{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

PUHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Læste lige den artikel i Nyhedsavisen om hvalpe der bliver aflivet når de bliver voksne da de jo så ikke er søde og nuttede mere... OMG!!!
Hvordan kan mennesker være så respektløse over for de stakkels uskyldige dyr... Bliver bare så gald ... Nu må der ALTSÅ snart gøres noget så vi kan få det dyre politi det er simpelhen ikke til at holde ud at høre om alle de sager om dyremishandling.... Har de glemt vores stakkels kæledyr eller hvad....? Nå det er produktions dyr vi snakker om så skal de da nok vere der. Men hvad med alle de andre stakkels dyr der havner i HELT forkerte hænder.... IHhh skulle bare lige ud med det...
FATTER IKKE HVOR DET DYREPOLITI BLIVER AF...!!!! Nu må politikerene da snart se at vi har brug for det her i Danmark for vores kære dyrs skyld.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PUHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   2. jun 2008 Det er da ikke noget nyt.. sådan har det altid været..

    Ikke at det er okay, for det er det bestemt ikke!!! Men det er ikke nogen nyhed.. desværre


  • #2   2. jun 2008 Nej det er jeg godt klar over det ikke er .... derfor der snart må til at ske noget!!!!!!!!!!!!

  • #3   2. jun 2008 ja det gør ondt på en langt ind i sjælen, når man høre sådan noget.

    måske især når man har haft hvalpe og har sent dem ud i verden. kan da godt nogen gange blive bange for hvad det er man sender dem ud til. selvom vi forsøger så godt som muligt at finde de rigtige, så ved man jo aldrig helt, vel


  • #4   2. jun 2008 hvad skal dyrepolitiet gøre ved det?

    Jeg er enig i at det er forkasteligt at folk afliverer hunden fordi den ikke længere er hvalp, men det er ikke dyrepoliti der kan ændre det, der skal en holdningsændring til fra ejerne..

    Det skal bankes ind i hovederne på folk, at hunde ikke er noget man køber "bare fordi"..

    En hund i hjemmet kræver forberedelse og omtanke, og villighed til at tilsidesætte nogle af ens egne behov og lyster for at imødekomme hundens..

    Idag er hunden modetilbehør for mange, og det skal der laves om på.. Hunden er ikke til pynt (hvilket de så også finder ud af, deraf så mange unge hunde til salg - vil jeg tro)..

    Men dyrepoliti vil ingen forskel gøre.. Det er jo ikke mishandling at aflive et dyr der ikke er hvalp mere.. tankeløst og urimeligt, ja.. men ikke mishandling..


  • #5   2. jun 2008 Hvordan skal man kunne bevise, at det blot er fordi de ikke er søde længere?

    Folk kan jo sige til dyrlægen at hunden har bidt barnet..

    Jeg tror det vil være meget svært at bevise for et dyrepoliti..


  • #6   2. jun 2008 Det er jo ikke hvalpene det er galt med, men de personer der køber dem, den er gal med.

    Det er folk der ikke forstå at opdrage / præge hvalpen på den rigtige måde..

    Mange synes at det er sjovt at have en lille hvalp, dog uden at opdrage på den, og på et tidspunkt går det over gevind, da hvalpen under sin udvikling ikke har lært konsenkvent af den handlinger, og her står folk meget dårligt i forhold til hvalpen.

    Hvalpen skal opdrages, og man skal ikke finde sig i noget, gør hvalpen noget som man ikke vil ha, skal der falde en konsenkvent lige med det samme, så hvalpen forstår at den er på gale veje.

    Hunden er et vemmeligt våben i de forkeret hænder........


  • #7   2. jun 2008 jeg tror heller ikke et dyrepoliti ville kunne hjælpe her.


  • #8   2. jun 2008 Da vi første gang var ved dyrelæge med vores lille rottehvalp, fortalte dyrelægen, at de fik rigtig mange rotter ind til aflivning på et år til halvanden, som ejeren ikke magtede længere.. Så vi fik en hilsen med om, de ikke håbede på at se os igen - udover det årlige tjek med vac..

    Det er synd, men næppe noget et dyrepoliti kan eller vil gøre noget ved med mindre hunden er blevet mishandlet..

    Jeg er dog også STOR tilhænger af et dyrepoliti!!!!! Og hellere i går end i morgen...


  • #9   2. jun 2008 Ja det er jo svært at sige hvad der kan hjælpe. men et dyrepoliti ville da være en start... og så er det jo bare for næmt at anskaffe sig en hund og komme af med den igen.... Det er løbet lømsk...

  • #10   2. jun 2008 Der skal laves en grænse for det at have hund.....

  • #11   2. jun 2008 Hvilken grænse? Hvordan mener du?

    Jeg tror også det er derfor vi ikke allerede har det politi, for det er ikke let at håndtere



  • #12   2. jun 2008 Nej det er ikke læt at håndtere fordi det er løbet for vild og det har det været i mange år.... og hvis der ikke bliver gjordt noget bliver det kun værrere... smiley

  • #13   2. jun 2008 Og er det ikke bedre, at hunden bliver aflivet hos dyrlægen, end at folk selv begynder at gøre det?
    Jeg synes vi har set masser af eksempler på hvad nogle mennesker kan finde på


  • #14   2. jun 2008 Altså - når vi ser på hvor mange internatshunde der er, og hvor mange hunde der der skifter hjem, og kommer fra den ene inkompetente ejer efter den anden, for til sidst at ende med at blive aflivet FORDI hunden har taget skade af alle de svigt/skift, og er blevet til en "problemhund" - er det så ikke det bedste at man skrider til aflivning ???
    Hvorfor SKAL de stakkelshunde absolut slæbes ignnem sådan en tilværelse ???

    Jeg syntes vi ALT for ofte læser om hunde der for 2. eller 3. gang skal ud i nye hjem, fordi man "pludselig" ikke kan have den mere, den var en større mundfuld end man havde regnet med osv osv....


  • #15   2. jun 2008 Et dyrepoliti kan jo ikke lære folk at være kompetente hundeejere... De kan ikke gøre noget ved folk, der ikke gider sætte sig ind i hvad det vil sige at have hunde, eller ikke har gidet sætte sig ind i, hvad den race de nu har, kræver....

  • #16   2. jun 2008 Dyrepoliti og hundekørekort..... !

  • #17   2. jun 2008 Ærligt tror jeg seriøs opdræt og seriøse hvalpekøbere ville gøre en langt større forskel, end et dyrepoliti nogensinde kunne drømme om at komme til at gøre på det punkt...
    Det handler om information, information, information når folk kommer og kigger hund første gang, og ikke på vej ud af døren med hvalpen under armen - for så hører man intet!


  • #18   2. jun 2008 Anne P: og hvordan skal det sikre mod at folk ikke synes unghunde og voksne hunde er sjove længere?

  • #19   2. jun 2008 Hundekørekort!!!!

Kommentér på:
PUHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce