{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Endnu et kennelhoste øvs {{forumTopicSubject}}

Puuh her gik jeg og troede at Misja slap for kennelhosten som eller er i voldsom omløb herude omkring, men nej smiley

I dag begyndte hun at hoste sådan ret pluseligt og det er bare blevet værre og værre i løbet af dagen, nu kommer der så også store slimklatter med - piv.

Misja har det heldigvis godt, leger og er glad - lige bortset fra ta hun ser så flov ud over at svine gulvet til hele tiden - tossede hunde-pige *S*

Jeg har lige talt med dyrelægen og vi blev enige om at se tiden lidt an og fik hun det ikke værre så skal vi bare tage den med ro.

Det værste er dog, at hun så ikke må være sammen med andre hunde i op til 3 uger, og nu skulle hun jo ha været til hunde-fødselsdag om 14 dage - øv - for det må hun ikke nu :´-((

Jeg skal så også ha samlet sammen til en hjerte/lungeorme prøve over de næste 3 dage, bare for at vi kan være sikre på det ikke også skulle være det. Dyrelægen fortalte at de over de sidste 3 uger har haft rigtig mange tilfælde af disse farlige ormeangreb - så her skal der nu også samles afføring over de næste 3 dage ;o)

Det var mit lille piv for i dag, jeg trængte til at få lidt trøst og komme af med det...

Knus til jer og alle jeres søde hunde, fra Karina og hoste-misse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et kennelhoste øvs
  • #1   7. nov 2005 Øv bøv, stakkels Misja! Håber da , det bli´r på et forholdsvist "harmløs" stadie, så hun ikke kommer til at bøvle alt for slemt.
    Den der hjerte-orme- ting er vist rigtig om sig, hva. Det er godt nok osse noget grimt noget, så jeg synes, det er rigtig fornuftigt, at få det tjekket med det samme.
    Men god bedring til hende, og til moren *g*, og så må alle vennerne jo holde en " Misja er rask" - fest for hende i stedet, når hun er klar!


  • #2   7. nov 2005 Jaa - Misja er rask fest - det var en god ide *gSS*



  • #3   7. nov 2005 Men ja jeg håber også hun 'bare' kan sove den væk og at der ikke er grimme orme i hende *S*

    Takker for jeres søde hilsner og krammerne er givet vidre til tøsen :o)


  • #4   7. nov 2005 Øv... hvor er det trist!! og så med den hunde-føs´dag...

    Hvad er symptomerne på kennelhoste??


  • #5   7. nov 2005 Trist, trist, trist - det eneste trøst er vel kun, at Kennelhoste heldigvis ikke er farlig og prøverne vel at mærke falder ud til den gode side.

    I to må stå sammen i isoleringsfasen men håber så det er en lille trøst, at hun stadig kan lege med Gigolo i cyberspacen. :o) Et par sympatistemmer må lille Gigolo vel kunne bære... han sender jer i hvert fald en trøstende tanke på denne grå dag.


  • #6   7. nov 2005 Jeanette - sådan en meget dyb hosten der også kan komme selvom hunden er i ro o så slim som Misja er generet af.

    Der kan også komme feber og meget nedstemthed og min gamle Buster fik også grøn-snot-næse.

    Som regl mildnes sygdomsforløbet når de er vaccineret og det bliver Misja hvert år - men de kan altså få det alligevel ;o)


  • #7   7. nov 2005 Tuuuuusind takker Kati og Gigolo - ja det bliver lidt trels for hende at måtte undvære leg og hunde selskab så længe - men det kan ikke rigtig være andreledes *S*

    Selvom jeg spekulere på om ikke de hunde hun nårmalt og næsten dagligt går op af - om de ikke også ville være smittet hvis det altså var "meningen" at de skulle blive syge ?

    Min forrige hund Buster gik dagligt op af en anden hund og Buster fik kennelhoste 3 gange, mens den anden aldrig fik det !


