{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Køb af trimmer {{forumTopicSubject}}

Min mormor og morfar har en Cairn terrier, sådan en skal jo trimmes i ny og næ..

Hvor længe vil i sige at der skal gå imellem trimningerne?..

Og hvor kan må købe en trimmer til hjemmebrug
Hvilken skal man bruge?.. Det er bare til noget "hverdags" klip, han skal hverken til udstillinger eller lign.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af trimmer
  • #2   22. maj 2008 Tak for det:)

    Men hvilken vil du tro at en carin terrier skal bruge?


  • #4   22. maj 2008 Til hverdagsklip kan man sagten klippe hunden med en trimmer, og ikke give en rigtig trimmetur ( ifølge min egen hundefrisør)

    Så længe hunden alligevel ikke skal udstilles el.l. gør det ikke den store forskel for hunden. Pelsen bliver blødere, men det er stort set også den eneste forskel (har jeg ladet mig fortælle)


  • #6   22. maj 2008
    Det ville være rigtig dumt, at begynde at klippe en Cairn pels.
    Pelsen bliver blød, mister farven ( en mørk rød brindle, ender op mørk musegrå ), pelsen tager mod skidt og snavs, pelsen filter, om vinteren hænger sneen i.
    Hvis du spørger en " rigtig " trimmer, er det banlyst at bruge saks/klipper på en Cairn Terrier.


  • #8   22. maj 2008 Tanja

    Så synes jeg helt ærligt ikke din hundefrisør har forstand på en hundepels.



  • #9   22. maj 2008 Daisie L.
    Ja det er ærgeligt, at nogle " trimmere " luller folk ind i den tro, at det er OK at klippe.
    Der er en grund til, at nogle racer kaldes trimmeracer og ikke klipperacer :o)


  • #11   22. maj 2008 Daisie L.
    Du kan være rigtig glad for din trimmer. Hun ved hvad hun snakker om.


  • #13   22. maj 2008 Yep Gitte. Så sandt som det er skrevet :o) Men i guder, hvor er der mange dovne.

  • #15   22. maj 2008 Min westie er hos frisøren hver 3 måned, men hun bliver også så hurtig langhåret. Hun bliver klippet pga. hendes allergi og det har jeg det også fint med. Nogle synes det er dyrplageri, men værre er det altså heller ikke. Min hund har det fint og pelsen ser super fin ud. Selvfølgelig skal mormoren få den trimmet, hvis muligheden er der, men det er absolut ikke alle hunde som har fordel i at blive trimmet!!!

  • #16   22. maj 2008 Tak for linket daisy smiley

    Og alle andres kommentar smiley

    Så jeg skal ikke trimme, men det link jeg fik (med den lille kam) er det noget man selv kan gøre?.. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget information om hvordan man gør?


  • #18   22. maj 2008 Din & Min
    Hvis I selv vil prøve at trimme, kan det anbefales, at tage på et trimmekursus. Både DKK og DTK afholder kurser.


  • #19   22. maj 2008 Så man skal faktisk bare gå igang..?

    Skal man mon både have den trimmer til finere og grovere trimning?..


  • #20   22. maj 2008 Selv om det er med trimmekniv, så pas nu på, at I holder den rigtig.....så ikke I bare skærer pelsen af, så er I lige vidt.

  • #22   22. maj 2008 Altså, en cairn skal trimmes - Ikke klippes, som der også er blevet sagt.

    Pelsen beskytter jo mod regn og blæst, og er hundens "jakke".
    Den ødelægges, hvis den ikke trimmes regelmæssigt og jævnligt.
    Hvis man ikke har tænkt sig at overholde disse "regler" for trimme-racer, så synes jeg ærlig talt man skal anskaffe sig en korthårs-hund!

    Og det er da klart fedest at gå tur med sin cairn mens man tænker, "Hold da op hvor er den flot", i stedet for at den er trimmet på kryds og tværs i forskellige længder, og ligner noget der er løgn.

    Det kræver mange års erfaring at blive en god trimmer, og derfor kan man ikke bare købe en kniv eller to og så gå i gang.

    Få den trimmet hos en hundetrimmer, der er vant til at håndtere cairn'er, og så kan man altid efterfølgende lære at trimme selv..


Kommentér på:
Køb af trimmer

Annonce