den anden er en golder reatriver bla hendes den lille er somsagt en primadonna og den store glad som dagen er lang.
    sådan syntes jeg tit det er hvad kan det være ?


  • #53   25. apr 2008 en herfra hvor jeg bor har fået en lille hund og hørte hun sagde tilsin datter at en lille hund behøver man ikke lufte... jeg tænkte bare hvad sker der lige for hende self skal de luftes og ikke bare i haven

  • #54   26. apr 2008 Bella tøsen: Nu er en golden retriever jo heller ikke ligefrem den mest berygtede hund for at være aggressiv/hidsig.... Det er jo en af de racer der har det bedste sind.. en hund er hvad man gør den til.. Man ved aldrig hvor en hund kommer fra før og måske er den ikke behanldet eller opdraget ordentligt...

    Forstår ikke helt det du skriver med at du er mere bange for små hunde da de kan gøre større skade? Hvis du bliver bidt af en lille hund får du et lille bid i benet.. Hvis du bliver bidt/angrevet af en stor hund kan du da næsten miste hele din hånd..? Er ikke helt med?

    Men ang. det sidste du har skrevet, så er det netop det jeg mener.. Mange folk køber små hunde med de forkerte hensigter.. Netop at de da ikke har brug for at blive luftet og ikke har brug for opdragelse.. Noget værre sludder da ALLE hunde skal trænes og luftes....


Kommentér på:
Et alvorligt problem!!!

Annonce