  • #8   7. nov 2005 Karina>> okay... blev lige lidt nervøs, for Tyson er lidt snottet for tiden, det er dog KUN hvidt snot der kommer ud og KUN når han er ude... smiley

  • #9   7. nov 2005 Karina>> mht de andre hunde, så tror jeg her det har noget med immunsystemet, lige som i børnehaver og andre institutioner, man bliver resistent over for visse virus... (har lige haft om immunsystemet i skolen *gg*)

  • #10   7. nov 2005 citat fra netdyredoktor:

    Hvad er symptomerne på kennelhoste?
    Inkubationstiden for kennelhoste er mellem 5 og 10 dage. Du vil tit opdage mindre symptomer, som f.eks. let tør hoste og en smule nedstemthed hos din hund, og symptomerne opstår gerne fra den ene dag til den anden. Der er en tendens til, at yngre hunde bliver lidt hårdere angrebet end ældre hunde.

    Ofte er det hosten, der er det største problem, fordi den virker selvforstærkende, og fordi et hosteanfald kan ende i en opkastning. Hunden kan få feber, dvs. en temperatur over 39,3 °C, og det er ofte årsagen til manglende ædelyst. I nogle tilfælde kan der også opstå lungebetændelse, fordi hundens immunforsvar er generelt svækket, og den derfor er mere modtagelig over for en infektion med bakterier.

    (link fjernet)



  • #11   7. nov 2005 Jeanette - jo det tror jeg også det har noget at gøre med - men som jeg har forstået virussen er den lidt ligesom vores influenza - der er mange forskellige udgaver.

  • #12   7. nov 2005 Ja, øv med de hjerteorm..

    Min ene kusine, Der i øvrigt bor i Herlev som dig Karina, har lige fået aflivet hendes 3 år gamle hund pga hjerteorm..



  • #13   7. nov 2005 Min dyrelæge fortalte også at mange af dem får halsbetændelse hvis de bliver rigtig syg - uha - her må gerne krydses fingre for mit lille hostende pus - det sku ikke gerne blive værrere over natten, for så skal vi til dyrelægen i morgen smiley

  • #14   7. nov 2005 Karina>> måske Buster havde haft hver og én... *lol* lige som med vores influenza, kan vi jo heller ikke få den samme 2 gange... og der er desværre ret mange forskellige ØVS...

  • #15   7. nov 2005 ÅHNEJ Belinda - hvor gør det mig meget ondt at høre - ja, jeg er klar over det også er i mit område - jeg kender til 3 hunde der lige herude har haft dem, men de overlevede.

    Det gør mig altså meget ondt for hende..


  • #16   7. nov 2005 uuuuh... får nærmest dårlige nerver af al den sygdom... *ss*

  • #17   7. nov 2005 Ja, det er noget møg.

    Forresten, det er altså ikke hende, der har sin hund herinde, men hendes søster..


  • #18   7. nov 2005 Nåh okay Belinda, sad lige og tænkt om det var hende.... men kæft der er synd for hende - og også derfor jeg lige med ormene, hellere vil have misja undersøgt 1 gang for meget end 1 for lidt..

  • #19   7. nov 2005 Men de nåede da også lige at have hende på dyrehospital og i bahandling et godt stykke tid før hun gav op.
    Hendes hjerte var da så dårligt, at det knap nok ville pumpe bedøvelsen rundt da hun skule aflives. Det tog over en time før hun var væk...

    Men jeg ska deværre ud af døren nu og på arbejde. Hyg Jer og god bedring til MIsja ;o)


  • #20   7. nov 2005 Ja, jeg vil også have Gilbert tjekket. Skal alligevel ned og købe foder hos dyrlægen, og skal så lige høre ham ad...

    HYG ;o)


  • #21   7. nov 2005 Øvvvvvvvvvvvvvs..
    sikke nowet lille Misja-pige !

    Honning mælk og så putte under dynen hos moren..eller var det "opskriften" til mennesker ?

    Arj, iallefald sender jeg Misja de bedste tanker og ønsker for hurtig bedring.. Og det samme ønsker "drengene"

    Møz Moster !


  • #22   7. nov 2005 Takker Belinda og du må også hygge ;o)

  • #23   7. nov 2005 Jaaaaaa - det noget være skidt-møg, hun ligger her bag ved mig og hoster lunge dybt og grimt :-((

    Skal vist lige over og gi hende et krammer igen *S*


  • #24   7. nov 2005 Øv bøv Misja :o(

    Mille er kommet over det for i år, heldigvis, men Anne J's hund er lige nu angrebet *suk* Jeg synes det er vildt som kennelhoste huserer lige nu!

    God bedring Misja-tøs!


Kommentér på:
Endnu et kennelhoste øvs

Annonce